Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Jun 2010
    Meldinger
    3

Standard Ang blodprøver som tas på legekontor

Er ikke sikker på om dette er rett plass for dette men jeg prøver.
    Spørsmålet er at jeg etter endel om og men har fått tatt TRAS prøve og venter på svar nå.Det jeg stusset på var at da jeg ba om å få tatt FT3 og T3 fikk jeg til svar at det brukte de ikke å ta på dette legekontoret.Syntes dette hørtes litt merkelig ut og fikk selv se på det prøvearket.Der var det ikke noe felt med FT3 eller T3.Er dette prøver man må ta på sykehus.?
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    350

Standard Sv: Ang blodprøver som tas på legekontor

Nei det er ikke vanlig etter min erfaring iallefall. Mer avanserte prøver som må rett på is eller fryses må man normalt ta på ett mer avansert lab. De får bare sende med deg ett prøveark da så får du ta dem på lokalt sykehus eller nærmeste lab. der du er i landet.

H:-)

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Standard Sv: Ang blodprøver som tas på legekontor

Sitat Opprinnelig skrevet av kan1 Vis post
    Der var det ikke noe felt med FT3 eller T3.Er dette prøver man må ta på sykehus.?
    Heisann
    Selv om det ikke er et "felt" å krysse av for FT3 og T3 betyr ikke dette at de ikke kan ta prøven. Dette gjøres i vanlig serumglass, og sendes til sykehuset for analyse. TRAS prøven sendes også etter all sansynlighet til sykehuset, klarer legekotoret å ta denne klarer de også å ta T3 og FT3. Kan ikke tenke meg at et vanlig legekontor gjør denne analysen selv. Svært mange prøver står ikke på rekvisisjons skjemaet til sykehuset. Dette betyr ikke at de ikke analyserer denne prøven, men at helsepersonellet må skrive på skjemaet hvilke prøver legen ønsker analysert i tillegg til de som står i skjemaet.
    Vet ikke om du la merke til at det var noe åpne felt til å skrive i? Det er det altså.

Blir ganske småirritert når jeg hører at de forsøker å late som om de ikke vet dette og bruker skjemaet til å villede deg

Lignende tråder

1. Blodprøver og kul
    Av Gulsol i forumet Blodprøver
    Svar: 0
    Siste melding: 23-04-09, 09:19
  2. Jeg har hatt anoreksi, PTSD og nå i det siste lavt stoffskifte
    Av Vilde i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?
    Svar: 43
    Siste melding: 23-11-06, 15:16
  3. Nye blodprøver..
    Av Anne Ma i forumet Blodprøver
    Svar: 10
    Siste melding: 18-08-06, 21:59
  4. blodprøver
    Av cathrin i forumet Blodprøver
    Svar: 13
    Siste melding: 16-06-06, 20:34
  5. Blodprøver!
    Av Viksi i forumet Blodprøver