Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
    stina21 sin avatar
    stina21 er offline stina e fin som ho e, sæl om ho e fanga i en ukjennt kropp...
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Tromsø
    Meldinger
    58

Standard ned i vekt me avt stoffskifte?

Noen med gode råd og erfaring med å gå ned ivekt me lav stoffskifte?
    Evetuele dietta`?

Takk for alle svar ;)

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Legene sier jo at det bare er å svelge unna Levaxin så blir alt som før - men blir det det ?
    Forbrenninga er en viktig del av stoffskiftet, og det er vel denne delen som ofte ikke funker ?
    Og hvorfor ? Jeg tror det kommer an på thyroxintypen - fordi at dette blei iorden hos meg da jeg bytta til Armour.
    Men jeg kan jo ikke vite om et funker på alle fordi om det funka på meg.
    Vi er jo forskjellige.
    Nettopp derfor bør vi få muligheten til å finne ut hva som er best for seg selv.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Men så er ikke alle like heldig som deg som kan få den medisinen de vil ha eller vil prøve :,( Hva gjør man da? Og hvordan vet man om det er medisinen som ikke virker viss man ikke vet om man spiser nok eller om man vet at noe av det man spiser blir brent i det hele tatt :,( Man skal jo fylle på men redseln for at alt man spiser ikke blir brukt men bare havner på kroppen er stor :,( Hvordan stole at det skjer ikke :,( Jeg tror ikke forbrenninga mi er helt ødlagt kansje kan den bli bedre men om det er av medisinen eller om jeg lærer meg spise bedre om det da blir bedre vet jeg ikke.

Men føles som jeg har prøvd det og det blei litt for mye for meg og være der måtte bli streng igjen og spise mindre og trene Hardt så går jeg sakte ned nå det har tatt sinnsykt langt tid og stått stille lenge men det har lea seg på vekta gitt gått litt ned men blir sur om jeg går opp igjen så derfor jeg står på :,( Men jeg tror ikke det er bra den måten jeg gjør det på for jeg har det ikke så bra sliten, trøtt og vil bare dø for sånn her er ikke noe liv heller :,( Jeg føler det er for strengt og jeg vet ikke om jeg får i meg det som en kvinne skal ha i seg i kalorier pr dag Uff og jeg vil ikke begynne telle tall heller :,( Men kansje må jeg lære det at det er trygt kansje ikke vet jeg. Men om man øker da på maten igjen så er jeg redd jeg går opp derfor tør jeg ikke spise mer så kroppen kan ha det litt bedre. Bare for at jeg vil ned litt litt
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Det er sant, men eneste måten å finne ut hva som er best er jo å prøve å se. Det er desverre bestemt at i Norge er det bare en godkjent medisin og det er Levaxin. Alle andre må vi selv betale for og de fleste må vi importere selv også.
    Men mas på legen din hvis du vil prøve en annen type.

Om du spiser lite må du prøve å få i deg det som er bra for deg iallfall. Dee siste kiloene sitter ganske fast, og det gjør de jo på alle de som ikke har stoffskifteproblemer også.
    Vi skal ha en reserve da vet du.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

For å gi deg en veldig enkel forklaring så er det vel slik at dersom du veier deg en gang pr uke og går opp i vekt så får du i deg mer enn det du forbruker.

Dersom du går ned i vekt får du i deg mindre enn du forbruker

Dersom du beholder vekten så forbruker du det du får i deg.

Var vel litt enkelt forklart dette men.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

For å gi deg en veldig enkel forklaring så er det vel slik at dersom du veier deg en gang pr uke og går opp i vekt så får du i deg mer enn det du forbruker.

Dersom du går ned i vekt får du i deg mindre enn du forbruker

Dersom du beholder vekten så forbruker du det du får i deg.
    Ja, men hvis det er sykdom, dårlig medisinering som gjør at vi ikke klarer å gå ned i vekt, så kan man jo likevel ikke slutte med å spise helt - selv om man da ikke bruker opp det man har fått i seg. Da dør man eller får organsvikt - også ved underernæring. Det kan bli permanente skader. Det er bedre å ha noen kilo for mye enn å påføre seg andre skader.
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Hmmm....er ikke den forklaringen litt for enkel når forbrenningen ikke er i orden? Jeg mener hos slike som oss med hypothyreose, som ikke er optimalt behandlet.

Jeg gikk iallefall opp i vekt selv om kaloriinntaket var mindre enn kaloriforbruket. Så jeg tror at teorien passer bare på friske mennesker med normalt stoffskifte.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Har hørt flere ganger at man må spise flere ganger om dagen for at forbrenningen skal funke.
    Ellrs går den over til sparebluss.
    Hørte senest på tirsdag igjen om at noen får mere varmefølelse og høyrere forbrenning av coconut oil fra helsekosten. Har hørt det før også fra noen andre.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

har hørt en spiseskje med cocosa om dagen, men er ikke sikker.
    Jeg liker kokos-smak veldig godt. Bruker koskosmelk siden jeg ikke tåler melk(reagerer veldig på melk for tiden) så jeg har ikke prøvd cocosa fra helsekosten.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Jeg lot den smelte i munnen og det var helt forferdelig. 1 spiseskje pr dag. Det finnes sikkert mer humane metoder for å få den ned, men jeg gav opp hele prosjektet. Brukte opp et sånt glass, men husker ikke lenger om dette var rett før jeg begynte å gå ned i vekt. Mulig den var med på å fyre opp? Aner ikke.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Overgang fra høyt til normalt stoffskifte + vekt
    Av lady90 i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 0
    Siste melding: 07-06-08, 19:58
  2. ned i vekt
    Av kaja1970 i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 1
    Siste melding: 30-11-07, 11:14
  3. Vanlig å rase ned i vekt med lavt stoffskifte