Jeg er glad på dine vegne, Anisa, at du nå er i ferd med å få orden på økonomien, og i det bildet ligger jo også hvordan det offentlige ser på deg som freelancer. Dette er gode nyheter! Det er tøft nok å slite med sykdom, men det verste er jo at for mange følger så mye med i kjølvannet av å være syk: en ødelagt økonomi, tap av venner, tap av bosted i verste fall, brudd med ektefelle, tap av jobb osv. Listen kan være en lang og trist vei i en spiral som går nedover. Livet går helt fra hverandre for mange.

Dette forumet har hjulpet meg til å tenke rundt det å ha en kronisk lidelse. Ikke bare å være en passiv pasient som av og til kom på legekontoret, slik som før. Men vurdere det legen sier. har han rett? Kanskje. Muligens oppdage at legen tar feil. Vurdere det jeg leser i bøker. Er det sant? Stemmer det? Er det slik det fungerer for meg?

Jeg liker meningsutvekslingene her, de kunne for min del vært enda mer fargerike og forskjellige, jeg liker at vi kan være uenige. Jeg liker at du kommer med temperamentet ditt, Anisa, og av og til er sinna når vi glemmer hva vi har lært. Ikke minst har jeg satt pris på all kunnskapen du deler med oss andre. Den er ikke helt liten....

Mange klemmer (knus) til deg