Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
-
26-01-07, 08:40 #1
pleace trenger tips for å holde vekta
nå som jeg har fått lavt stoffskifte.
har begynnt å spise rugbrød, lite og ofte.
men hvor lite og hvor ofte?
drikke masse vann.
fysisk aktivitet blir det lite av pga benet i gips etter operasjon.
er det mulig å slippe å gå opp i vekt? eller skjer det uansett når man har lavt stoffskifte?Hyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
Bruker ingen medisiner og har vart frisk siden jan 2007.
-
26-01-07, 08:45 #2baremei Gjest
Min vekt har vært dønn stabil på alle opp- og nedturer forårsaket av både høyt og lavt stoffskifte.
Det er en myte at "alle" blir tykke. Mange, men ikke alle.
For noen betyr stabil og grei vekt at man ikke blir tatt på alvor, nettopp fordi "alle" tror at "alle" blir tykke. Men det er altså ikke sant.
-
26-01-07, 09:07 #3
håper denne siden kan hjelpe deg:
https://www.vektklubben.no/
den er til stor hjelp for meg i alle fall
uansett hvordan man vrir og vender på det er det balansen mellom inntak og forbruk som bestemmer om du står stille, går opp eller ned, men å finne ut hva vi med lavt stoffskifte faktisk forbruker er ikke så lett akkuratt
inne på vektklubben finnes det en formel som du kan regne deg frem til anntatt kcalforbruk om dagen utifra din egen vekt, høyde og aktivitetsnivå.
her finner du ut hva du kan gå etter:
http://www.vektklubben.no/forum/showthr ... ght=formelJeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
26-01-07, 09:59 #4
Tror ikke at alle tror at de med lavt stoffskifte blir tykke. Ble veldig overvektig etter at jeg ble syk, men virker ikke som leger ser sammenhengen. Det eneste jeg får hint om er spiseforstyrrelser, og slankeoperasjon. Når jeg svarer at jeg ikke overspiser, men at formen er dårlig, og jeg er like aktiv som før blir jeg ikke hørt. Vet om flere med lavt stoffskifte som er normal i vekt enn med overvektsproblemer. Når det gjelder å holde vekta tror jeg man må komme fram til et kosthold man kan leve med, og ikke begynne med sultekurer. Av erfaring så har jeg funnet ut at man går opp de kiloene igjen + noen ekstra.
Men det er jo ikke sikkert det blir et problem i det hele tatt for deg som sagt så vet jeg flere som ikke har sånne problemer.Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.
Lignende tråder
-
Mer slankemas... trenger virkelig tips!
Av jane i forumet Helbred og kostholdSvar: 8Siste melding: 26-10-07, 20:37 -
Trenger tips til videre utredning
Av gutt_81 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 04-08-07, 10:17 -
vekta.....
Av Lissa i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 1Siste melding: 23-10-06, 15:43 -
Vekta - trodde ikke mine egne øyne
Av Stina i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 67Siste melding: 21-08-06, 01:10 -
Aukar vekta med armour?
Av moor i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 13Siste melding: 13-05-06, 21:51
Svar med sitat
Bokmerker