Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Tråd: Frustrert !
-
20-02-08, 14:03 #1
Frustrert !
Hei alle..
Har ikke vært inne her på lenge nå...Skjedd mye her siden sist ser jeg.
Godt vi har et slikt forum for å få råd å veiledning.
Jeg er ei dame på 37 år. For 5 år siden fikk jeg påvist Graves.Startet på medisiner og alle blodprøver normaliserte seg.Fremdeles, 5 år etter viser alle prøver normale verdier men lurer veldig på hva denne sykdommen har gjort med meg.
.
Er veldig frustrert for tiden.Føler jeg nesten er ødelagt av dette.jeg har nesten ikke kortidshukommelse.Store problemer med å følge med på hva som skjer rundt meg.Klarer ikke feste meg ved ting som blir sagt.Lite overskudd til daglige gjøremål.Dette påvirker ikke bare meg men min samboer og barn også.Han har jo fått enda ett `barn`å passe på.Oppfatter meg som en samboer som ikke lytter til han..jeg lytter men klarer ikke ta samtalen inn å feste meg ved hva som blir sagt.
Har tatt dette opp med min lege som nå har henvist meg til strumasentret her i drammen.( har knutestruma)4 mnd ventetid.
Er det noen her inne som plages av samme `symptomer`og som har noen råd å dele med meg?
Er det noen som vet hva som blir gjennomført på ett slikt strumasenter?
Hilsen frustrerte Benita...
-
23-02-08, 16:20 #2
hei
jeg opplevde det samme som deg-men 3 år etter jeg slutta med neo mercazole så måtte jeg starte på levaxin.
Var aldri bra i de 3 årene og klagde stadig til legen.
men de friskmeldte meg..gang på gang.
men jeg kjente jo på kroppen at noe var galt og det tullet på seg mer og mer..
plutselig steg tsh over natten-og jeg fant det heldigvis raskt ut siden jeg krangla meg til prøver annen hver mnd i alle disse årene
Var vel det lave stoffskifte som ulma i kroppen i disse årene.
Går på levaxin nå,men er langt ifra frisk...Graves Disease siden`99. Senere lavt stoffskifte.
Ustabil Tsh. Benskjør, mangl. insulin, laktoseint. Prøvd det "meste" av Alt Med.
-
25-02-08, 07:33 #3
Hei atv.
Det er tanken jeg sitter med også. Har så mane symptomer på lavt stoffskifte nå.Er littfrustrerende at prøvene gang på gang er normale.ønsker nesten at det skal være noe utslag så legen skjønner at ikke alt er som det skal..
Jeg prøver å gå ned noen kilo.Har blitt litt for mange etter det høye stoffskifte normaliserte seg.Bare det i gå ned en kilo virker umulig,enda så flink jeg er.trener,holder meg unna søtsaker og spiser regelmessig.har holdt på i 6 mnd nå men vekten viser det samme.tolvmodig er jeg hvertfall..
Hva kan jeg kreve av legen? Kanskje jeg bare må vente til jeg skal inn på strumasentret en gang i juni..(så lenge det er til)
Håper du snart føler en bedring atv..At du slipper å gå rundt å være en `sombie`.
-
25-02-08, 20:43 #4
Hei!
Godt å se at andre har det litt på samme måte som meg. Fikk Graves for snart fire år siden, og har det siste halvannet året gått uten medisiner. Alle prøver er frustrerende fine, men det kjennes ikke sånn ut på kroppen. Som dere sier så føler også jeg at jeg sliter med symptomer på lavt, og håpet tidligere på å få prøve med Levaxin for å få t4 litt høyere opp. Det var ikke legen enig med meg i (siden TSH er under 1) og tilføyde Slitenhetssyndrom på sykmeldingen. Ikke vet jeg, kanskje det er rett, men jeg skulle gjerne følt meg bedre, og klarer ikke helt å slippe taket i at det har med stoffskiftet å gjøre.
Håper nesten på at TSH skal stige over natten hos meg også, så dumt det enn kan høres ut
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
25-02-08, 21:23 #5
Min Tsh var og lav hele tiden.Så plutselig ble den 0.05 og T4 steg kraftig-men bare for noen uker og så steg Tsh lynkjapt-og ble der til jeg starta med Levaxin.
Hadde nok ikke oppdaga den store forskjellen hadde det ikke vært for de hyppige prøvene.
men beleilig kom dem jo-for jeg fikk ulvehunger en liten stund og skjønte at noe var forandra.
Kan ikke si annet enn Lykke til begge to
Men for mitt vedkommende som har vært i begge skoene.så var livet bedre med høyt.Jeg klarer ikke å gjøre på en mnd nå det jeg gjorde på et pr dager når jeg var hyper..
Forresten gå inn på linken til Lavt Stoffskifte her på forumet og les et av mine innlegg,skrevet for et pr uker siden,som heter "Hva er det Værste....."Graves Disease siden`99. Senere lavt stoffskifte.
Ustabil Tsh. Benskjør, mangl. insulin, laktoseint. Prøvd det "meste" av Alt Med.
-
26-02-08, 07:08 #6
Takker for innleggene deres her...
Er det normalt å være så `fjern`med et lavt stoffskifte..?
Går det ann å ha symptomer på lavt så lenge prøveresultatene er normale?
Min høyeste målinging av t4 var på 84.Nå klarer jeg ikke slippe troen på at mitt høye stoffskifte den gang ga meg en skade i hukommelsesentret.Det høres kanskje rart ut men hvorfor er jeg slik?
Ã… du Frustrert... Det høres ikke dumt ut å gå og håpe på dårlige prøvesvar.Jeg er slik selv. Bare for at de skal skjønne at ikke alt er bra.
Ha en fin dag alle sammen...
-
26-02-08, 10:42 #7
Vet ikke graden av "fjern" for lavt stoffskifte pasienter-men varierer vel fraperson til person og ikke minst med verdiene i kroppen.
Selv føler jeg meg fjern og fraværende stort sett hele tiden.
Klarer ikke følge med i de fleste sammenhenger,redd folk tror jeg er helt korka til tider-men tipper de iallefall sier:ho der må jo være helt fjern"
Men av og til letter jo tåka og da er jeg med på det meste..Det rare er at til slutt så resignerer kroppen på en måte.
Jeg vet at ting burde vært gjort ,men det plager meg liksom ikke,helt til jeg våkner av dvalen en stakket stund og Da.....
Og ja jeg fikk tidl symptomer på lavt stoffskifte etter jeg var ferdig med Neo Mercazole,men legen sa det tok tid for kroppen å bli Normal.
Antar jeg var enig i det,normaliserte verdier ville allikevel føles for lavt når jeg hadde levd så høyt så lenge..
Men alt har jo en grense,og etter år burde jo det være på plass ikke sant..?
Du vet jo ikke hva verdiene var før du ble syk og kanskje finner systemet aldri tilbake den optimale formen igjen,tror heller ikke alle hormonene blir i balanse etter "gift"medisinen Neo Mercazole.Menstruasjonen forsvant hos meg i 2 år og prøvene viste overgangsalder,men jeg takka nei til østrogen-og menstr kom tilbake oer der enda 5 år etter.
Dere får bare følge med og be om jevnlig prøver-så får dere og sett om det svinger veldig.Det gjorde det hos meg i de 3 årene,men legene sa det var helt normalt og for de friske.
Men når du itillegg føler deg syk så er det Ikke normalt...
Forstå det endokrinologer og leger..
Graves Disease siden`99. Senere lavt stoffskifte.
Lignende tråder
-
Frustrert
Av Bindi i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 27Siste melding: 31-12-11, 10:15 -
Ny og frustrert:-)
Av Aina i forumet PresentasjonerSvar: 5Siste melding: 07-10-10, 16:13 -
Frustrert!
Av cirstyn i forumet Frustrert og leiSvar: 7Siste melding: 05-06-10, 22:26 -
Frustrert!
Av cirstyn i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 0Siste melding: 03-06-10, 11:05
Svar med sitat
Bokmerker