Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Standard Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet

Sitat Opprinnelig skrevet av gunnda Vis post
    Rufus...så leit å høre.
    Vil du ha Thyroid-S av meg...time release...1000 stk så har du en stund.
    Send meg en PM-hvis.
    Jeg har nok fram til neste forsendelse..
    Snille Gunnda, så raust av deg Foreløpig takker jeg nei og går over til de på 125 mg som jeg har liggende (med den størrelsen går det dårlig å dele tablettene for å findosere). Det blir en doseøkning reelt sett i forhold til det jeg gikk på før med 20 mg. (Jeg hadde tenkt på en doseøkning noen uker fram i tid) Så skal jeg til legen til uka og få ny resept, så får jeg vurdere om jeg skal skaffe meg en boks på 30 mg igjen...

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Hvad med at sende kopi af henvendelsen til STTM?
    Den skal jeg gjøre

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Danmark
    Alder
    45
    Meldinger
    332

Sitat Opprinnelig skrevet av Rufus Vis post
    Så kjempeflott at du merker framgang med pregnenolone, Honeyhob

Så rart at du også merket nedtur ved overgang fra 30 til 60 mg! Jeg har spekulert og spekulert på om det er tilfeldig eller ikke. Har sendt en mail til Efra og spurt om det er forskjell mellom partiene. Ikke at jeg forventer noe fornuftig svar, men da har jeg ihvertfall fortalt dem hvordan jeg reagerte på overgangen...
    Ja det er rigtig dejligt at pregnenolone har lindret mine symptomer, så det hele er lidt mere udholdeligt.

Synes det er super godt du har skrevet til erfa, lad mig gerne vide hvis du får svar fra dem!
    Fokusér på det du gerne vil have og det vil komme til dig

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Sitat Opprinnelig skrevet av Honeyhob Vis post
    Synes det er super godt du har skrevet til erfa, lad mig gerne vide hvis du får svar fra dem!
    I dag fikk jeg svar fra Erfa ved Medical Director, Henri Knafo.

De ville vite mer om hvilke symtome jeg hadde fått tilbake, om jeg hadde tatt blodprøver i denne perioden, alderen min, om jeg hadde andre sykdommer og tok andre medisiner. Så skulle de selvfølgelig sjekke dette partien jeg hadde fått tablettene fra.

Det var svaret. Jeg har sendt svar til dem, så får vi se om det kommer nytt svar fra Erfa.

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Jeg fikk svar igjen i går. De anbefalte meg å sjekke binyrene nærmere da jeg hadde binyreproblemer. Når det gjaldt partiet medisinboksen stammer fra het det: Just for your info, this lot was released in March-2010. All release tests were according to specs including inorganic iodide. Assay result was 62.8 mg (specifications: 54.0-66.0 mg) and uniformity of content Min 101.1% and Max 106.3%

Nå ble det ikke at jeg skrev noe om styrkeforskjell (effekt) mellom tabletter på 30, 60 og 125 mg.

I går hadde jeg en topp dag. I dag klarer jeg vidt å slepe meg rundt... Opp og ned, ja. Håper jeg blir mer stabil.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Sitat Opprinnelig skrevet av Rufus Vis post

I går hadde jeg en topp dag. I dag klarer jeg vidt å slepe meg rundt... Opp og ned, ja. Håper jeg blir mer stabil.
    Håper du blir mer stabil snart, Rufus Det er slitsomt at formen varierer fra dag til dag, og ingenting er forutsigbart. Kjenner meg litt igjen. Tror en del av min variasjon skyldes syklusendringer. Merker også at jeg kan bli sliten dagen etter jeg har gjort "for mye". For å bli kvitt/minske syklus problematikk (pms fra eggløsning og utover) har jeg i dag begynt på Cerazette minipille. Har ikke den helt store troen på at jeg slipper unna uten bivirkninger men det er verdt et forsøk for å slippe pms.

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Sitat Opprinnelig skrevet av BeritM Vis post
    Tror en del av min variasjon skyldes syklusendringer. Merker også at jeg kan bli sliten dagen etter jeg har gjort "for mye". For å bli kvitt/minske syklus problematikk (pms fra eggløsning og utover) har jeg i dag begynt på Cerazette minipille. Har ikke den helt store troen på at jeg slipper unna uten bivirkninger men det er verdt et forsøk for å slippe pms.
    Heia BeritM

Ja, jeg har sett at smgj (tror jeg?) bruker den og er fornøyd. Har på en måte satt hormonstopp, jeg nå. Men om det ikke har bivirkninger og hjelper på syklusen skal jeg nok vurdere det. For syklusen setter veldig preg på formen min fortsatt selv om jeg merker det er bedre enn før. Jeg får følge med dine erfaringer.

Tror at "noe" skjedde med doseringen min halvannen uke side slik at jeg ble mer underdosert. Kommet meg litt ovenpå, men kanskje skyldes denne voldsomme svigningene jeg opplever disse dager at jeg har vært litt ustabil i dose? Vet ikke. Svigningene er større enn vanlig, synes jeg.

Men ellers så er jo "variasjon" så og si mitt mellomnavn. Får vel bare glede meg over at jeg gjennomsnittlig ligger på et høyere funksjonsnivå enn tidligere. LItt mager trøst på dårlige dager.

Håper at Cerazette gir positiv effekt for deg. Følger med

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Har søkt litt på Cerazette på nett og ser at erfaringene er veldig ulike. Noen kjempefornøyd, andre ikke. Akkurat når det gjelder p-piller tror jeg det er veldig store variasjoner mht hva som passer for en. Om jeg er heldig, mister jeg mensen totalt og får jevn hormontilstrømning gjennom hele syklusen . Noen risikerer motsatt å få mens hele tiden. Ellers kan man få kviser, vektøkning.... you name it. Men jeg prøver en mnd eller to, for jeg er så dritt lei av væromslaget som kommer fra eggløsning og utover. Har EN fin uke etter mens, så begynner styret. Om Cerazette ikke funker, er jeg innstilt på å prøve et annet merke. På det nivået jeg er mht pms, hjelper hverken nattlysolje, ekstra magnesium e.l. Akupunktur hjalp en del forsåvidt, men det er dyrt og tidkrevende i lengden.

Når det gjelder formvariasjonen din, får vi håpe at den skyldes underdosering, slik at det "bare" er å komme opp i rett dose igjen... Kan jo også være noe med vinteren? Høres uansett ut som du vil gjøre riktig i å øke dosen.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Ja, det som står på nett om cerazette er er veldig "enten eller". Men det som er en fordel uansett, om man får den til å funke - er at den ikke er østrogenbasert... Eller - KAN være en fordel. Det spekuleres jo om østrogendominans og hashimoto's har en sammenheng.

Jeg fikk IKKE kviser og IKKE vektøkning (har fått vektøkning av å SE på p-piller med østrogen. 20kg på 2 år da jeg var 17-19....!!!)

Gi den 3mnd om du ikke får direkte negative virkninger og se hva du synes.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Ja, det som står på nett om cerazette er er veldig "enten eller". Men det som er en fordel uansett, om man får den til å funke - er at den ikke er østrogenbasert... Eller - KAN være en fordel. Det spekuleres jo om østrogendominans og hashimoto's har en sammenheng.

Jeg fikk IKKE kviser og IKKE vektøkning (har fått vektøkning av å SE på p-piller med østrogen. 20kg på 2 år da jeg var 17-19....!!!)

Gi den 3mnd om du ikke får direkte negative virkninger og se hva du synes.
    Jeg likte også tanken om at den ikke er østrogenbasert. Har lest mye negativt om østrogendominans. Så vidt jeg har skjønt er Cerazette kun progesteronbasert. Progesteronkrem er jo bra for de av oss med binyretretthet, så jeg syntes det hørtes positivt ut (selv om det sikkert ikke kan sammenliknes?).

Gikk på Diane for mange år siden, og gikk opp i vekt. Om jeg gjør det nå, slutter jeg med en gang. Men godt å høre at du ikke har noen bivirkninger. Får kanskje gi det tre mnd om ikke det kommer noen fremtredende bivirkninger.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Det er progesteron og det er progesteron (gestagen)... I disse pillene er det syntetisk da, og vistnok ikke bioidentisk. Så om det gjør riktig nytte i kroppen på alle måter vites ikke. (les: neppe)
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Side 46 av 96 Først 123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869707172737475767778798081828384858687888990919293949596 Siste

Lignende tråder

1. Hva er binyretretthet?
    Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 21
    Siste melding: 19-05-13, 15:27
  2. partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
    Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 13-12-11, 21:20
  3. Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
    Av Rufus i forumet Hydrocortison
    Svar: 14
    Siste melding: 29-09-09, 17:49
  4. Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
    Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 19
    Siste melding: 25-09-06, 09:50
  5. Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
    Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdom
    Svar: 7
    Siste melding: 06-08-05, 10:35

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn