Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
-
27-12-07, 19:35 #1
Jeg er så trøtt og sliten... Noen gode råd til en sliten mamma?
Jeg er så trøtt og sliten hele tia,er aldri uthvilt..Og så blir jeg full av dårlig samvittighet sia jeg ikke klarer å gjøre alt jeg skulle ha gjort...Må anstrenge meg hele tia..Har 2 små gutter som jeg gjerne skulle følt jeg var der for 100%...Har brukt Levaxin ett par mndr..Noen som har noen gode råd til en sliten mamma?
-
27-12-07, 20:52 #2
Hei
Skjønner hvordan du har det. Selv har jeg vært heldig og sluppet unna slapphet daglig. Men jeg har knapt merket noe til slappheten etter at jeg økte dosen litt. Ble også mye bedre angående muskelsmerter. Så ta tiden til hjelp, det tar ofte tid før medisinen virker ;-)
-
27-12-07, 22:21 #3
Du er sikkert underbehandlet. Behandlingsmålet for tsh skal ifølge thyreoidiea forbundets råd vere tsh på 0.5-1,5. De var enige i at noen måtte ned i tsh på 0.2. Fortell det til den mentalt retarderte legen din og få han først og fremst til å gi deg riktig behandling.
Så, du må ha liothyronin for å bli bra, ivertfall de fleste. Da er det disverre slik at skal du få god behandling må du punge ut tusener sjøl. Enten Dr Oftebro eller Dr omdal på balderklinikken.Har "friske prøver" etter norsk standard, men har stoffskifte problem alikevel, fikk reddning hos Dr Oftebro.
-
27-12-07, 23:57 #4baremei Gjest
Så, så, rolig nå. Hun har bare tatt Levaxin i to måneder. Gi kroppen litt tid til å henge med i svingen, da.
-
29-12-07, 01:38 #5
ehehe mentalt retardert er vel å ta litt hardt i.
alle mammaer som er friskuser blir slitne og sliter med konstant dårlig samvittighet, så det er helt normalt selv om det er veldig slitsomt......og for deg med stoffskfitet i tillegg så er det ikke rart du er trøtt i fisken!
to måneder på levaxin er ikk lenge i det hele tatt, for meg tok det et par år å dosere opp til det som iallefall nå er riktig.
hold on litt til
-
29-12-07, 10:45 #6
Den holdningen er jeg helt imot. Vi stoffskifte pasienter blir hele tiden møtt med at "alle blir jo utmattet og slitne" og "jeg også er så trøtt", men det er ikke det samme. Ikke i det hele tatt.
Slikt prat syns jeg vi kan vere spart for her på forumet, det får vi høre nok ellers i samfunnet.
Lavt stoffskifte gir unormal trøtthet, og det er noe annet enn normal trøtthet.Har "friske prøver" etter norsk standard, men har stoffskifte problem alikevel, fikk reddning hos Dr Oftebro.
-
29-12-07, 14:24 #7
Det er nok mer nyansert enn som så. Jeg blir "aldri" trett jeg! Skulle ønske jeg i det minste fikk normal tretthet, men den gang ei. Unnskyld til dere som sliter, men jeg synes det er viktig at det kommer frem at der finnes stoffskiftesyke som har problemer med å få sove også...
Opprinnelig skrevet av Tor
Jeg trener masse, men blir ikke trett av det en gang....phuu....
Kan legge til at jeg var ikke trett eller utmattet på noen måte selv i årene før medisinering.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
29-12-07, 16:00 #8
Jeg er sykelig trøtt og utmattet, men sove????? IKKE TALE OM.
Ligger helt på kanten av å sovne hele natten. Er for utmattet til å lese eller høre på radio eller noe, bare ligger der våken med øynene igjen.
Etter lengre tid sånn, sa jeg nok er nok. Og startet daglig på sovetabletter, ellers så hadd jeg ikke orket å leve lenger.
Egentlig er jeg ikke så interisert i å leve lenger uansett, men nå får jeg ivertfall fred om natta.
Viktig at også folk som deg også får fortelle, selv om de ikke er så plaget med akkurat symptomet sykelig trøtthet. Plenty av andre plager man kan få av Hypothyreose.Har "friske prøver" etter norsk standard, men har stoffskifte problem alikevel, fikk reddning hos Dr Oftebro.
-
29-12-07, 20:21 #9
Det er stoffskifte som gjør at man av og til sovner pang, og andre ganger ikke. Det er en dyptgripende merkelig sykdom, som gir pokkers magne symptom. Og det er ikke psykisk eller annet piss, som inkompetente leger sitter å dikter opp inne i hodet sitt.
Etter over 10 år arbeidende i forskjellig deler av helsestellet har jeg fått legestanden langt opp i halsen. Det er jaggu langt mellom en reflektert lege, de fleste er sjølgode idioter som knapt kan mer en hvilken som helst idiot kan lese seg til i et lege-leksikon.Har "friske prøver" etter norsk standard, men har stoffskifte problem alikevel, fikk reddning hos Dr Oftebro.
-
02-01-08, 17:54 #10Gjest
Tor, godt å høre at det er flere med samme opplevelser av helsevesenet..
Lignende tråder
-
Jeg er så frygtelig sliten! Noen som kan hjelpe meg?
Av sliter i forumet BlodprøverSvar: 10Siste melding: 12-03-10, 18:16 -
Trøtt å sliten
Av Shelley i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 02-08-07, 16:28 -
Uff,jeg er så sliten og lei av alt:(
Av linnmathea i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 03-10-06, 23:37 -
Kan noen hjelpe en sliten jente? Lavt stoffskifte.
Av Vilde i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 06-07-05, 22:25
Svar med sitat
Bokmerker