Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Tråd: Ny med et spørsmål
-
02-02-08, 12:37 #1
Bruker
- Medlem siden
- Feb 2008
- Meldinger
- 3
Ny med et spørsmål
Jeg har nettopp funnet ut at jeg har lavt stoffskifte og må si at mange biter har falt på plass etter at jeg har lest meg litt frampå. Jeg las et sted at noen kan ha problemer med lungene ved lavt stoffskifte.
Nå har det seg sånn at jeg liker å være fysisk aktiv og trener en del, men når jeg er på det dårligste føles det ut som om jeg trener med "håndbrekket" på...jeg har problemer med å komme meg opp en bakke uten at jeg holder på å slite meg ut!!! I tillegg til at det stikker i brystkassen på begge sider. Er dette noe noen andre har opplevd?
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
02-02-08, 13:12 #2
Det der var et godt bilde!
Håndbrekket på! tjihi!
Jada, kjenner til det! Trenger ikke trene en gang, kan føles sånn bare jeg går opp ei trapp på en dårlig dag. Det er jo fordi hver celle i kroppen går på sparebluss! Men det var verre før heldigvis!Diagnose lavt stoffskifte og Hashimotos nov 2004. Bruker Levaxin, for tiden 175 mcg/dag
-
02-02-08, 16:03 #3
Det fins noe som heter costochondritis(inflammasjon i musklene mellom ribbeina, det norskenavnet er noe annet) som er et typisk hypsymptom. Hvis Ibux hjelper, så vet man at det er dette.
Noe annet er også at ved hypo kan man ha slik lufthunger og ikke få nok luft. En del har fortalt om dette på forumene.
Det fins også noen medisinske artikler på nett om alvorlige tilfeller.
nora
-
02-02-08, 16:47 #4
Jeg trener endel og har også gjort det når jeg har egentlig har hatt for lavt stoffskifte til å orke med det.
Smerter og stikkinger er vanskelige å vite om er de samme som jeg har opplevd da, med mitt forsvant med høyere dose, men ikke før jeg hadde hatt denne ganske lenge.
Jeg har også hatt det Nora nevner - Costokondritis (lat. ribbein) altså betyr det bare "noe med et ribbein", eller Tietzes Syndrom.
Det er egentlig en betennelse i brusken mellom brystbenet og ribbein(et).
Men det kjennes ikke der, det stråler ut, gjerne langs det unnerste ribbeinet og smerten kan føles som er lokalisert helt ute under armen eller ett eller annet sted på veien dit. Visstnok oftest venstresidig en kan være over alt.
Dette også forsvant da jeg hadde en dose som egentlig var for høy (5G Armour) i noen måneder.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
02-02-08, 16:56 #5
Bruker
- Medlem siden
- Feb 2008
- Meldinger
- 3
Ibux er vel det som har holdt meg oppegående når det gjelder det meste, også dette
Det å være tom for pust/ikke klare å trekke skikkelig inn er et kjempeproblem! Jeg har pressa meg skikkelig hardt nærmest i sinne fordi jeg er "sint" på meg selv når jeg ikke fungerer...herregud
(Før jeg visste om dette selvf..)
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
03-02-08, 23:50 #6
Turer i skog og mark med familien er det lenge siden jeg har hatt lyst til. Kan bli andpusten av å gå opp en trapp.
-
08-02-08, 23:34 #7
Bruker
- Medlem siden
- Feb 2008
- Meldinger
- 15
Re: Ny med et spørsmål
Kjenner meg litt igjen her ja. Når jeg skal på løpetur så løper jeg noen hundre meter. Så "gidder" jeg ikke mer... Har også en spinningsykling, men jeg klarer rett og slett ikke å holde på intensiteten. Det dauer bare ut.... Har ikke tenkt på at dette skyldes Hypotyreose, har vel heller trodd det var noe med motoren min, som fusker! For min egen del tror jeg mye ligger i hodet. Jeg må nok bli tøffere med meg selv og tåle å pine meg litt :-)
Opprinnelig skrevet av sassi
-
12-02-08, 11:44 #8
Bruker
- Medlem siden
- Feb 2008
- Meldinger
- 3
Jeg piner meg ofte, uansett om jeg er "dårlig". Det har mye med at jeg er sta og ikke vil gi meg. Men det som er problemet er at ved normal trening føles det så godt etterpå, men etter en økt på reservemotor, føles det ikke bra i det hele tatt!
I gode perioder går alt lekende lett, men noen dager etterpå, føles det som om jeg er dobbelt så tung og ikke har rørt meg på all den tid. Det eneste som hjelper litt, er å trene med musikk på øret for å ta fokuset litt vekk fra det negative. Men klart, det er utrolig demotiverende når man blir andpusten av å gå opp en trapp og engentlig kunne tenkt seg en tur på fjellet...
Når man ser andre få bedre kondisjon i normalt tempo, trene seg til en sterkere kropp og overskudd, føler jeg at jeg står på samme sted...ett skritt frem og to tilbake omtrent...
Men uansett, jeg gir ikke opp
-
12-02-08, 13:19 #9
Nei ikke gi deg.
Jeg er sånn i begynnelsen av hver tur, men det gir seg.
For at det skal gi seg så tar jeg det rolig noen minutter etter første pes og tar en ny, litt hardere og lenger denne gang med en rolig periode etterpå. Da pleier jeg å være iorden etter et kvarter.
Nesten så jeg må dele opp oppvarminga i intervaller.
Kanskje flere som må det ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Svar med sitat
Bokmerker