Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Hybrid View
-
21-05-10, 11:23 #1
Lavt stoffskifte og alkohol?
Jeg fant ingen tråd så jeg starter en ny - om det finnes noen gammel så pek meg gjerne dit...
Lurer kort og godt hva som er erfaringene med lavt stoffskifte og alkohol? Både i type "en Fest" (med stor F) og det daglige rødvinsglasset som skal være så sunt...Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
21-05-10, 12:49 #2
Sv: Lavt stoffskifte og alkohol?
Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.
-
21-05-10, 12:54 #3
Takk!Takk!
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
22-05-10, 18:44 #4
Min erfaring er at jeg kan bli skikkelig dårlig i flere dager etter en fest, dersom stoffskiftet ikke er riktig/høyt. Hvis jeg er inne i en bra periode, går det som regel bra, og jeg slipper unna med vanlig dagen-derpå-følelse. Jeg er student, så det blir en god del festing, noe jeg har prøvd å slutte med, men på søndag og 17. mai ble det to fester på rad. Stoffskiftet var litt lavt de dagene, og jeg har følt meg helt elendig i etterkant. Har vært plaget med søvnproblemer, trøtthet, lett kvalme, tørste, nedsatt matlyst og fordøyelsesproblemer, og i dag, fem dager etter 17. mai, ligger jeg helt utslitt på sofaen. Tok en joggetur før i dag, men føltes ut som om jeg holdt på å sovne stående da jeg var halvveis. Jeg føler meg nesten enda verre enn før jeg begynte på Levaxin.
En annen ting som begynte å skje etter at jeg fikk lavt stoffskifte, var at dersom jeg hadde drukket på lørdagen (flere glass), våknet jeg av og til opp natt til tirsdag og var helt gjennomsvett, akkurat som febertokter. Etterpå både følte jeg meg bedre og sov bedre. Har en teori om at kanskje kroppen har problemer med å kvitte seg med avfallstoffene når stoffskiftet er lavt, og at når det blir for mye avfallstoffer, setter kroppen igang en "rensereaksjon", men dette er bare noe jeg har tenkt på selv, og ikke funnet noe forskning på.
Når det gjelder å ta ett glass, er dette sjeldent jeg gjør, da jeg prøver å holde meg unna alkohol så langt jeg kan. De gangene jeg tar et glass, blir jeg døsig etterpå, men det er helt normalt. Har ikke merket noen plager flere dager i etterkant.
Kort oppsummert: Alkoholens påvirkning på meg avhenger av om stoffskiftet er høyt eller lavt og hvor mye jeg drikker.
-
22-05-10, 20:09 #5
Hei!
Vil bare si at med meg og alkohol går det vanligvis helt bra, så lenge jeg får sove lenge (8-10 timer!) etterpå. Men det er viktig at jeg får sove "ut" for ellers er kroppen kjempesliten selv om jeg ikke har drukket så mye. Men jeg har ikke innsovningsproblemer selv om jeg har drukket alkohol, og sover som regel som en "stein" etterpå.
Men de siste par-tre årene har jeg noen ganger opplevd noe som jeg selv synes er litt skremmende, og det er at dersom jeg har drukket litt mer eller litt fortere eller hvis kvelden har begynt litt tidligere enn den vanligvis gjør (ikke nok til å bli "full" - jeg oppfører meg "ordentlig" og virker ikke overstadig beruset eller noe slikt, kanskje bare litt brisen....) - da har det skjedd at jeg helt plutselig blir så fysisk utmattet at jeg har måtte sagt til mannen min at vi bare må hjem med en gang, for jeg må legge meg nedpå ellers er jeg sikker på at jeg skal svime av. Jeg ser helt fin ut "utenpå" når dette skjer, snakker sammenhengende og er "klar" i hodet men selve kroppen føles ekstremt svak og skjelven. Når jeg da får sovet så er jeg som regel ganske bra neste dag. Men det er ganske skremmende når det skjer, for det kommer som "lyn fra klar himmel" liksom. Kan sitte og ha en hyggelig samtale, drikke litt vin eller øl i rolig tempo (drikker aldri sterkere saker) og så plutselig bare føler jeg at jeg må legge meg ned så fort som mulig ellers går det "galt"....
Vil for ordens skyld gjøre det klart at jeg har et "normalt" forhold til alkohol, drikker kanskje et par ganger i måneden - og som regel ikke mer enn 3-4 glass vin eller øl totalt i løpet av kvelden.
Selv tror jeg det har med stoffskiftet å gjøre, at dersom det kanskje er lavere en dag enn ellers (vet ikke om det kan variere?) så takler kroppen ikke alkoholen på samme måte og derfor blir jeg så "dødssliten" at jeg må legge meg nedpå. For dette er noe som kun har skjedd 2-3 ganger de siste årene (skjedde aldri tidligere), og jeg fikk ikke diagnosen før i april iår - hadde da en TSH på 12,26 og FT4 på 9 (i 2005 ble det tatt blodprøver der TSH var såvidt over 4 og FT4 var 15 - det ble den gang sett på som "normalt" og ingen medisin ble gitt. Hvilket igjen betyr at sykdommen har fått utviklet seg mye de årene som er gått.
-
22-05-10, 23:04 #6
Jeg har også lurt på dette med alkehol og lavt stoffskifte , har nesten aldri lyst på alkehol , det er som om kroppen er i konstant underskudd på krefter .Så det kan gå måneder mellom hver gang jeg drikker. Nå har jeg hatt veldig lavt stoffskifte så det er kanskje ikke så rart når jeg leser hva dere andre har erfart.Starte med levaxin i jan i år , og tar nå 450 mk pr uke..men det jeg lurer på er om man kan drikke alkehol og rett etterpå ta medisin . ??Tar min medisin om kvelden..Eller må det gå noen timer imellom ? Er greit å vite. Også lurer jeg på om levaxin virker bedre visst man tar det før frokost.. Visste heller ikke at man kan la den smelte under tunga..

-
22-05-10, 23:27 #7
Jeg tenkte på det siden at jeg - de gangene jeg har drukket i den seinere tid - har følt meg uforholdsmessig trøtt dagene etterpå. Selv om det bare har vært litt i overkant, ikke mye.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
hva med hyperperiode og alkohol?
Av Lissa i forumet Høyt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 01-04-09, 13:34 -
Da stoffskiftet ble lavt, tåler jeg ikke alkohol lenger.
Av camomilla i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 06-03-09, 10:54 -
Intoleranse overfor alkohol
Av anitab i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 18-03-08, 11:18 -
stoffskifte og alkohol
Av marimat i forumet Lavt stoffskifteSvar: 53Siste melding: 22-05-07, 23:22 -
ALkohol og søvn!
Av i forumet SøvnSvar: 3Siste melding: 11-07-05, 12:44

Svar med sitat

Bokmerker