Viser søkeresultater 1 til 10 av 20
-
04-09-07, 12:27 #1
Begynte mine sykdommer i hjernen?
Jeg har lenge lurt på om mine sykdommer begynte i hjernen, eller om hjernen tidlig ble påvirket, bl.a. fordi jeg hatt problemer med døgnrytmen så lenge som jeg kan huske (nå kan jo kanskje binyrebark-hormoner ha noe å si her, men det vites jo heller ikke sikkert). Siden jeg var bitteliten tålte jeg heller ikke sol. Jeg fant i alle fall noe som jeg synes var litt interessant i denne forbindelse:
http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_L ... _ID=549184Våre kasuistikker viser at dinitrofenol undertrykker sekresjonen av TSH og/eller TRH. Muligens skjer dette på bakgrunn av økt varmeproduksjon, som igjen påvirker regulatoriske sentre i hjernen."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
04-09-07, 19:25 #2
He he ifølge artikkelen kan vi trygt bruke litt dinitrofenol fordi vi allerede tar levaxin....bare les artikkelen. .....
-
04-09-07, 19:54 #3
Det står faktisk at noen dopere kompenserer for T4-fallet med å innta thyroxin.........men det står ikke i klartext at dette holder uønsket temperaturstigning i sjakk vel ?
Problemet er vel at disse kan resikere å bli levende kokt og det nevnes ikke noen "strakstiltak" en kan ty til - om en skulle forlyste seg med kroppstemperatur på +40grader noen uker.......
En annen ting som er inressant er at de herrer antar at det er kroppens temperaturkorreksjon som griper inn og nedsetter kjertelproduksjonen.
Er ikke det nye toner fra den kanten da ?
Implisitt ligger jo at nervesystemet kan regulere stoffskiftet.
Og, at den lave kroppstemperaturen hypothyreosepasienter har skyldes for lite stoffskiftehormoner i blodet.
Jeg synes at dette er en konsekvens av det de hevder.
Så mitt hovdpoeng : De som tar Levaxin og har fått normale blodverdier - og som fremdeles ligger opptil flere grader under normal kroppstemperatur
- virker da Levaxinen som den skal ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
04-09-07, 20:47 #4
-
04-09-07, 23:39 #5
Ja, jeg fikk jo lyst på en smule dinitrofenol når jeg så at det kunne øke kroppstemperaturen, men bare en smule da ;)
Jeg har ikke flere grader under normal kroppstemperatur, men jeg har ligget på 36 grader i mange år, så vidt jeg vet - dvs de gangene det er blitt målt. Vet ikke hvordan det ligger an nå, men uansett så fryser jeg så forskrekkelig.
Men det som slo meg mht deres økte kroppstemperatur og hormonpåvirkning var: Hvorfor tålte jeg ikke varme allerede som liten? Ligger ikke temperaturreguleringssenteret i hjernen? Muligens ved hypofysen/hypothalamus - evt i disse? Jeg måtte jo dengang som nå, få hodet under kaldt vann når det ble for varmt. Noen ganger var det jo ikke mulig, og jeg ble fryktelig uvel - kan dette i sin tur ha nedsatt stoffskiftet mitt?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
05-09-07, 09:54 #6
Du bør nok gi Armouren en reell sjangs til å funke før du kaster deg over dinitrofenolboksen Stina......
Den funker ikke før dosen er høy nok vet du.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
05-09-07, 15:59 #7
Jeg mener temperaturreguleringen er lenger bak og lenger ned, i den forlengede marg. Man der er senteret for pust ihvertfallså kanskje jeg blander dem sammen.
-
05-09-07, 16:15 #8
har ikke klart for meg dette, men har vel antatt lettvint at det også er hypotalamus.
Ikke sikker det er riktig ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
05-09-07, 23:31 #9
Hvilken marg, Nora?
Jeg har jo også store problemer med pusten...
Ã…, glem det, litt må jeg jo klare selv ;)
http://www.caplex.no/Web/ArticleView.aspx?ID=9311094forlengede marg, medulla oblongata, del av hjernen som går direkte over i ryggmargen. Her finnes pyramis, pyramidene, krysningsstedet for de viktigste motoriske nerver og sentra som regulerer f.eks. sirkulasjon og åndedrett.
http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakt ... rolaps.phpDen forlengede margen er en nervebunt som strekker seg ned mot korsbenet (forlengelsen av ryggsøylen) og avgir nerverøtter. Nerverøttene forlater virvelkanalen mellom virvelknoklene.
http://www.kortelinks.dk/?IZYPOSignalveier: Nevro-endokrinologi (E)
Studentene skal...kjenne noen få utvalgte sykdomstilstander og behandlingsprinsipper som har relasjon til disse signalveiene. For følgende delområder skal kunnskapene være grundige og omfattende: hypothalamus, hypofyse, forlengede marg, sympatiske og parasympatiske nervesystem, hjerte/karsystemets afferente nervebaner, gl. thyreoidea, parathyreoidea og binyrer.
Ã…h, n'Finn, nå som jeg fikk såå lyst på litt dinitrofenol
(Som om.... Har jeg ikke problemer nok? ... ;) )"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
-
06-09-07, 00:01 #10
Her snakker vi litt mer om sykdommen oppstod i hjernen eller ikke:
http://www.xlpluss.no/thyroforum/viewto ... 5&start=20"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Svar med sitat
Bokmerker