Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
    Gjest

Standard Da har jeg vært hos legen

Var hos legen i dag. Fikk Neo-Mercazole 5mg x 3. Glemte å be om utskrift av prøvesvarene mine. Han sa skjoldbrukskjertelen var noe forstørret, men han tok flere blodprøver bla. TRAS for å finne ut hvilken type jeg har. Han henviste meg til sykehuset men han mente jeg ikke kom til å få time før til høsten og ba meg bruke prevensjon fram til da :twisted: Han mente det måtte bli sykehuslegene sin jobb å vurdere om jeg burde vente med å få andremann eller om det bare var å sette i gang fra høsten av. Noen her inne med erfaring? Han tenkte vel mest pga. medisinene og at de påvirker fosteret sikkert...

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    62

Standard

Hei Nuggi
    Høres ut som vi er i ganske samme situasjon..
    Jeg fikk diagnosen i januar. Har siden måttet bruke prevensjon selv om vi lenge har planlagt å prøve å få nr 2. Endokrinologen min på Aker sa at jeg ikke måtte bli gravid så lenge jeg bruker Neo Mercazole :evil:
    Det finnes et annet preparat som visstnok er bedre å bruke hvis man er så "uheldig" å bli gravid likevell. Vet det er mange meninger om dette, og du kan lese masse om det her inne. Beate har tidligere skrevet et innlegg om Graves og graviditet. Det var et veldig bra innlegg du burde lese. Jeg kan desverre ikke råde deg til noe. Vet ikke hva det blir til for min egen del heller. Men jeg tenker at det viktigste er at jeg er frisk, ettersom det er jeg som skal gå gravid... Men det virker uendelig lenge å vente hvis jeg må bruke disse medisinene ett år til..

Lykke til!

Gjest

Standard

Huff...DET ER UAKTUELT OG VENTE ETT TIL TO Ã…R PÃ… Ã… FÃ… NESTEMANN :evil: Litja er jo allerede over fire år!!!!! Forbaska opplegg... Tror jeg ringer sykehuset i morra og får dem til å tenke kjapt for jeg har ingen planer om å begynne med noe som helst. NEMLIG.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    62

Standard

Hold oss oppdattert på hva de sier om dette på sykehuset hos deg. Interressant for meg iallefall
    Lykke til.

Gjest

Standard

ja...jeg skal holde deg oppdatert...Huff, så kjedelig. Hun vi har på 4 år begynner å bære preg av at hun er enebarn...

Medlem siden
    May 2007
    Meldinger
    104

Standard

Hei Nuggi! Skjønner godt at du blir litt fortvilt! Desverre er det ikke alltid slik at det skal være enkelt å leve.... Men jeg tror også at de som tilsynelatende lever et liv uten hindringer, mister noe vesentlig på veien. Husk at det er de opplevelsene du har under veis som gjør deg til den du er. Det er den enkeltes valg om en vil møte motgang med pågangsmot eller kapitulere helt. Har jobbet med sterkt funksjonshemmede i mange år og sett at livsgnist kan flytte fjell!!!! Sett fokus på aldt det du har i livet ditt nå som er bra, så vil du se at verden slett ikke er så verst...... Løs ett problem om gangen! Akkurat nå bør fokuset ditt være å bli frisk! Så får aldt annet bare ta den tiden det tar! Slå deg heller til ro med at det faktisk ER EN MULIGHET FOR ET BARN TIL!
    I den store sammenhengen er ikke et år eller to så mye. Aldt står og faller ikke på hvor mange barn en har, hvor tette de er eller om en er 20 eller 40 når en blir mor..... Lykkelige barn er barn som er ønsket og elsket! Snakk med legen din - si at det haster å få en endelig avklaring. Det er ikke så urealistisk å begynne å prøve om 1/2 år skjønner du. .... men husk at det er nok av dem som ikke får det til fordi de ikke greier å flytte fokus......

Gjest

Standard

Tusen takk! Jeg har begynt å innse selv også at ett år fra eller til spiller ingen rolle. Attpåklatt blir det uansett om det blir nå, eller om ett år eller to. Takk for oppmuntrende ord:-) Skal til legen og måle igjen på torsdagen, og etter det skal vi nyte ferie og bryllup 8)

Gjest

Standard

Lovte jo å holde dere oppdatert:-) Ringte Endokrinologen jeg har blitt henvist til i dag for å spørre om han ga grønt lys for barn. Hadde ikke tid til å vente til høsten sa jeg...hehe. Han så på prøvesvarene mine og sa det gikk helt greit. Jeg tok bare 5mg Neo.Mecracole x 3 pr. dag så det var helt i orden under ett evt. svangerskap. Han reduserte desuten dosen min til 5mg x 2 over telefonen. Han skulle sende ett brev til legen min der han anbefalte å bytte til prop...ett eller annet- som var bedre under en graviditet. Så nå er jeg GLAD :P

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    62

Standard

Hei igjen Nuggi.
    Så flott da! Skjønner du er glad! Jeg fikk samme beskjed sist jeg var hos endoen min, og nå er jeg satt på Propyltiouracil (tror det skrives sånn) isteden for NeoM i tilfellet jeg skulle bli gravid. Jeg er også veeeeeldig glad nå! Så da får vi vente og se... 8)

Medlem siden
    May 2007
    Meldinger
    104

Lignende tråder

1. Vært hos legen i dag! Stoffskifte / binyrer
    Av tomat i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 10
    Siste melding: 10-02-07, 04:12
  2. Jeg har vært hos endokrinolog i dag!
    Av liten i forumet Endokrinologer
    Svar: 33
    Siste melding: 02-07-06, 06:45

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine