Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
    Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    70

Standard Mer slankemas... trenger virkelig tips!

Hei folkens,
    min historie er kort fortalt som følger: Graves siden 2004, et helvetes tilbakefall i april, veldig hissig sykdomsaktivitet og ekstremt vanskelig stabilisering, men er omsiiider så smått på bedringens vei.
    Går for tiden på 2x2 NeoMz, samt 75 mikrog. Levaxin 5 dager i uka, og 100 mikrog. 2 dager i uka (forsøk på forsiktig økning i dosen, siden jeg har reagert med litt hjertebank etc., regner med den skal enda mer opp etter hvert).

Jeg har alltid vært for tung, og alltid hatt lett for å legge på meg - selv med høyt stoffskifte. Jeg er nok en herlig kombinasjon av alt; arvelig belastet + lat + litt for glad i godis.
    I de periodene stoffskiftet har vært virkelig høyt har jeg vel kanhende merket at klærne har blitt bittelitt romsligere uten at jeg har anstrengt meg nevneverdig for det, men har "dessverre" ikke rast ned i vekt slik mange gjør (det er det eneste symptomet jeg ikke har hatt, og må si jeg godt kunne tenkt meg å bytte det ut med f.eks. skjelvingen og varmeintoleransen..!)

Anyway, nå er altså stoffskiftet mitt sakte men sikkert på vei nedover. Sist måling for en uke siden viste fT4 på 16,9, og TSH opp til svimlende 0,5 (stor endring - sist gang var det 0,03). Dermed merker jeg også at jeg legger på meg - klærne strammer mer, jeg mister det lille jeg har hatt av "konturer"; har snart ikke kjevelinje lenger, og føler meg generelt skikkelig, skikkelig godt gammaldags blubbete. Ikke bra.
    Endokrinologen på Aker hinter også stadig vekk om at jeg hadde hatt godt av å gå ned litt i vekt, sist var blodtrykket litt høyt også (130/90). Som om jeg ikke er klar over det selv, liksom.

Problemet er at jeg ikke vet min arme råd for å få det til.
    Jeg føler allerede at jeg er temmelig bevisst på hva, og hvor mye, jeg spiser - i alle fall så vidt som jeg er i stand til. Formen og energien min tillater IKKE at jeg skal begynne på noen spesiell diett fri for ditt eller datt. Det er flere grunner til dét, at jeg ikke vil la samboeren min "lide" mer enn nødvendig, at jeg generelt sett tror på at man ikke skal ha for mye eller for lite av noe, men først og fremst fordi jeg rett og slett ikke orker å styre så voldsomt med det.
    Jeg har fått forbud mot all slags fysisk aktivitet som får opp pulsen noe særlig, mao. får jeg ikke trent så det monner, til tross for at jeg har både ergometersykkel og dansematte til Playstation som jeg liker å bruke (treningsstudio = uaktuelt). Klar over at en spasertur (med hunden? ;) ) er fint og flott, men når man trenger å gå ned kanskje 40 kilo så kunne det være fint med litt mer krutt enn som så.

Derfor lurer jeg på hvilken erfaring dere her inne har med bruk av ymse naturlegemidler i samband med stoffskiftesykdom..?
    Jeg er generelt veldig skeptisk til alt som på en eller annen måte kan/skal påvirke forbrenningen, omstendighetene tatt i betraktning. Har hatt spesiell lyst til å prøve noe som heter Bio-T, etter at både min mor og 3 andre (som hun ble tipset av, i sin tid) har hatt gode resultater med det. Ikke noen brå vektnedgang, men en liten "boost" som hjelper over tid.
    Men jeg har ikke turt, fordi jeg er redd det skal være galt for meg pga. sykdommen i seg selv, og/eller sammen med medisinene jeg bruker. Har ikke turt å spørre endokrinologen heller, og nå skal jeg ikke tilbake dit før i desember... og jeg begynner å bli utålmodig. Jeg må skjerpe meg NÃ….

Hva som helst av gode tips og "spark bak" tas i mot med umåtelig stor takk.

baremei Gjest

Standard

I den grad tipset kan brukes:

For noen år siden kjøpte jeg noe som heter Redusan på helsekosten. Tror apotekene førte det også.

Det er rett og slett et lite rør fylt med fiber av et spesielt slag, husker ikke hva.

Man skulle ta en slik i et glass vann en halvtime før hvert måltid.
    Jeg har aldri brukt eller hatt tro på vidunderkurer, men av en eller annen grunn tenkte jeg at mine 5 til overs kunne jo alltids få teste noe så uskyldig som fiber.

Og det fungerte, sakte men sikkert.

Og trur dere ikke andre fant ut det samme, og *vips* forsvant det fra Norge.

Det skal visstnok fremdeles være å få i Danmark, muligens også i Sverige.

Det samme gjaldt for urtemiksturen Relaxir, som skulle hjelpe en til å sovne. Fungerte som bare rakker'n, uten hangover dagen etter eller noenting. Et par spiseskjeer heksebrygg, og jeg sovnet som en stein en halvtime etter.

Mitt problem er ikke å sovne, det kan jeg gjøre hvorsomhelst og nårsomhelst med eller uten hypo, men jeg er en ekte nattugle, så jeg brukte den en periode for rett og slett å komme meg i seng i fornuftig tid. En fjorten dagers tid for liksom å få rytmen i kroppen igjen.
    Og jaggu forsvant den også like etter.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

hehe, Norge i et nøtteskall. "Hvis noe virker, så må det jo nesten være noe suspekt med det. Men for mye jobb å finne ut av det, vi fjerner det bare fra markedet vi, sånn for sikkerhets skyld!"

Men dersom noen av dere var interessert i dette produktet, kunne jeg saktens ha stukket forbi apoteket, og eventuelt sendt det oppover per post, dersom det skulle være... ikke noe problem, det.

baremei Gjest

Standard

Jeg ville vært interessert i begge to, om du ville være så vennlig å sjekke at de faktisk finnes fremdeles.

*sjekke selv*

Joda, se på denne http://www.tidsskriftet.no/tsweb/199708/art14.html
    Skikkelig dop, denne Relaxir. Men altså, folkens, en eller to spiseskjeer holder, ikke ta hele flaska, for all del!

Mer her, på engelsk. Laget at pasjonsfrukt, i folkemedisin brukt som beroligende middel
    http://shaman-australis.com.au/shop/ind ... h=21_35_97

Og Redusan er visst å få i Norge, men i form av tabletter. Om det er samme guffa som i "mine" rør med pulver vites ikke.
    Legg merke til påstanden i siste setning: http://www.redusan.no/prod.htm

Skulle vært interessant å se dansk pris vs den norske...

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

50% weight loss? den var litt drøy? (selvom jeg nå hentet den litt ut av kontekst)

Kan godt sjekke priser, jeg.. har forelesningsfri den uka her
    ReduSan og Relaxir?? apotkek og helsekostsjapper? jepp jepp..

Når det gjelder førstnevnte, har jeg mer trua på de der røra dine, enn tablettene.. skeptisk til alt av tabletter. (ikke armour da) =)

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Jeg gikk ned 20 kg på lavkarbo, uten å sulte. Men jeg spiser glutenfri og kanskje det har mye å si for meg også. Vil anbefale å prøve atkins eller noe sånt. Lavkarbo senker også triglyseridene, som er de egentlige slemme tingene.
    Jeg tror redusan fanger fettet, men det skal man ha på atkins ellers blir man sulten.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Hei.

For meg virker lavkarbo no veldig, når jeg klarer å holde meg på den går jeg ned 8 kilo på under 2 uker, det meste er vann, men jeg tror at jeg har mer vann enn fett på kroppen.

Men med en gang jeg er tilbake og spiser karbo så går vannet rett på igjen.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Marianne
    Kan godt sjekke priser, jeg.. ReduSan og Relaxir? apotek og helsekostsjapper?
    Beklager at jeg ikke har vendt tilbake til denne tråden. Fant ingen av produktene på mitt lokale apotek nemlig..

Planlegger å stikke hodet innom et par av de mer velassosierte sjappene i løpet av helgen.. Dere hører fra meg igjen dersom jeg finner noe!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Indre Troms
    Meldinger
    240

Standard

Hei måtte bare gi en liten kommentar. Har brukt 10 lio itillegg til levaxin siden mars,slutta med ALL sukker og hvetemel for ca 2 mnd siden,ergo har jeg mistet 6 kilo i løpet av denne perioden.Bruker litt rårørssukker innimellom :P

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn