Viser søkeresultater 1 til 10 av 15
Tråd: Sover ikke lenger.
-
26-09-08, 18:56 #1
Sover ikke lenger.
Nå har jeg slitet med å sove siden sønnen min ble født. Har ikke vært her inne på lenge. men har gått på en kombo av levaxin og litho.
De 10 siste mnd har jeg knapt sovet mer en 4-5 timer våkner stort sett i 4 tiden. Sønnen min sover natten igjennom og en en engel av et barn. MEN jeg får bare ikke sove. I natt sov jeg INGENTING. pleier som regel og sovne inn og sove i 4 timer men når jeg da våkner så er det ikke en sjanse og få sove igjen.
Har prøvd og tenke ut hva som kan være årsaken og kuttet ut det ene og det andre. Tar magnesium for har lest at dette kan virke.
Har også kuttet ut litho. startet med dette i jan/feb engang
Noen som har en ide på hvorfor jeg ikke får sove.?? Nå verker hele kroppen av søvnmangel. mannen kan ikke stryke meg på armen engang uten at jeg får vondt. Går rundt som en Zombie og gråter av utmattelse.
Hashimotos og ME. Jeg begynte på Levaxin i mars i år.
-
26-09-08, 20:24 #2
Re: Sover ikke lenger.
For en skjønn baby!!!!
Grynet,er sikkert mange som både kjenner seg igjen, og kan si mye om dette..
Jeg har opplevd månedsvis med søvnproplem.Kort fortalt ble jeg bedre av dette etter jeg fikk kortison; så i mitt tilfelle "påstår" jeg at det hadde med kortisolproduksjon å gjøre. De som har normal kortisonpr. og av ulike årsaker må bruke kortison ,opplever jo ofte det motsatte som en bivirkning --at de ikke får sove.(De får vel da for mye,egentlig).
Ellers følger vel søvnproblem oss "hypoer", men kunne være forsøket verdt å prøve litt??
Jeg måtte ha et par uker før jeg merka noe positivt.
Dette var altså bare EN innfallsvinkel!Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
27-09-08, 19:06 #3
Det har jeg ikke engang tenkt på. Får sjekke dette med kortisont da.
Tok meg en sovepille i natt og sov 6 1/2 time og følte meg NESTEN normal idag.
Noen andre som har noen gode ideer på soveproblemet mitt?Hashimotos og ME. Jeg begynte på Levaxin i mars i år.
-
27-09-08, 19:37 #4
Jeg blir trøtt tidlig på kvelden og tror det er fordi jeg spiser D-vitamin. Grensa går rundt 30µg/dag. Under denen dosen er jeg ikke trøtt, men blir det hver gang jeg, som nå er på 45µ.
Du er jo i en situasjon der mye driver å normaliserer seg, men D-vitamin kan ikke skade noen iallfall.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
27-09-08, 21:50 #5
tar omega3 samt multivitaminer og magnesium, Blir kvalm av alle disse pillene jeg nå :(
Hashimotos og ME. Jeg begynte på Levaxin i mars i år.
-
27-09-08, 23:04 #6
Magnesium er jo noe D-vitamin pg PTH bruker for å få kalsium inn i skjelettet.
Dessuten er det så lite i disse multigreiene - ikke brukbart.
HAr du for lite av noe,nytter det ikke å bare ta dagsbehovet, en må ta mye mer.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
28-09-08, 04:42 #7Hildemor Gjest
Hei Grynet

Jeg ville bare si at noen har god nytte av melatonin, kroppens naturlige søvnhormon. Kanskje det kunne være verdt et forsøk?
Det blir jo flere tabl å putte i seg da, men søvn er svært viktig. Jeg føler det som deg, selv om vitaminer ikke er tabletter synes jeg at jeg tar piller snart hele døgnet, ugh!.
-
28-09-08, 04:44 #8Hildemor Gjest
Noe fungerer N'Finn. Jeg har feks instrict factor og tar ikke opp b-12 som andre. Men 2 b-kompleks om dagen har økt min b-12 status fra 127 til 420. En tabl mer enn vanlig anbefalt dose bare det ;)
-
28-09-08, 13:50 #9
Dagsbehovet for B12 er jo svært lite da, bare noen få µg(dag. Tre desiliter melk og tre osteskiver pr. dag dekker dagsbehovet.
Men har du ikke instrict factor så tas det ikke opp av tarmen.
B12 molekylet er så stort at det må behandles med det proteinet først.
Likevel, om en spiser flere 1000µg/dag så "presser" noe seg igjennom og blir tatt opp.
Mange med denne mangelen har nok den erfaringen at det ikke hjelper med en dose på bare noen 100.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
28-09-08, 18:17 #10Hildemor Gjest
Hei igjen n'Finn
Jeg ville nå bare fortelle at det hos noen fungerer med litt mindre av saker og ting. Samme oppskriften er ikke nødvendigvis den eneste som fungerer for alle vet du - det viktige er å finne frem til det som fungerer
Og det er ingen grunn til å stappe i seg mengder av det man bare trenger litt av for at det skal gjøre nytten.
Svar med sitat
Bokmerker