Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Tråd: Ny og frustrert:-)
-
04-10-10, 22:36 #1
Ny og frustrert:-)
God kveld alle sammen

Hvordan skal jeg begynne.... og prøve å ikke gjøre dette for langt...!
Jeg er ei jente på 36 år som i mange år, 15-20 år,
har vært mye trøtt og sliten, m.m, men aldri gitt opp å finne ut av hva som er galt.
Husker ikke når det startet, men tror det har kommet gradvis fra jeg hadde kyssesyken som 16 åring. (?)
Var også innlagt på sykehus da jeg var 9 år med infeksjon i halsen.
Har nok som mange andre gått inn og ut hos leger, div terapeuter, også alternative, og spesialister.
Kommet ut med en resept med antidepressive o.l i handa!
Som ikke har gjort meg noe bedre, heller verre pga bivirkninger.
Og det å vite at det er noe som er galt, men hva???
Og hvorfor er det ingen som kan hjelpe meg å finne ut av det?
Så dumt det enn høres, så ble jeg ofte skuffet når legen sa til meg hver gang jeg tok noen prøver, at du er frisk, ikke noe er galt!
For jeg håpet jo at de fant noe, og at de kunne gjøre meg frisk!
Var på Spesialistsenteret på Pilestredet Park, Oslo, i mars,
Indremedisineren spurte meg om jeg visste hva ME er, ja, det hadde jeg jo forberedt meg på lenge og trodde selv jeg hadde det.
Men når det endelige svaret kommer noen mnd senere via legen min, så står det at ME må utelukkes siden han fant antistoffer i TPO testen.
Siden ME er en utelukkelsesdiagnose.
Den var da på 160.
Jeg har intoleranser som for det meste går på dette med hvetemel, melk og sukker.
For 4 uker siden fikk jeg konstantert LGS, lekk tarm syndrom som henger sammen med intoleranser.
Stress, bulimi og overspising, preget mye av livet mitt fra jeg var 17 til ca ... hm må tenke! Spiseforstyrrelsene er stort sett borte, utenom sukkerhunger og tanker om mat store deler av døgnet!
Men stresset har nok alltid vært der, om det er innvendig uro, stress eller sammenheng med jobb.
Noen av mine symptomer:
-Lite energi - kroppen er tung som bly
-Trøtt, sliten, følelse av utmattelse
-Konsentrasjons- og hukommelsesvansker
-Ingen kjønnsdrift
-Ubehag, trykk på halsen
-Trykk i hodet/hodepine stort sett hele tiden
-Kvalme
-Depresjon, angstfølelse
-Agressiv/irritabel
-Tankekaos/bekymrer meg alt for mye
-Ubehag med å stå lenge rett opp og ned
-Noen ganger vanskelig/føler ubehag når jeg skal snakke, mest når jeg står oppreist
-Intolerant mot andre mennesker!
-Søthunger
-Ingen ny energi når jeg våkner om morgenen
-Mangel på motivasjon og det å ta initiativ
-Lys- og lydømfiendtlig
Disse var de fleste jeg kom på nå.
Så da lurer jeg på...om noen kan hjelpe meg å svare på:
1. Kan jeg ha disse symptomene når jeg ikke har hypothyreose, men skjoldkjertelen blir angrepet av antistoffer?
2. Jeg tror jeg leste at en av dere skreiv at man kan ha det like ille med lave TPO verdier som med høye?
Mitt er jo bare på 160...
3. Kan jeg ha hatt el har lavt stoffskifte selv om det ikke synes godt på prøvene?
Siden jeg har hatt det sånn i så mage år og ikke funnet at av det.
4. Hvis jeg kun har høy Tpo, fungerer da f.eks Armour da?
Eller må det også være påvist hypo?
Skal ta nye blodprøver i morgen. Tror de andre resultatene ligger i grenseområdet, men har ikke vært nok til at legen sier noe på det.
Har en veldig ålreit lege.
Er så veldig spent på ting framover. Får nesten ikke sove!!!
Det hadde jo blitt bedre enn å vinne i lotto, det å kunne bli frisk/friskere
Tusen takk hvis noen kan lese igjennom dette og for svar som betyr utrolig masse for meg
God natt
Zombie i snart 20 år... Lavt stoffskifte, binyretretthet?
-
05-10-10, 00:13 #2
Sv: Ny og frustrert:-)
Heisann og velkommen til forumet.
Symptomene du beskriver er det lett å kjenne seg igjen i. Selv har jeg både problemer med redusert binyrefunksjon i tillegg til hypothyreose. Det ene henger sammen med det andre på den måten at stoffskiftehormoner trenger binyrehormoner for å fungere. Grunnen til at jeg forklarer deg dette er fordi noen av symptomene dine kan tyde på at binyrene dine ikke fungerer optimalt, i tillegg til at sjansen er tilstede for at du har hypothyreose absolutt er tilstede. Det hadde vært interessant å se blodprøvesvarene dine med referanseområde. Du kunne i tillegg be om å få målt cortisol i spytt, analysen gjøres på Aker og prøven gir et bilde av binyrefunksjonen din. Lykke til.
-
05-10-10, 06:37 #3
Sv: Ny og frustrert:-)
Du ligger iallfall i faresonen for å ha for lite selen og sink - som begge er viktige stoffer for at stoffskiftet skal fungere etter hensikten. Sinkmangel er ofte en følge av spiseforstyrrelser.
Med leaky gut er du utsatt for jernmangel og lav b12. Jernmangel kan gi generell trøtthet/slapphet/svimling/kuldefølelse. Lav b12 kan i verste fall føre til depresjon...
Du bør også se på trådene her inne om slitne binyrer. Mange av symptomene dine kan peke i den retningen også.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
05-10-10, 07:59 #4
Sv: Ny og frustrert:-)
Hei - og velkommen hit.
Ser du har mye og slite med. Hva slags behandling/protokoll/regime er du satt på ift. at du har fått påvist LGS?
LGS er altovergripende og kanskje det vitigste å få kontroll på før du begynner å adressere alle dine symptomer. Hele symptomlista de kan like gjerne henge sammen med LGS som stoffskifte eller ME. Alt går på dunkern om ikke mage/tarm fungerer. Får du "tettet tarmen" og gjenopprettet barrieren denne skal ha for å sikre at stoffer man ikke ønsker inn i blodet holder seg der de kan taes hånd om - er det ganske sikkert at mange av dine symptomer og plager vil forsvinne.
Det høres lett ut, men er ikke det - og jeg skal ikke forsøke å bagatillisere det. Du har en stor jobb foran deg og håper du får adekvat og god hjelp i prosessen. Vil anta at det kanskje er enda vanskeligere siden du sliter med spiseforstyrrelser. Det tar tid og er tøffe saker.
Jeg har skrevet en epistel om mage/tarm du finner her og Anisa har også skrevet en masse om viktigheten av mage/tarmfunksjon - i BRyd den onde syklus.
H:-)
-
07-10-10, 15:57 #5
Sv: Ny og frustrert:-)
Hei igjen

Nå lurte jeg fælt! Hvor har det blitt av alt vi hadde skrivd her?
Plutselig var de borte vekk
He he, er det jeg som ikke ser de bare kanskje, er ikke helt i vater i dag
Noen som vet el har det blitt flyttet annet sted?
Hilsen en lurende Aina
Zombie i snart 20 år... Lavt stoffskifte, binyretretthet?
-
07-10-10, 16:13 #6
Sv: Ny og frustrert:-)
åhja, nå fant jeg ut av det
Flyttet til møteplassen. Tusen takk
Zombie i snart 20 år... Lavt stoffskifte, binyretretthet?
Lignende tråder
-
Kan jeg ha hatt el har lavt stoffskifte selv om det ikke synes godt på prøvene?
Av Aina i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 27Siste melding: 07-10-10, 21:15 -
Frustrert!
Av cirstyn i forumet Frustrert og leiSvar: 7Siste melding: 05-06-10, 22:26 -
Frustrert!
Av cirstyn i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 0Siste melding: 03-06-10, 11:05 -
Frustrert !
Av benita i forumet Graves sykdomSvar: 6Siste melding: 26-02-08, 10:42 -
Frustrert
Av Rafael i forumet Hos legenSvar: 4Siste melding: 13-04-07, 22:36
Svar med sitat
Bokmerker