Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
-
03-08-07, 16:00 #1
Trenger tips til videre utredning
Jeg merker overhode ingen bedring etter snart 4 uker på levaxin og liotyronin.
Jeg trenger hjelp til videre utredning, hva bør jeg oppsøke?
(har vært hos psykolog, Ct, Nakke spesialist, svidd av snart 10.000 hos oftebro, Healer ....
Det jeg sliter med er hodepine trykk i hode og synsforrstyrrelser/smerter i øynene.... blir gal snart
-
03-08-07, 16:15 #2
4 uker ?
Meget kort tid i stoffskiftesammenheng og omtrent ingen ting fikses på denne tiden
Beklager !
Skjønner jo bare J.godt at du vil ha en forbedring !
Hvor stor dose er du kommet opp i da ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
03-08-07, 17:25 #3
Stakkars deg, vet så altfor godt hvordan det er å ha fryktelig vondt i hodet over lengre tid.
Håper du snart blir bedre
PS - kanskje du ikke skal oppsøke noen på ei stund, men forsøke å få ro over situasjonen? Prøv å massere hodemuskler, nakkemuskler, ansiktsmuskler inkl rundt øyene - se om det hjelper."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
03-08-07, 17:51 #4
Jeg er kommet opp i 100 mg levaxin og 40 mg liotyronin daglig
Opprinnelig skrevet av n`Finn
-
03-08-07, 19:00 #5
Ikke verst på en måned.
Men det er ikke høy nok dose til å gi kroppen nok, men det nærmer seg.
Vet jo ikke såklart, men når kroppen har vent seg til den dosen vil du merke det ved å få flere symptomer som peker i retning av lavt stoffskifte.
Da kan du øke.
Har lyst til å si at i det offisielle behandlingsregimet er ikke Liothyronin noe førstevalg, men etterhvert har man vel kommet til at det kan forsøkes når kroppen ikke lager nok T3 av en tilstrekkelig Levaxindose.
Det er diskutabelt når man setter inn Liothyronintillegg.
Mange leger bruker det ikke i det heletatt fordi det er "nytt" (hehe)
Noen har helt klart nytte av det - noen har ikke.
Liothyronin er ferdig stoffskiftehormon, men det går ikke an å bruke dette isteden for Levaxin. Det er forsøkt i kontrollerte forsøk med svært dårlig resultat.
Det viser at kroppens T3 bør den i hovedsak lage selv, av T4.
Jeg har prøvd Lio og det virker ikke på meg. Det øker fT3-målingen, men jeg kjenner ikke noe til det. Ã…rsaken vet jeg ikke, men Levaxin virker jo også dårlig, så det kan være noe med meg.
Og da er det val andre liknende sjeler der ute.......
Jeg var oppe i 5x20µg/dag som resulterte i en fT3 på over 20.
Fra denne dosen bare bråslutta jeg uten at jeg merka det i det heletatt.
Jeg har eksperimentert med dette, også noe ut over en rimelighetsgrense.
Det mener jeg er helt trygt å gjøre og jeg mener at men bør forsøke å kontrollere om det legene driver med virkelig er bra for en.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
03-08-07, 20:37 #6
Hmm
Når jeg kollapsa i juletider var jeg overdosert, og når jeg kom til Oftebro var jeg underdosert, så kan jo hende jeg ikke har nådd mitt doseringsnivå enda.
Men er det ikke rart at jeg var bedre FØR jeg begynte på stoffskifte medisin i hele tatt! De fleste jeg leser om stoffskifte har slitt mange år før de fant ut de hadde stoffskifte, mens jeg svimla litt en periode og tok stoffskifte prøve siden moren min har det, og fikk da konstatert diagnosen. Oftebro sa han synes det var rart at jeg begynte på levaxin så raskt..... Og mitt store mysterium... HVORFOR var jeg i flott form på kun levaxin 50 mg (som ble øket 2 mnd senere til 100 mg) og som igjen ble overdose 2 mnd etter det, og som sagt 7 mnd sykemeldt i en alder av 26 år.....
Jeg er så redd for at jeg er feilmedisinert... men oftebro kan bekrefta at jeg hadde stoffskifte så må jo stole på det.
Men hvordan gikk du frem FInn etter liotyroninen ikke hjalp deg? tror jeg hadde gitt opp da om jeg hadde vært deg, kjenner jeg begynner å gi opp snart... er jo samme kvær dag med hodepine og synsforstyrrelser... er liskom aldri noe forskjell (Ja jeg veit det høres ut som syt, men det gjør vi vell alle når vi blir frustrert
)
-
03-08-07, 21:02 #7
Kanskje du ikke tåler Levaxin? Hvordan har prøvene dine endret seg?
Jeg ble og dårligere da jeg begynte på det. Alle prøvene ble dårligere. Har nå fått Armour, og det ser ut til at det går rette veien nå.
-
03-08-07, 21:23 #8
Bambi kan være inne på noe.
Jeg hadde jo også masse sympromer som forsvant når jeg kom på Armour. De værste var oppblåsthet i magen, vektøkning, svimmelhet, og jeg frøys no'jæ..... på slutten, men det begynte ike før etter 12 år.
Det var først når jeg hadde frosset i noen år at jeg prøvde Lio.
Kanhende var det for seint til at det skulle hjelpe og. Jeg vet ikke.
Disse symptomene hold på å ta knekken på meg, og hadde jeg ikke klart å lure en vikarlege akkurat da, så vet jeg ikke.
I dag er det åpenbart at Levaxin ikke ikke virket, men heller ødela meg.
Armour er ikke perfekt, jeg har igjen noen klassiske symptomer, men det er iallfall mye bedre nå.
Armour koster og du må betale selv. Trygderetten har avgjort dette.
Det har ingenting å si at jeg er mye bedre nå så prøv dere ikke på Norsk rettsvesen - det er en vits.
Og influensafølelse - det var det aller værste, og den hadde jeg glemt - - - så hue er ikke helt godt på Armour !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
04-08-07, 10:17 #9
må nok skuffe deg å si at du må smøre deg med tålmodighet....4 uker er ingenting i den sammenhengen. selv tok det meg rundt.....3 år eller noe for å finne en dose som minsket symptomene nevneverdig. men det betyr selvfølgelig ikke at det tar like lang tid for alle!
superkjipt og utrolig frustrerende, men tror mange er i samme båt....:/
Lignende tråder
-
Mer slankemas... trenger virkelig tips!
Av jane i forumet Helbred og kostholdSvar: 8Siste melding: 26-10-07, 20:37 -
Hva gjør jeg videre med Armour nå?
Av mona i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 14Siste melding: 01-08-07, 18:01 -
kan ting aksellerere sånn helt uten videre?
Av Lissa i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 17-07-07, 16:01 -
pleace trenger tips for å holde vekta
Av rikke i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 3Siste melding: 26-01-07, 09:59
Svar med sitat
Bokmerker