Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard legen er ikke fornøyd

I dag var jeg hos legen. Han var ikke fornøyd med prøvene som ble tatt sist. TSH er ikke målbar og T4 27 ( har øvre grense på 22 og nedre på 12) samt T3 på 12 ( husker ikke referanseområdet). Han hadde ikke krysset ut stoffskifte prøver på lappen jeg fikk med, men jeg skal ta Magnesium fordi jeg ofte har hodepine. ( det var jeg som bad om det) så satte han på noen andre prøver også.

Tror dere han glemte stoffskiftet eller? Nå skulle han høre med en endokrinolog på sykehuset. Min er faring med dem er dårlig og jeg er redd for at de er i mot Armour. Bortsett fra denne hodepinen som jo selvsagt kan være stoffskiftet, men også mye annet så har jeg det bra. I DAG HAR JEG JOGGET. Hadde masse pauser da. Jeg har ikke jogget på flere år. Jeg er fornøyd med meg selv jeg.

har tenkt litt på å krysse av stoffskifteprøver selv, men det er kanskje frekt eller hva ville dere gjort

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

om dosen din er forandret tar det 4-6 uker før det er vits å ta nye prøver. det tar så lang tid før kroppen har stabilisert seg på ny dose.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Du ligger jo veldig høyt, så det er jo ikke rart om legen er litt negativ. Men om jeg ikke husker feil, så har du hatt mye verre prøver. Om endoene på SUS er imot Armour tror jeg ikke betyr så mye fra eller til. Jeg tror vel heller at det er det at du ser ut til å være overmedisinert.

Jeg ville bedt legen henvise til Tyreoidea Poliklinikken på Aker. De behandler med blodprøver som er forskjellige fra pasient til pasient. Kanskje du kunne få et skikkelig svar på om du bør ligge så høyt eller ikke. Dumt om du ødelegger kroppen din liksom. Vet om folk som har fått store problemer med hjertet fordi de har vært overdosert.

Lykke til uansett
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    53
    Meldinger
    204

Standard

Cat,
    Vi hadde jo samme legen hvis eg ikke husker feil. Han prata med en endo om Armour for meg og da fikk han svaret at det var ok som "tilskudd" til Levaxinen. Min TSH har altid vært under 0.03 uten noe problem med han, men din FT4 var litt høj da. Han er litt av en rotekopp og du må dobbeltsjekke blodprøve ark og resepter Men ellers er han grei nokk da, eg fikk lov å beholde Armouren min.
    Tror det er ok å krysse av siden han tydeligvis har glemt det.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg tok sjansen på det jeg. Bruker du både Levaxin og Armour? Selv bruker jeg nemlig bare Armour og syns jeg har det ganske bra nå så jeg er litt lei meg fordi han ikke er fornøyd. Prøvene har vært slik en hel måned uten at han har tatt k ontakt.

I dag er jeg trett fordi jeg måtte være fastende til blodprøver ( uten Armour og fikk ikke tatt dem før langt på dag, blodprøvene altså).

syns han endrer oppfatning ofte jeg. Sist var det veldig vansklig at jeg brukte Paralgin forte mot hodepine og de 20 stk jeg fikk skulle holde 1/2 år ellers var jeg en misbruker. Denne gangen måtte jeg BARE gi beskjed om jeg trengte ny resept. Det gjorde jeg jo ikke , men skulle nok tatt imot når han var i det hjørnet. Men han er jo snill da.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

cat - hvor stor dose Armour tar du? Jeg husker ikke. Og hvordan er det mulig på ren Armour å få en så høy fT4?? Min falt i kjelleren, men selv var jeg fin akkurat da. Nå ser jeg at du har høy fT3 også. Min var på 5,7 "bare".

Det er så rart dette. Jeg har jo også tatt tillegg av Levaxin. Jeg postet dette i et tidligere innlegg, men jeg undrer meg over tingenes tilstand...fortsatt.. og det gjør vel alle dere andre også...phuu...

cat - lykke til!
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

jeg forsår heller ikke hvorfor min T4 og T3 er høy, men slik er det altså. Tar ingen tillegg jeg.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Nordland
    Alder
    44
    Meldinger
    533

Standard Hei Cat

Jeg gikk med konstant hodepine når jeg var overmedisinert på levaxin, var helt jævli. Er du overdosert over en stund er i allefall min erfaring at man får hodepine, jeg måtte gå 1 mnd på 50 mg før hodepinen forsvant... er enda mye plaget av andre ting dog

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Takker for svar alle sammen.

Jeg hadde grusomt vont i hodet da jeg var skikkelig hyper. Da kastet jeg opp også. Dadde ikke jeg lest om som et hypersymptom før så det var ukjent for meg. Derfor gikk jeg raskt til legen nå får å sjekke.

Lignende tråder

1. Da har jeg vært hos legen
    Av i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 9
    Siste melding: 16-07-07, 13:47
  2. Svar: 3
    Siste melding: 20-10-06, 13:41

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg