Viser søkeresultater 1 til 10 av 29
Tråd: Råd mot kløe
-
03-09-06, 22:05 #1
Råd mot kløe
Hjelp!!
Jeg klør meg fordervet. Holder på å klø i hjel det er jeg sikker på. Slik var det i går også. Begynner straks jeg kommer ut av dusjen. Har smurt meg med fuktighetskrem, men hjelper det å nei da.
alle råd mottas med en utrolig takknemlighet.
-
03-09-06, 22:32 #2
Hei det er en krem som heter Eurax 10% Kløestillende middel
De kløende hudpartier inngnis hver 4 til 8 time. Behandlingen gjennomføres til kløen er forsvunnet. Hvis kløen ikke har forsvunnet etter 7 dagers behandling , bør lege kontaktes.
Den kjøpes på Apoteket
Er sikker andre som har andre tips
KlemzSnart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
03-09-06, 22:50 #3
Begynner straks jeg kommer ut av dusjen
Slik hadde jeg det også, men det gikk over når jeg sluttet med shampo og dusjsåpe med parfyme.
-
04-09-06, 11:53 #4
Vet ikke om det stemmer, men har vært snakk om tidligere på forumet, at kløe (og spesielt dersom det er leggene det klør på) er et tegn på økning av dosen/overdosering..
-
04-09-06, 22:26 #5
Du kan forsøke dette - innlegget mot kløe
http://www.xlpluss.no/thyroforum/viewto ... =6708#6708"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
04-09-06, 22:41 #6
takk til Stina og dere andre
Det er synd at jeg ikke har badekar...
-
05-09-06, 13:31 #7
Kløe
Jeg er beldig plaget med kløe når stoffskiftet er fol lavt. Da spesielt på "pukkelen" og medover ryggen. Ifølge en venninde som er osteopat er dette området punkt for thyreoidea funksjonen. Før jeg startet med Levaxin var jeg så plaget at jeg klødde opp etter en vegg eller en gaffel slik at ryggen full av sår....Har du sjekket stoffskiftet i det siste?
Når det gjelder akutt lindring, er det bare Zylokain liniment som hjelper meg. Selges reseprfritt på apotek (:Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14
-
05-09-06, 14:37 #8
Prøvd babyolje? Leste om det. Har ikke prøvd selv da jeg ikke har problemet.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
05-09-06, 20:21 #9
Takk Rigg og Yvette
Jeg dusjer med baby olje gel nå.
I tillegg så kjøpte jeg en dyr krem på apoteket for kløende og irritert hud. Den bør hjelpe for den var dyr syns jeg.
-
08-09-06, 01:02 #10
Når jeg første gang begynte med Thyroxin fikk jeg veldig kløe i ørene!
Altså i "krøllene" i ørene. Skjønte med en gang sammenhengen, ringte legen - vanlig bivirkning, og fikk noen piller som tok dette. Var ikke lenge jeg behøvde å ta dem, men jeg husker ikke hva de heter.
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Ondt i halsen - og kløe i håret! :o)
Av gitteh i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 13Siste melding: 15-03-07, 18:09
Svar med sitat

Bokmerker