Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 12

Tråd: Ned i vekt

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Lena, Toten
    Meldinger
    219

Standard Ned i vekt

Begynte på Levaxin første gang i mars med 50 mg om dagen.
    Etter 6 uker gikk jeg over til 50/100 mg annehver dag, tar samtidig b-vitaminer og multivitaminer og fiber.

Vekta mi har bare gått oppover samme hva jeg har spist. men samboeren min har gått ned pga forandringene jeg har gjort i spiseveiene.

NÃ…!!!! etter noen uker på høyere dose så går vekta mi nedover. sakte men sikkert.. gått fra 102.8 kg til 100.4 kg på 1 mnd og håper nå at dette vil fortsette.

Skal ned 25 kilo ca ned til 75/80 kg om jeg er heldig.

Er det noen flere her som har suksess med å gå ned i vekt med denne sykdommen?

Vil gjerne ha tips om hva som fungerer ved vektnedgang

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    151

Standard

:( Veier 118, har klart å gå ned noe med å forandre kosten, men trenger mange tips :(

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Sliter jeg også, men denne uken har jeg merkelig nok gått ned 2kg. Hvordan jeg har klart det vet jeg ikke. Har tro på trening da, og så tror jeg at dosen må være riktig, men det tror jeg ikke den er hos meg for jeg må sove flere timer til dagen etter jobb og noen ganger er jeg helt utslitt bare av å ha besøk f. eks. Har tro på omega 3 fettsyrer og rugbrød. Vi får hjelpe verandre.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard Re: Ned i vekt

Sitat Opprinnelig skrevet av grynet
    Vekta mi har bare gått oppover samme hva jeg har spist. men samboeren min har gått ned pga forandringene jeg har gjort i spiseveiene.

NÃ…!!!! etter noen uker på høyere dose så går vekta mi nedover. sakte men sikkert.. gått fra 102.8 kg til 100.4 kg på 1 mnd og håper nå at dette vil fortsette.
    Hei, hei. Kjenner meg igjen i dette; at andre går ned av og spise slik mange av oss må spise for å unngå å gå opp. Hvordan har det gått med deg videre?

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    88

Standard

Jeg gikk Grete Roede-kurs, jeg. Brukte lenger tid enn de andre deltagerne, men gikk ned åtte kilo på 16 uker.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Har nå spist kjempesunt i en mnd ca, ikke cola eller no(jo, en sprekk eller to har det blitt , men ikke 1,5 l pr dag hvertfall )Og har ikke gått ned ett eneste gram.

Får da legge til att jeg er dødsens-misunnelig på dere som er på full fart til "magerheten"!!!!

(jeg gikk ned noen kilo for en stund siden, 5, men det var kun vann, så de smatt på igjen da jeg sluttet å ni-drikke grønn te, aggghhhh.....)

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Mange må "slanke" seg lenge før en begynner å gå ned i vekt. Spesielt kanskje hvis man trener - du kan få mindre fett som nok er ønskelig for de fleste, men mer muskelmasse - og vekta kan da stå på stedet hvil - fordi muskler veier mer enn fett. Hvis man da trener under "slanking", er det noen som anbefaler at man heller bruker målbånd enn vekt som indikator på at man "blir mindre".

Når det gjelder folk med hypotyreose - som vel har treghet i alle slags funksjoner - så vil det vel kanskje her også være en ekstra treghet med å få gang i kiloene. Ikke gi opp! Hvis man begynner å endre kost og aktivitet til noe mer positivt, så vil det gi gode resultatet etterhvert - man blir i alle fall sunnere og minsker sjansene for ytterligere sykdommer/komplikasjoner, men får bedre kroppsammensetning (i alle fall hvis man trener), og trolig vil nok vekta også bevege seg etterhvert. Ser jo at det er viktig med rette dosering (og temp som jeg selv ikke orker å måle ), så hvis det ikke skjer noe, så er det nok viktig å holde øye med dette også, evt justere.

Lykke til - til oss alle sammen ;)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Her har jeg laget en tråd om noen små slanketips - også andre kommer med mange gode innspill. Kanskje dere finner noe brukbart der?
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg har gått ned 1 kg pr. uke i det siste. Jeg er nøye med hva jeg spiser i uka, men tillater meg en dag hvor jeg spiser alt jeg vil. Ellers så prøver jeg å trene litt hver dag, noen dager blir det bare tur, men det er jo trening det og. Ellers så tror jeg at det med stoffskifte og tempeatur er viktig. For meg tror jeg at Armouren har vært en viktig faktor har hørt om andre også som har gått ned etter at de begynte på den.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

1 kg pr uke er veldig mye. Mange anbefalinger går på 1/2 kg i uka. Men dette er jo kjempebra for deg. Noe som er like viktig og kan være litt vanskelig, er å holde vekta nede - å få den stabilisert, tror jeg.

Men det kan jo se ut som om Armouren hjelper deg. Håper det. Hvis jeg spiser hva jeg vil en dag i uka, så klarer jeg ikke å gå ned, men kan kanskje stå på det jeg allerede har kommet ned på. Og i begge tilfeller må jeg uansett trene temmelig mye, samt gå turer. Men hos meg har kiloene sittet som granitt. Huff og huff ;)

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. ned i vekt
    Av kaja1970 i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 1
    Siste melding: 30-11-07, 11:14
  2. armour- ft4 og vekt
    Av moor i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 5
    Siste melding: 28-03-07, 23:50
  3. Vektproblemer i forbindelse med lavt stoffskifte
    Av KIDA i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening