Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard kan ting aksellerere sånn helt uten videre?

etter at jeg begynnte på Neo-Mercanzole har stoffskiftet gått sakte og sikkert ned mot normalverdiene og siste måling var like over øverste strek på T4-merket.
    men nå har plutselig pulsen steget og jeg sliter faktisk litt medå sove - er rett og slett ikke trøtt og klarer meg med 3-4 timers søvn i døgnet. uten kaffe...
    kan stoffskiftet ha akselerert igjen selv om jeg tar medisiner for å få det ned?
    kan det gjøre det?

jeg vet ikke helt om det er mulig å få kontakt med Aker på denne tiden av året da....det er der jeg går til kontroll om dagen. om ting går oppover igjen isteden for nedover, bør jeg øke dosen med NM?
    jeg taren liten dose fordi jeg er veldig følsom for å komme for langt ned, da kolapser jeg bare :evil:
    jeg bruker nå 1 tablett av 5 mg i døgnet. om ting er på veg oppover igjen (kommer til å ta nye blodprøver denne uka om ikke ting roer seg) kan jeg øke til 2 for en liten periode mens jeg venter på svar fra legene?

Medlem siden
    May 2007
    Meldinger
    104

Standard

Heisann!
    Skjønner at du er bekymret! Kan desverre ikke gi deg noe svar på spørsmålet ditt. men i allefall: Ta nye prøver LURT! Justere medisindoseringen selv IKKE LURT! Om det er ferietid på Aker eller ikke -så har du uansett krav på skikkelig behandling.

Ring legekontoret - si at du er bekymret. Bestill time til fastlegen din - hvis han/ hun har ferie, be om time til en annen lege på samme legesenter - så har legen tilgang på journalen din.
    Hvis allmenlege ikke kan hjelpe deg - tar han/ hun ansvar for å få tak i den informasjonen som trengs fra en endokrinolog ved en avdeling som ikke har ferie!

lykke til!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

jeg er ikke så fryktelig bekymret, så ille er det ikke heldigvis.
    men syntes bare det var litt rart...
    sov 6 timer som et barn i dag (jobber på natten), så jeg tror det bare var et unntak...
    jeg skal uansett ta nye prøver igjen om 1 uke så....

Lignende tråder

1. Trenger tips til videre utredning
    Av gutt_81 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 04-08-07, 10:17
  2. Hva gjør jeg videre med Armour nå?
    Av mona i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 14
    Siste melding: 01-08-07, 18:01
  3. Er Graves den sykdommen som alltid går over av seg selv?
    Av rikke i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 23-12-06, 14:07

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn