Viser søkeresultater 1 til 10 av 24
-
17-04-10, 16:45 #1
Stabil dose levaxin 50 mg i 3 år nå
hei
21 åring som har gått på en stabil dose levaxin 50 mg i 3 år nå. noen dager har jeg energi som en vanlig person føler jeg, andre dager orker jeg så vidt å gå ut av sengen, og det er ikke så lett å åpne pensumbøkene... jeg har lest litt rundt på forumet nå, og jeg er meget forvirret på flere punkter, og så lurer jeg på et par ting i tillegg...
Jeg føler jeg har mye vann i kroppen, spesielt i beina. skyldes dette stoffskifte eller levaxin? kan jeg gå til legen og få piller mot dette?For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
17-04-10, 19:16 #2
Sv: Stabil dose levaxin 50 mg i 3 år nå
Det kan jeg godt forstå, avath

Hvis din vægt er 22,7 kg, er 50 mcg Levaxin en passende dosering. Vejer du mere "normalt" for en 21-årig, er du meget undermedicineret og hvis det fortsætter, vil der gå længere og længere imellem at kunne åbne sine studiebøger.
Når du noen dager har energi som en vanlig person sker det af to grunde: 1. du er ung; 2. dine binyrer kompenserer. Det gør de ikke for evigt. Du har brug for større dose af Levaxin. Det kan også være med til at reducere vand i kroppen.
Kender du dine blodprøve-tal?• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
17-04-10, 19:49 #3
egentlig så veier jeg litt for mye, men jeg tar blodprøver 2 ganger i året (jeg vet ikke helt hva legen tar prøver av), og legen har ikke sett et behov for å øke medisineringen min :-s
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
17-04-10, 19:55 #4
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
17-04-10, 20:09 #5
jeg vet ikke, jeg har jo blitt mye bedre enn når jeg ikke hadde medisiner, men jeg er fortsatt ikke helt på topp. men hvis legen min sier jeg er stabil, stoler jeg vel på henne...
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
17-04-10, 21:44 #6
Sv: hva, kosthold? :-s
Stabilt betyr, når en lege uttrykker det, gjerne at stoffskiftet ligger rundt samme verdier som ved forrige måling og innenfor referanseverdiene til blodlab'en som har tatt prøvene. Det vil si at en lege mener at verdiene dine tilsier at du skal ha det fint om det ikke står et * bak noen av prøvene som er tatt. Det dette ikke sier noe om er hvordan du faktisk har det. Jeg kan ha det best med en FT4 på feks 16, mens du trenger å ha den på 20-tallet. Dette er altså indivuelt.
Derfor må vi gjerne "utdanne" oss litt i egen sykdom. Prøve og feile litt med dosering for å finne den dosen medisin vi har det best med. Fravær av flest mulig symptomer gir en god og mye bedre indikasjon på om vi er i nærheten av denne dosen enn all verdens blodprøver.
Jeg tror du trenger en noe høyere dose Levaxin, hvor mye er dessverre umulig å si. Du er deg og jeg er meg
-
17-04-10, 21:47 #7
Vel - nå kjenner ikke jeg legen din.
Tar likevel sjansen på å sammenligne behandlingen din med veldig mange som har skrevet både her og i utenlandske fora.
Leger er IKKE veldig flinke på stoffskiftet !
Det viser seg et den eneste du kan stole på i dette er deg selv, og din egen tolking av symptomene.
Sorry to say - vi vil jo alle gjerne stole på legen......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
24-04-10, 14:53 #8
jeg har fått lov til å øke dosen min til 75 mg frem til jeg kommer hjem og kan ta flere prøver, håper jeg blir litt bedre ihvertfall..har hatt en hoven skjoldbrukskjertel de siste ukene, det er ganske ubehagelig..
-
24-04-10, 16:07 #9
Tja - ikke fått lov ?
Det er mulig det, men ingen har lov å bestemme over deg selv i helsespørsmål. Legen kan ordinere en behandling denne tror på, men det er helt opp til deg om du vil følge den.
Det er bare du som er ansvarlig for din helse - ingen andre.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
24-04-10, 16:55 #10
altså :-p jeg ringte og spurte om det var greit at jeg økte dosen min, jeg gjør jo ikke slikt uten å forhøre meg med legen først...jeg vet jo ikke hva som er bra og ikke.
Lignende tråder
-
Hva, kosthold?
Av avath i forumet Helbred og kostholdSvar: 15Siste melding: 25-04-10, 16:47 -
Kosthold med Vigdis
Av Vigdis i forumet Helbred og kostholdSvar: 32Siste melding: 22-02-10, 19:35 -
Har kosthold noe å si?
Av Kikkeline i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 20-11-08, 20:49 -
Kosthold
Av Marit i forumet Helbred og kostholdSvar: 2Siste melding: 20-05-07, 19:46 -
Kosthold - hva er bra og hva er ikke bra?
Av Thyr i forumet Helbred og kostholdSvar: 11Siste melding: 14-08-06, 17:04
Svar med sitat

Bokmerker