Viser søkeresultater 1 til 2 av 2

Tråd: ned i vekt

Medlem siden
    Nov 2007
    Sted
    Troms
    Meldinger
    12

Standard ned i vekt

Hei..Pga lavt stoffskifte er jeg akkurat begynt med Levaxin..Jeg har lagt på meg ganske mye de siste årene da jeg har vært plaget med stoffskifte.
    Problemet er at jeg etter svangerskap har fått ett heng på magen og skal derfor ha en operasjon for å fjerne dette da det plager meg psykisk og fysisk,men legen sa jeg måtte gå ned til 68 kg først,er 89 i dag. Er det noen som har en ide hvordan jeg kan klare det målet?? Føler at vektnåla står på stede hvil :( Begynte på Levaxin for to uker siden...

Medlem siden
    Nov 2007
    Meldinger
    85

Standard

Hei Kajsa.

Jeg har slitt med lavt stoffskiftet ihvertfall siden år 2000. Tok prøver da og det viste faktisk lavt stoffskifte, men dette ble aldri fulgt opp av en eller annen grunn. Jeg fant nylig et brev fra legen fra januar 2001 om dette, men som jeg ikke husker å ha åpnet... Så det er vel delvis min feil at jeg ikke fulgte opp den gangen. Ble drastisk verre i februar 2006 da jeg sluttet å røyke. Fikk kreket meg til legen i oktober samme år og da var verdiene min helt på styr! Fikk Levaxin, ble sykmeldt og først nå ett år etter og etter jeg startet med liothyronin i tillegg føler jeg meg bedre. Så det har vært veldig slitsomt. Jeg har også lagt på meg 10-15 kg de siste 6 årene jeg gikk umedisinert.

Så det kan nok hende at det tar litt tid før du blir bedre. Men det blir bedre etterhvert. Bare ikke press deg til å gjøre ting som gjør deg sliten.

Ang. spørsmålet om kvalme og dårlig marlyst så vet jeg ikke om det har sammenheng med stoffskiftet... Jeg har ikke sånne problemer iallefall.

Håper du blir bedre snart! Og jeg anbefaler deg et lavkarbo kosthold. Det er gunstig for oss med lavt stoffskifte. Jeg blir mye verre når jeg spiser brød, poteter, pasta og sånt så jeg holder meg unna disse varene.

Lykke til! Fortell oss om du greier å nå målet ditt! Tenk positivt

Mvh meg
    Pga feil ble jeg medisinert først høsten 2006, blodprøve jan 2001 viste hypo, men ble ikke fulgt opp. Nå: 150 Levaxin 20 Liothyronin
    Jeg har slitt med lavt stoffskiftet ihvertfall siden år 2000...

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn