Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
At man også skal af med alle pengene fra salget anede jeg ikke. Har kun hørt, man skulle sælge alt, der hører til ens virksomhed, men altså ikke, at man skulle miste alt?! Som dagpengemodtager har man da lov at eje noget. Jeg ejer fx min bolig sammen med min mand, og vi har haft den i årevis gennem år med studie og arbejdsløshed og projektarbejde og jeg ved ikke hvad. Og der ville da ikke ske noget med mine dagpenge, hvis vi solgte boligen. Hvorfor så, når pengene er fra salget af en virksomhed - når ejeren nu en gang var den, der ejede den ... og var den, der fik den til at være noget værd? Kan du ikke lige smide et link om den side af sagen? Det lyder jo helt skørt.
Hej Nielsigne (og andre venlige sjæle) Jeg har postet svar på dine spørgsmål her https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=13650 - for ikke at rode mere med denne tråd, end jeg har allerede rodet den til. Men ellers er det korte af det lange, at jeg for tiden er ved at samle kræfterne til at stille samfundet et ultimatum og lader det være op til samfundet, om jeg fortsætter med at være selvforsørgende, eller om jeg skal på offentlig hjælp, såfremt samfundets krav fortsat bliver at jeg skal øge min indtjening med brutto 75% for at kunne afvikle restskat-2008 over maks. 10 måneder. Øge indtjeningen? I disse krisetider? Med hypothyreose i 33 år? I en alder af snart 60?

Mig bekendt er det grotesk, at samfundet har indrettet sig, så det selv skal betale for sine egne, urealistiske krav, men nu har jeg forliget mig med tanken, der næsten ellers har "dræbt" mig i de forløbne 2 år. Nok er nok! Det vil jeg ikke være med til mere og så må samfundet punge ud, når samfundet ikke vil lade mig selv løse problemet, på de betingelser som både krisen og forholdene på arbejdsmarked selv dikterer, og som jeg ingen indflydelse har på.
Til marts fylder jeg 60, men allerede nu sætter jeg en stopper for at lade dem presse mig yderligere! Såååååådan!