Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Tråd: Frustrert
-
13-04-07, 09:12 #1
Frustrert
Må bare få ut litt frustrasjon, og dette er vel stedet for det
. Er så lei om dagen, har nå gått på levaxin i 3 måneder og merker ingen forskjell overhodet. Er nå på 75 mikrogram, skal til legen om et par uker og ta nye prøver. Vet det kan ta tid, men det begynner å tære... Det verste er svimmelheten, er nesten konstant svimmel og har innimellom problemer med å holde balansen, snubler bortover gulvet etc. Det andre er et tungt slør jeg føler ligger over pannen og øynene mine som et lodd, er aldri opplagt, alltid trøtt og nesten aldri i godt humør lenger
. Har to små barn som trenger masse tid, og jeg føler jeg bare går rundt og kjefter på dem. Uff, dette var bare et lite hjertesukk fra en sliten mamma
. Sikkert mange som har det slik.
Føler at legen ikke tar meg særlig alvorlig, så lenge han har satt meg på levaxin har han gjort jobben sin, han har ikke villet ta noen andre prøver etc.
Vel, vel, nok syting for i dag.....
-
13-04-07, 09:36 #2
Kjenner meg igjen Rafael....
3 mndr på Levaxin er ikke lenge. Bare så det er sagt. Jeg var også veldig svimmel og - skjelven, etter oppstart på Levaxien. Kanskje 75µg er mye for deg? Jeg ble satt på 50µg til å begynne med, og det ser jeg i ettertid var for høy dose.
Det med øynene kan du lese litt om her:
http://www.xlpluss.no/thyroforum/viewtopic.php?t=1434
Du kan nå lese. Ikke sikkert det er det samme xom gjelder for deg....
God bedring uansett.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
13-04-07, 18:08 #3
Hei!
Jeg har nå kommet opp i 112.5 oh 125 microgram Levaxin annehver dag.
Etter at jeg økte sist har jeg lagt merke til at jeg føler meg bedre.
Før kom jeg hjem fra jobb og gikk rett å la meg.
Nå kan jeg komme hjem fra jobb, lage middag og gå tur med hunden + at jeg nå kan tenke når jeg kommer hjem fra skogen at "kanskje jeg skal dusje og dra ut å besøke noen"... Det har jeg ikke tenkt de siste 5 åra - det har vært alt for mye.
Når jeg ser på den tiden fra jeg begynte med Levaxin(oktober 2006) har jeg blitt gradvis bedre(merker ikke den store forskjelen fra da til nå), men jeg ser jo at formen har kommet snikende ;)
Så ikke gi opp - det går antakelig rette veien
Kan du ikke be legen din om å ta blodprøve oftere slik at du kan øke dosen så du fortere blir optimalt medisinert? Er jo ingen god grunn til å vente 3 mnd... Jeg tar blodprøver hver 6. - 8. uke.
Lykke til videre
-
13-04-07, 18:21 #4
Takk..
...for oppmuntrende svar
. Skulle jeg ha fulgt legen min sitt opplegg, så hadde vi tatt blodprøver hver 3. uke og så økt etter det. Prøvde å foreslå en gang at vi skulle vente 6 uker før vi tok nye prøver og økte( jeg nevnte at jeg hadde lest det flere steder), men da sa han at det ikke var nødvendig. Så jeg har fått nye timer når jeg er hos legen, og ringt og utsatt dem selv når jeg har kommet hjem fra legekontoret, slik at det blir seks uker til neste gang, helt teit, men. Har økt en gang fra 50 til 75, så får se hva prøvene viser om et par uker nå. Legen min sier at det ideelle er å ligge på 100 mikrogram ( han sier det er den dosen de fleste ligger på), jeg syns det høres litt rart ut. Han må jo ta utgangspunkt i hvert enkelt tilfelle. Føler meg ikke helt ivaretatt, men får gi han en sjanse
-
13-04-07, 22:36 #5
Hei Rafael,
Mitt råd til deg er finn en ny lege. Han høres ut som en ignorant idiot. Har du de siste prøveresultatene som ble tatt? Som Yvette sa, så kan det tenkes at du er på en for høy dose dersom du er svimmel.Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte
Lignende tråder
-
ny frustrert i forumet (langt)
Av magic fly i forumet Lavt stoffskifteSvar: 15Siste melding: 03-04-08, 20:16 -
Frustrert !
Av benita i forumet Graves sykdomSvar: 6Siste melding: 26-02-08, 10:42 -
Frustrert og forvirret
Av munch i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 01-05-07, 14:58 -
Er så frustrert over at jeg mister fortsatt uendelig mye hår
Av linnmathea i forumet Lavt stoffskifte, hår og neglerSvar: 8Siste melding: 02-09-06, 18:58
Svar med sitat
Bokmerker