Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
-
14-02-07, 14:44 #1
Ondt i halsen - og kløe i håret! :o)
Hej
Jeg har oplevet nogle gange at vågne op og have ondt i halsen og have ondt når jeg synker. Det er ligesom at jeg er rusten i stemmen og en halsbetændelse er på vej. Men ofte er det som om det går over i løbet af dagen, for så at begynde om aftenen/natten igen.
Min stemme er tit ru/hæs og det ved jeg jo er et symptom på for lavt stofskifte, men er der andre af jer der også oplever det som en halsbetændelse i udbrud?
Jeg oplever også noget andet mærkeligt - nemlig at det klør helt vildt i min hovedbund! Jeg troede at jeg havde fået lus eller skæl, men har ingen af delene, men det bliver bare ved og ved med at klø..
Det er underligt alle de ting i kroppen der kan blive berørt af stofskiftet...
Er der andre der også har oplevet disse underlige ting?
Mange hilsner
Gitte
-
14-02-07, 19:42 #2
Hei

Jeg klør mye i hodebunnen og det kommer av min tørre hud. Jeg bruker et middel for å hode hodebunden fuktig og da klør det ikke lenger
Jeg har også tørr hud på resten av kroppen så jeg regner med at det henger sammen. Og tørr hud er jo også et tegn på hypotyreose.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
14-02-07, 22:52 #3
Vondt i halsen
Jeg hadde veldig hoven hals, føltes det ut som. Orket ikke bruke gensere med høy hals, for det føltes som jeg ikke fikk puste. Gikk til legen i høst og klagde på vond hals. Da tok han prøver for å se om det var betennelse eller noe. Fikk ikke greie på at det var pga. hypo nå i januar at det kunne være slik.
Kløe er også noe jeg husker at jeg plagdes mye med særlig når håret ikke var vasket på et par dager. Kløen er nesten helt borte allerede etter to uker på medisin, men halsen er fortsatt ganske hoven.
-
15-02-07, 12:03 #4
Hei gitteh....
Jeg hadde også slik følelse av å få halsbetennelse som kunne komme å gå. Det var skikkelig ubehagelig og vondt. Det ble aldri til halsbetennelse, men hadde samme symptomene ja.
Etterhvert oppdaget de at jeg hadde en kul på høyre side av skjoldkjertel. Den ble operert bort.....
Har du vært til noe ultralyd av halsen?
Hilsen fra sugarfre
Har operert hele kjertelen, men i flere omganger grunnet kreft.
Interes i og komme i kontakt med andre som har stoffskifte plager.
-
15-02-07, 15:36 #5
Re: Ondt i halsen - og kløe i håret! :o)
Hej Gitte,
Opprinnelig skrevet av gitteh
Jeg har samme symptomer med ondt i halsen og kløe i hovedbunden samt hovedpine, kvalme og opkastningsfornemmelser.
Mine værste symptomer er dog træthed og balanceproblemer, så jeg har svært ved at gå.
-
15-02-07, 16:26 #6
Heia
Også jeg er plaget med mye rart i halsen, "tusser i halsen", må kremte mye, får ikke klaret stemmen - og når jeg forsøker på det, så hikker jeg (hihi - det er altså helt latterlig, selv om det er plagsomt, også mange ganger nå hvis jeg hoster eller nyser, så hikker jeg samtidig). Vondt å svelge.
Og masse kløe i hodebunnen. Men jeg har altså da også ofte flass og bruker en del flass-shampo. Og jeg har veldig, veldig tørr hud på kroppen og må smøre med masse fuktighetskrem. (Men det er ekkelt med den kløen i hodebunnen, tenker også noen ganger på om det kan være lus, men så slår jeg meg til ro med at det nok er enda et hypo-symptom.)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
15-02-07, 17:10 #7
Det produktet jeg bruker for hodebunnen heter ACO - återfuktande hårbottengel. Vet ikke om de har det i Norge eller noe lignende produkt, men det er laget av apotekene i Sverige. Hvis jeg ikke bruker denne jevnlig så får jeg også flass lignende greier, men flasshampoo virker ikke på meg...
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
15-02-07, 23:08 #8
Nei, flass-shampoen virker også dårlig på meg, så jeg har jo regnet meg fram til at det må være mest pga tørr hud
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
16-02-07, 00:58 #9
Skal dere høre noe sprøtt.. Før jeg fant denne gelen så pleide jeg dynke hodebunnen i masse fuktighetskrem, putte plastikk på hodet og gå med det i 30 minutter. Bare masserte det inn litt inni mellom. Det fungerte det også, men mye mer grapsete ;-) kan man si.. Vasket det bare ut med vanlig shampoo etterpå.
Kanskje det er en ting du kan prøve Stina?
Hilsen Anne Ma
-
16-02-07, 23:51 #10
Æhem... tror ikke det nei.. hihihi...
http://www.hahahumor.com/funny-flash-an ... .php?id=72
Gulp...
....
Du er fremdeles den søteste av alle søte...
Kors på halsen 8)
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Lignende tråder
-
Håret endrer farge
Av Sonja Midtlien i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 8Siste melding: 14-04-10, 20:39 -
Huden, håret og hormoner
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 6Siste melding: 20-12-09, 01:57 -
Råd mot kløe
Av cathrin i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 28Siste melding: 17-10-07, 01:18 -
Ondt i halsen - og kløe i håret! :o)
Av gitteh i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 13Siste melding: 15-03-07, 18:09
Svar med sitat
Bokmerker