Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Tråd: bør jeg senke dosen?
-
14-12-07, 12:25 #1
bør jeg senke dosen?
i august hadde jeg prøver hvor TSH var rundt 0,5 og T4 rundt 13, og prøvene holdt seg slik lenge selv om jeg doserte opp.
vanligvis gjennom årene har det beveget seg fra t4 på 8 - 14 og tsh på 1.
prøvene jeg tok for et par måneder siden viste t4: 19,5 og tsh 0,082.
Har brukt samme dose siden rett før sommeren, og har ikke hatt noen tegn på overdosering - men derimot følt meg nokså fin i formen jevnt over sammenliknet med når t4 er lavere.
legen anbefalte meg å ta litt mindre levaxin, men jeg var litt motvillig siden jeg føler formen er mye jevnere nå enn før:
f.eks i går så hadde jeg først eksamen hele dagen, så var det rett på julebakst, to bussturer som jeg vanligvis blir kvalm av, og så i en middag med høyt aktivitetsnivå. ut av døra halv 8 på morgenen og hjem 23, og jeg var bare vanlig trett!!!! følte meg jo litt småtrett i løpet av dagen, men ikke noe verre enn at litt frisk luft hjalp. det må virkleig være rekord
og ikke bare det, men jeg kan jo ta en handletur i byen og gå innom opptil flere butikker uten å bli helt i koma! før måtte jeg jo fordele oppgaver utover hele uken for å orke det.....
dagen i går er jo ikke dagligdags kost, men det må jo være et bra tegn?
-
14-12-07, 16:35 #2
Du skal iallfall få min støtte til valget ditt isa1
Jeg fikk det ikke bedre før dosen var dobbelt så høy som den laveste som ga TSH=0.
For at ikke forbundsledelsen skal få spader så er dette bare min egen private erfaring.
Jeg synes forøvrig at vi skal prøve å finne ut selv hvordan det er å måtte spise thyroxin, og hvordan man best doserer sin kropp.
Det gjør forøvrig diabetespasienter - det burde vi også.
For mye er verre enn for lite, men akkurat passe er best og hvor mye det er for deg synes jeg alle skal finne ut.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
14-12-07, 20:52 #3
Synes det høres helt glimrende ut, jeg.
Etter min mening er aktivitetsnivået du klarer å holde en bedre pekepinn enn TSH-en.
Pass bare på hvis du blir liggende søvnløs om natten, eller blir så aktiv at du blir veldig sliten (uten å klare å slappe av). DET er tegn på for høy dose.
-
16-12-07, 12:24 #4
ja, det er jo akkurat det.
jeg er jo fortsatt slapp og trøtt ofte, men det tar bare litt lengre tid før man får lyst å legge seg ned midt i gågata liksom:P
og jeg kan faktisk ignorere trettheten litt og vite at jeg kommer ikke til å bli sånn "jeg er så trett at jeg kaster opp snart" om man gjør det. og ikke bare det, men trettheten lar seg faktisk hvile bort oftest! det gjorde det jo ikke før.
Vanligvis før har jeg vært totalt avhengig av å lystre kroppen når den ba om hvile(og det var jo flere ganger om dagen), mens nå kan jeg begrense det til å ligge ti minutt på sofaen, kanskje ta en veldig kort ettermiddagslur hvis det er helt kjipt.
og ikke minst klarer jeg å trene OG finne på noe etterpå!
sover heldigvis mye bedre, og kan ha det helt fint en dag selv om man kanskje har hatt litt dårlig søvn en natt.
alt i alt - it`s working - iallefall for nå
Svar med sitat
Bokmerker