Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Tråd: Funker hjernen ?
-
25-10-07, 15:51 #1
Funker hjernen ?
De som har lavt stoffskifte får anatomiske forandringer i hjernen.
Funker den som andre likevel ?
Ikke min iallfall, men det går å jeg får kranglet til det meste.
Her er et par tester som det hadde vært artig å få noen synspunkter på :
http://www.news.com.au/dailytelegraph/s ... 95,00.html
Hjernen har ganske enestående databehandling og fikser ord den har lært gjennom vanlig lesning selv om de er helt feilstavet.
Feks :
Iøfgle en uerndsøeglse på Cmabrigde Uinvertisy bteyr det ikke noe i hivklen rkekefløge bkotsavene såtr i et ord, det esente vgitgie er at den frøtse og sdiste bkosatv i odret er på de rtete paslsene.
Rseten kan lgnie vloaypk men du vil satdig vræe i snatd til at lsee det. Det er frodi den mnenesekilge hejrne ikke leser hevr bkotsav, men odret som en hleeht.
Hvor mange feil fant du ? ikke svar
Når man leser er første og siste bokstav viktigst - rekkefølgen mellom dem er nestenldig uten betydning.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
25-10-07, 16:12 #2
Min danser snurret hvertfall med klokken.
Og siden jeg ikke får lov til å svare hvor mange feil jeg fant, så vil jeg ikke svare på det.
• Jeg er en 24 år gammel gutt som er under utredning for lavt stoffskifte. Har sannsynligvis slitt med lavt stoffskifte i 7-8 år.
• "Det må være en menneskerett å være syk på en slik måte at du kan ha litt glede av det." Halvdan Sivertsen
-
25-10-07, 16:41 #3
så rart, først snurret hun med klokken, så mot og så snudde hun igjen
jeg gjorde det ikke med vilje....
Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
25-10-07, 16:47 #4
-
25-10-07, 16:52 #5
Med klokka her og. Men fram og tilbake først noen ganger.
Ordene i vilkårlig rekkefølge, det var masse feil med det gikk helt greit å lese. Har sett den før, den var artig også.
-
25-10-07, 17:47 #6
Morsom danser..

Hun dansa i hytt og gevær, begynte med klokka første gang jeg så bildet men hver gang jeg fokuserte på teksten snudde hun! Så jeg kunne få henne til å danse frem og tilbake, frem og tilbake, uten å ta en eneste hel runde. Ble nesten litt irritert og trodde det var et triks, ropte på mannen og for ham danset hun motsatt av det hun gjorde for meg på samme tid...da ble jeg overbevist
.
Artig...
Teksten har jeg lest før og den går på skinner nå som sist.
-
25-10-07, 18:39 #7
Mot klokka! Og klarer ikke snu andre vei! Mannen min så med klokka.
-
25-10-07, 20:16 #8
Først med klokka. Så mot klokka. Og jo mer jeg så, kikket vekk, kikket på, rotet litt.. jo fortere "fikk" jeg henne til å snu etterhvert.
Kan lese teksten, men det koster irritasjon og energi. Har problemer med feil i skrift jeg...."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
25-10-07, 21:36 #9
Fant et triks. Når jeg stirre på teksten ved siden av ser jeg i øyekroken at hun danser andre veien
.
Denne var så artig at jeg rappa den over i bloggen min 8)
God natt alle sammen!
-
25-10-07, 22:58 #10
Med og mot, - om hverandre!
Stemmer sikkert bra overens med min sviktende hjernekapasitet.
• Sliten
• Forkjølt!!
• Har i over to år levd i den tro at jeg var i klimakteriet.
• Eternal pessimist. Jeg har til tider ikke hatt krefter til å stå på for meg selv, og da ligger en tynt an.
Lignende tråder
-
Trijodtyronin (T3) har en gunstig effekt i hjernen
Av Anisa i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 0Siste melding: 29-08-09, 10:09 -
Anatomiske forandringer i hjernen
Av Hansen i forumet Nevrologiske konsekvensene av lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 26-10-07, 10:48 -
Begynte mine sykdommer i hjernen?
Av Stina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 19Siste melding: 14-09-07, 01:02 -
Hjernen min er fortsatt veldig tåkete
Av Dolphin i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 3Siste melding: 22-12-06, 12:06 -
glemsk mrav hjernen
Av skaye i forumet Hos legenSvar: 48Siste melding: 09-11-06, 21:44
Svar med sitat

Bokmerker