Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
-
29-11-09, 22:13 #1
hypermobilitet som tegn på hypothyreose?
Leser at noen her fremlegger endokrinologers syn på hypermobilitet som et tegn på hypothyreose,,,,DA er det utrolig mange både voksne og barn som bør få behandling umiddelbart selv om alle blodprøver er normale, for jeg har testet på alle jeg kjenner og ingen har problemer med å bøye håndleddet ganske godt over fingrene når de presser ned mot et bord.....
Jeg er kanskje i dårlig lune i dag, men jeg begynner å bli frustrert og lei av å bli gitt håp om at mine plager skyldes lavt stoffskifte som kan behandles og at alle symptomer tyder på det uten at man egentlig kommer noen vei. Her på forumet utveksles alle symptomer som tegn på at vi har hypothyreose også er det slett ikke sikkert vi har det likevel....
-
30-11-09, 02:32 #2
Sv: hypermobilitet som tegn på hypothyreose?
Du har vist endnu ikke forstået, at der ikke findes selv den mindste celle i kroppen, det organ, den kirtel eller tand, eller hår-follikel, den fingernegl eller den knogle, den nerve eller blodåre, som ikke påvirkes at skjoldbruskkirtlens funktion og tilstand. Det er grunden til, at listen over thyroid-relaterede symptomer er så uendelig lang!
Din holdning vidner om, at du har behov for at finde håndfaste svar på konkrete spørgsmål, og når det ikke sker - bliver du frustreret. Du har også en urealistisk forventning til, at blodprøverne burde kunne give rette svar på alt og derved kunne enhver behandling skræddersyes med en succesgaranti. Jamen, så kan jeg oplyse dig om, at trods de hundreder af forskellige tests, lægerne har til rådighed - er dette langt fra ensbetydende med at alle sygdomme kan nemt diagnosticeres/behandles, herunder thyroidea-relaterede. Det er man nødt til at accepterede, ellers mister man forstanden.
Måske ville det nytte mere, hvis du suspenderede din fokus på hypothyreose et stykke tid og brugte i stedet tid/energi på at undersøge andre muligheder? Det kan ikke nytte at bebrejde stofskifteforummet, at her fokuseres på stofskiftesygdom.
Med hensyn til hypermobility kan jeg hilse og sige, at jeg er født som et "slange-menneske". I takt med at hypothyreose har taget til i styrken, fik jeg det værre så uden korsetter, håndledstøtter og knæs-/ankelstøtter kunne jeg slet ikke fungere motorisk. Først nogle år efter at jeg kom i en effektiv behandling for hypothyreose, er alle mine led blevet stabile og alle forstuvninger, forskydninger af led samt led-, sene- og muskelsmerter er borte. Så der er afgjort noget om snakken.Sist endret av Anisa; 30-11-09 kl 03:02
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
30-11-09, 09:29 #3
Jeg har forstått mer enn du aner jeg.....og jeg bebreider ikke forumet for at det fokuseres på stoffskifteproblemer og tro meg jeg HAR nok søkt alle mulige forklaringer på mine symptomer. Jeg ER frustrert og forbeholder meg retten til å fremdeles være det
-
30-11-09, 10:47 #4
-
30-11-09, 11:39 #5
Hei!

Jeg forstår din frustrasjon!
Det kan være vanskelig å tro ting som sies på forum når resten av samfunnet og særlig de fleste autoritære personene (LEGER eller Trygd) ikke anerkjenner det som sies her.
Det var ved å lese denne boken, Hypothyroidism Type 2, http://www.amazon.com/Hypothyroidism...9563821&sr=8-1 at jeg forstod hvor omfattende sykdommen er og dessuten hvor meget alvorlig det kan være. Slik som Anisa sier at hypotyreose påviker absolut alt i kroppen. Han viser mange gode bilder som støtter opp under hans påstander at blant annet lav stoffskifte ofte fører til følgende endringer i kroppen: at hjerte blir unormalt stor -han viser røntgen bilder av hjerte før og etter riktig stoffskift behandling, at bakoverbøyd livmor er forarsaket av hypotyreose - som kan redusere fruktbarhet, osv.
Forfatteren i boken mener at SUB-KLINISK hypotyreose (som ikke vises på blod prøvene) er en epidemi og at en stor andel av befolkning har det. Han og noen få andre leger mener at diagnostikken for å utredde for hypotyreose som er brukt av de fleste av verdens leger er feil. Måten blodprøvene tolkes er feil og at til tross for at det finnes mange gode fysiske diagnostiske markører så er ikke de kjent/i bruk av de fleste leger.
Trolig er miljøgifter en av årsakene til hypotyreose. De fleste voksen etterhvert har fått amalgam i tennene. Mange spiser både store og små fisk og disse inneholder kvikksølv, særlig de store, fete fiskene. Kvikksølv er også å finne i den svine influensa vakksinen. Kvikksølv skader skjoldbrukskjertelen. Her kan du lese litt om amalgam og skadene: http://noamalgam.org/index.php?page=amalgam. Så alle mulige miljøgifter kan være en av grunnene så mange har symptomer til lav stoffskifte.
Dessutten, så kan man ikke ta en symptom som hypermobilitet uten sammenheng og da si at siden en har hypermobilitet så har de lav stoffskifte. Det er ingen lege som gjor det.
Jeg har også hatt problemmer med svake ankler når jeg drev med turn (sikkert pga lav stoffskifte at jeg var så myk!) og med fotball og kan vri lett anklen og nesten faller når jeg går.
Jeg vet fremdeles ikke helt sikker om alt det jeg har lest stemmer for meg og mine små... vi er i startfasen til medisineringen for hypotyreose nå. Det som stemmer så langt er at jeg har mange av symptomene, det har min lege bekreftet, og det samme når han tolker mine blodprøver.
Det er jo bra at du tenker og vurderer hva du leser med kritisk blikk. Håper at du Mojavi finner ut av ting og vil oppnå god helse!
Varme hilsen fra Lulu
-
30-11-09, 11:56 #6
Dere som har hypermobilitet bør lese om et syndrom som heter Ehler-Danlos Syndron (EDS). Hypermobilitet er ganske vanlig og trenger ikke være tegn på sykdom. Men det er noe jeg hører igjen mange steder. De med Fibromyalgi osv. Men mojavi du som tråkker over hele veien bør virkelig slå dette opp. Jeg er selv hypermobil, men jeg fikk ikke diagnosen da jeg ble utredet av spesialist (noe jeg er eget glad for ;o) ). Det var en Ortoped som mente at jeg burde sjekke dette. Jeg hadde aldri hørt om det engang.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
30-11-09, 13:32 #7
Egentlig tror jeg ikke, at denne tråd handler om hypermobilitet. Det fremgår af det første indlæg, at mojavi trækker hypermobilitet frem som et eksempel på, at her på forummet betragtes alskens symptomer, herunder hypermobilitet, som hjemmehørende i sygdommen lavt stoffskifte. Med at fremdrage eksempel med "alle jeg kjenner og ingen har problemer med å bøye håndleddet ganske godt over fingrene når de presser ned mot et bord.....", påpeger mojavi, at vi ser alle mulige symptomer som tegn på hypothyreose.
Jeg læser indlægget som en slags argumentation imod at man her på forummet ser hvad som helst, som værende symptom på hypothyreose og at forummet gør sig skyldigt i at formidle information, som kan få nogen til at tro, at de har hypothyreose, mens de "i virkeligheden" kan have helt andre sygdomme.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
30-11-09, 14:06 #8
Enig i at hypermobilitet brukes som eksempel i innlegget.
Hennes innlegg bærer preg av behov for å lufte et problem som er almindelig blant mange av oss.
Jeg antar at alle som sliter med lavt stoffskifte kommer dit mojavi er hvis det ikke behandles, eller viss behandlingen ikke virker.
Vi må huske at ikke alle som har lavt stoffskifte har fått dette av kjente årsaker.
Å slite med et selvbestaltet behandlerkorps som har nok med å slikke sine egne sår og ikke evner å se et menneske som er i vanskeligheter tar på.
Man er alene mot overmakte istendenfor å føle seg ivaretatt.
Når det først nevnes i tråden, har jeg også hypermobilitet i knær. De kan bøyes for langt framover. Men det er ikke plagsomt på noen måte.
Og diagnosen fikk jeg av en idrettskirurg mange år før jeg ble diagnostisert hypothyreotisk.
Ingen har noen gang plassert det i hypothyreosesekken.
Jeg antar at frustrasjon er et nivå man kommer til, og befinner seg på. Hvordan og hvorfor er det ikke alle som kan si noe om.
Og derfor bør vi alle etter min mening ha vår dør helt åpen når noen vil tømme sekken.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
30-11-09, 15:16 #9
• Tak for at du læste mit indlæg.
-
01-12-09, 02:35 #10
Nei da, det er på ingen måte imot noe jeg skrev det svart. :o) Det er mer som en tanke som kom til meg da jeg så tråden. Særlig siden EDS er noe som har en tendens til å bli oversett i den store sammenhengen. Og det er faktisk ikke dumt om man er slangemenneske å sjekke det opp. Da med tanke på at det kan ha en del å si for livskvaliteten senere i menneskets prosess :o) Jeg responderte på det som ble skrevet jeg. Ikke noe mer.
Jeg tror faktisk at hypermobilitet er mer essensiell en legene tenker over. For eks. Hypermobilitet er noe folk med Fibromyalgi sliter med, som jeg skrev i sist innlegg. Og har jo vært en del snakk om likhetene mellom FM og hypo f.eks. Det kan godt være at vi med stoffskifteproblemer har høyere andel av hypermobile enn resten av befolkningen??Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
Lignende tråder
-
Udseendet og ydre tegn på lavt stofskifte
Av Anisa i forumet Stoffskifte-relaterte artikler og videoerSvar: 19Siste melding: 07-12-12, 07:50 -
Cortison - tegn på overdosering
Av Anisa i forumet HydrocortisonSvar: 7Siste melding: 25-06-09, 19:15 -
Kliniske tegn bedre enn blodprøver. Stol på dere selv - og termometeret...
Av Hansen i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 29-09-08, 21:55 -
TRAS, målebetegnelser og diverse tegn <>
Av Stina i forumet BlodprøverSvar: 8Siste melding: 03-03-07, 17:47
Svar med sitat

Bokmerker