Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
-
06-11-10, 18:06 #1
What's wrong with Erfa Thyroid?
Jeg har oplevet det samme. Jeg går nu på nettet og søger efter lignende beretninger fra andre. I denne tråd på Facebook er der et par stykker der også undrer sig....
Poster flere links HVIS der er flere om samme.
Gaining weight on erfa
How Do You Feel On ERFA ????
The maker of the Canadian “Thyroid” is Erfa, a Belgium company, is their niche is finding drugs that are being discontinued by other companies that they believe can be profitable and they have been making drugs since the 30’s, so I don’t think they are going to discontinue making it. I’m sure their plan is to make more! This is the jackpot for them! (If you want to know more about Erfa, and the Canadian version of Armour, go here: http://www.erfa-sa.com/thyroid_en.htm . They bought the brand from Pfizer Canada Inc in 2005 and have been making it since then. They are a Belgium company with a Canadian and international presence who buys and markets niche products from other drug companies that would be discontinued.) Kommentar nr. 46, 29.10.2009 her.
Pfizer's, hva`?• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
06-11-10, 20:50 #2
Sv: What's wrong with Erfa Thyroid
Jeg gikk jo gradvis over til ERFA på den måten at jeg la inn en 125mgERFA og fyllte så opp dosen med NyArmour først og Westhroid til slutt.
Da brukte jeg 3,5G så det ble 2G ERFA+ 1,5G av det jeg gikk på før.
Holdt på 4,5mnd med den blandinga. Da jeg kun hadde igjen ERFA la jeg inn en 125 til, slik at det ble en liten økning i forhold til tidligere.
Det holdt i 5uker, så skjedde det noe. Jeg fikk symptomer på at dosen var for høy og måtte halvere den til 125. Var nede i 60mg i to uker går nå på 125.
Det blir nok for lite i lengden, så den må vel opp en gang ?
Det er bare det at de symptomene som tvang meg til å redusere har jeg enda - 19uker etter reduksjonen. Om enn svakere.
Det er smerter i brystet, antaglig av muskulær art. Jeg må bruke to doser med 12,5mg Voltarol daglig. Det begrenser smertene til levelige.
Det er riktignok svak dose, men jeg liker det ikke.
Jeg har ikke andre symptomer - ikke annet enn at jeg er litt ør i hodet om morgenen fordi dosen er vel for svak. Kroppstemp er senket bare marginalt, fra 36,6 til 35,5.
Jeg må vel holde ut noen uker til, men jeg har aldri opplevd dette på noen av Tyroidene jeg har brukt.
Jeg gikk jo på nyArmour i over et år, og merket ikke endring før det siste halve år, men det var ikke en særlig stor endring.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
10-11-10, 20:06 #3
Rufus har skrevet til Erfa Canada om "sagen":
Jeg blev tydelig "tung" i kroppen og træg kognitivt efter blot en uge på Erfa Thyroid à 2 grain (eller var det to uger?) + det var piller fremstillet i begyndelsen af 2009 med holdbarhed angivet til mindst 2 år (så vidt jeg husker) - så det holder ikke helt med at fokusere på en bestemt batch, mener jeg. Thyroid-S fik mig ud af sløvheden i ekspressfart, så noget er anderledes med Erfa, også i sammenligning med Westhroid jeg brugte med succes i flere år forinden.
Jeg kan ikke lide at skrive om dette emne på åbent forum. Det mangler lige, at ødelægge håbet for nogen. Men måske skal man bare indtage højere doser for at opnå samme effekt som på de "gamle" thyroider?
Det ligger jo i sagens natur, at førstegangs thyroid-brugere kan ikke vurdere det, men jeg mener helt bestemt at der findes nu en forskel i deres beretninger om start-effekten (en hel del vanskeligheder) ved overgang fra Levaxin - i forhold til fortidens overgang til f.eks. Armour, hvor beretningerne kunne tolkes som om det gik nemmere til, end det gør nu med Erfa Thyroid...
Ved ikke hvad jeg skal tro, hvis jeg skal være helt ærlig
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
10-11-10, 21:31 #4
Etter å ha lest hva du skriver, erkjenner jeg vel at jeg er like mye i villrede som deg. Jeg har merket en liiiten bedring de siste dager, og må vel se i øynene at det beste vil være å styrke tolmodigheten.......ennuengang........
Om det kommer noe positivt ut av det denne gang, gjenstår å se.
Så er jeg også enig i at de som sliter med Levaxin, og etter mange års herskteknikker endelig klarer å bryte ut, fortjener ikke min usikkerhet i dette øyeblikk.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
10-11-10, 21:51 #5
Endnu en, denne gang førstegangs Erfa-bruger...
Jeg venter lige og ser en stund til, og så vil jeg skrive til Erfa og spørge om de er nu sikre på, at Pfizer's opskrift er til at stole på...
Erfa Thyroid er faktisk et produkt Pfizer har solgt til Erfa Canada, som lever af at opkøbe produkter de oprindelige virksomheder ikke længere producerer.• Tak for at du læste mit indlæg.
-
10-11-10, 22:40 #6
Jo, jeg så den Berit skrev, men svarte ikke.
Det er jo nettopp i brystregionen jeg har problemene.....
Nå har jeg gått ganske lenge på 2G og har vel neste vennet meg til det. Vekten har begynt å stige, men kropstemp. henger med.
For første gang på meget lenge er brystsmertene til å holde ut.
Det kan jo være det kan ende godt - det er jo en langsom affære.....
Det oppfører seg anderledes enn den gamle Armour, men jeg vil vente litt med konklusjonen.
Jeg har også hatt et sår på ryggen i flere år - det er merkelig nok også bedre.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
11-11-10, 08:19 #7
jeg kunne godt tenke meg å forsøke Thyroid-S. Kan den kjøpes på nett?
Jeg sliter jo med så mange andre hormonfeil, at det blir vanskelig å legge skylda på Erfa for min del. Men leser det dere skriver med stor interesse.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
22-11-10, 11:55 #8
Hvad sker der? Jeg mener ikke, at jeg har nogensinde læst lignende tilbagemelding (her og andre netsteder) på opstart med Armour (den gamle) eller andre thyroider (dengang) - fra folk med "almindelig" hypothyreose...
Når jeg læser indlæg her og 3-4 år tilbage, mener jeg ikke at der var et flertal af Thyroid-debutanter, der var så længe og så meget op ad bakke ind i behandlingen med den oprindelige Armour, Westhroid og andre "gamle" Thyroider - som de nu er på Erfa. Hvad sker der...?• Tak for at du læste mit indlæg.
-
22-11-10, 13:17 #9
Til Janie Bowthorpe STTM
Til Sheila Turner http://www.tpa-uk.org.uk/
Til henri.knafo@erfa.net
Dear Janie
My use of English language could be better. Sorry.
Something is wrong with the Thyroid from Erfa Canada we are receiving from a pharmacies in Europe. I've even started on Erfa-thyroid my self, after taking Westhroid over many years. Only a few days after I was back at the starting point from before Westhroid - weak and half dead cognitively. Fortunately, I had still a box of old Westhroid in my drawer, and after just 3 days I was my old "self"again. Alive again!
I run a big forum for the sick of hypothyroidism and over many years I have been reading here and on foreign forums countless stories about people who have switched over to Armour or other older brands of Thyroid USP. When I look back and forward to this day when Erfa-Thyroid now replacing the old brands - hits me right between my eyes that there is a big difference to note in disadvantage to Erfa-Thyroid: in comparison to before - it is now much more difficult for sufferers to get proper into thyroid treatment than it was before with the old Thyroid USP brands.
Sometimes things go fine, but most often it is so much uphill, than I doubt that it is only a coincidence.
Please note that if You hear from people who have difficulties in getting proper into the treatment with Erfa-Thyroid - it might not necessarily be their adrenals are crashing, but that might be a reaction to Erfa-Thyroid or lack of effect.
Feedback from many people who switched to Erfa-Thyroid describes some symptoms such they had when they were treated with Levothyroxine or failed combo-therapy with Liothyronin.
In any case - something is wrong and I would like to inform you about it.
Sincerely,Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.
-
22-11-10, 16:30 #10
Har vært inne på tanken selv. Blir spennende å se hva de svarer !
Noe er skjedd med flere av tyroidene etter turbulensen for noen år siden.
Hva kan ha skjedd ?
Min egen konspirasjonsteori driver stadig å utvikler seg......
Har de puttet syntetiske hormoner i dem ? Sånn at de etter noen år håper å kunne si : "ædabæda - det er bare tull at tyroide hormoner er bedre?"
Vel.... noe må det være ?
Kanskje er det sånn at jeg får de samme symptomer uansett når det ikke passer ?
De er iallfall svært like de jeg hadde da jeg gikk på Levaxin.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 16Siste melding: 04-06-13, 18:11 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29

Svar med sitat
Bokmerker