Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
-
29-06-07, 10:45 #1
Jeg har økt dosen på egenhånd
Jeg bruker to styrker levaxin, 150 i 5 dager og 100 i 2 dager, men i påsken gikk jeg tom for 100mg, tenkte skitt au! jeg tar 150mg hver dag, dette gikk bra, etter påsken begynte jeg å ta 150 i 5 dgr og økte til 200 i 2 dgr , økte igjen 14 dager etterpå til 150 i 4 dgr og 200 i 2 dgr.
Litt nærvøs når jeg skulle til legen 18. mai. Har fått ny fastlege ettersom den gamle pensjonerte seg.
Ble gledelig overrasket :o han sa at det spilte ingen rolle hva prøvesvarene viste bare jeg følte at det var riktig
han spurte om jeg hadde hjertebank og svettetokter, men det har jeg ikke, bare litt varmere enn før. Jeg tror ikke en gang han så på prøvesvarenen mine fra forrige gang
Selvfølgelig tok han nye prøver da, men det må han vel uansett.
Føler i hvertfall at jeg kan øke når jeg vil/har behov
-
30-06-07, 00:54 #2
Så heldig du er som har så grei lege. Jeg har også øket,m en tror ikke jeg forteller det til legen.
-
30-06-07, 08:17 #3
Det er vel ikke så lurt å ikke si noe heller, hvis du får diverse symptomer kan ikke legen stille riktig diagnose. Kanskje bedre å ta kjefta med en gang? Ikke sikert legen sier noe på det en gang, bare forklar hvorfor du har gjort det og at du føler det er det riktige for deg.
-
04-07-07, 19:00 #4
Nå når jeg har fått erfaring med sykdommen og medisineringen, er det jeg som forteller legen hvor mye jeg tar, om jeg har økt el minsket hvordan jeg føler meg og hvordan jeg vurderer doseringen. -Ikke omvendt. Det virker som om legen bare tar det jeg sier til informasjon. I tillegg er han flink til å forklare og svarer på mange spørsmål om hvorfor jeg opplever ulike symptomer.
Aldri noe kjeft fordi jeg styrer medisinen på egenhånd. Han sier tvert imot at det er helt greit.
Sånn lege burde alle ha!
Cat, jeg ville sagt til legen hvor mye du tar og hvordan du føler deg med ulike doser. Skrive gjerne logg over endringer i dosering/symptomer, og ta med loggen til legen.
-
04-07-07, 21:30 #5
Helt enig med Reven, i dette.
Opprinnelig skrevet av Reven
Ja, hvorfor er ikke dette en selvfølge på lik linje med insulindosering ved diabetesNå når jeg har fått erfaring med sykdommen og medisineringen, er det jeg som forteller legen hvor mye jeg tar, om jeg har økt el minsket hvordan jeg føler meg og hvordan jeg vurderer doseringen. -Ikke omvendt. Det virker som om legen bare tar det jeg sier til informasjon. I tillegg er han flink til å forklare og svarer på mange spørsmål om hvorfor jeg opplever ulike symptomer.
Aldri noe kjeft fordi jeg styrer medisinen på egenhånd. Han sier tvert imot at det er helt greit.
Det er vel ikke en lege som styrer dosene til en diabetiker
-
06-07-07, 18:51 #6
Jeg tørr ikke fortelle legen hvor mye jeg tar. Er redd for at han da vil ta prøver av meg, og finne ut at stoffskiftet er forhøyt når han ser på tallene. Skal ikke så mye til før det er forhøyt for ham heller.
-
06-07-07, 20:43 #7
Hvorfor er enkelte leger bare opptatt av tallene, da??
Blir litt irritert, jeg!
Håper legen din tar til fornuft, Cat.
Lignende tråder
-
bør jeg senke dosen?
Av isa1 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 3Siste melding: 16-12-07, 12:24
Svar med sitat
Bokmerker