Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Lena, Toten
    Meldinger
    219

Standard Lavt stoffskiftet og nå har jeg ME

I dag har jeg vært på utredning hos Dr Kavli i Oslo for ME.
    Etter en time i samtale med han hvor vi gikk igjennom sykdommes historien min.

Jeg har alle de klassiske symptomene på sykdommen og han konkluderte med at jeg har ME. ikke den værste sorten men ikke noe gøy og høre.

Han skulle skrive en rapport til legen min om dette så nå får vi se hva han sier....

SUKK...

*ps.. en liten avsporing..... Hunden min har akkurat blitt påkjørt av naboen. Samboeren min er nå hos veterinæren med henne.*

Litt trist akkurat nå

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Forstår godt at du er trist akkurat nå.

En kollega av meg har ME. Hun har gode og dårlige perioder. Reiste til kina og fikk noe medisin der og det fungerte visst veldig bra.

Trist å høre om hunden din. Jeg håper det går bra med den. Det kan jo gå godt også siden den er kommet til vetrinær. Krysser fingrene for dere.

Stor trøsteklem fra meg.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Frogn
    Meldinger
    382

Standard

Trist å høre om diagnosen, men nå har du hvertfall fått satt en diagnose og du kan konsentrere deg om å prøve å bli bedre.

Kjenner ikke så godt til ME, men det lille jeg har lest om det høres ikke hyggelig ut. Håper at du får en bedring slik jeg har forstått at noen får og at det ordner seg for hunden din også...

*kos*
    Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
    Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

God bedring til både hund og eier

Har du lyst til å fortelle litt mer om samtalen din med Kavli?

cat
    Kan du finne ut av hvilke medisiner venninnen din fikk i Kina?
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Lena, Toten
    Meldinger
    219

Standard

Stina

Min samtale med Dr Kavli gikk rimelig fort.
    Jeg bomma selvfølgelig på timen min. hadde time 27 feb, mens jeg hadde skrevet opp 27 mars... ringte dagen før og oppdaget dette men fikk komme inn dagen etter pga han hadde en avbestilling.

Hadde med meg samboeren min til samtalen. Han spurte meg 10000 spørsmål om sykdomsforløpet mitt. fra jeg fikk sprøytene i skoleprosjektet til kyssesyken og alt annet.

Han mente i alle fall etter sin erfaring og med mine symptomer som var klassiske for ME at jeg var MILDT rammet, men at jeg kunne bli veldig syk om jeg ikke tok vare på meg selv og klare og mestre dette.

Han skal skrive en rapport til legen min og jeg skulle også få en kopi som jeg skulle vise til jordmor etc pga jeg kan få en tøff fødsel pga dette..

Satt vel i ca 50 minutter sammen med han og det kostet meg 1200 kr.. hehe.. men nå har jeg en diagnose i allefall.

Var hos legen min dagen etter og fortalte dette. han var veldig intressert i legepakka fra ME foreningen så jeg får skaffe meg den.

Er kjempeglad jeg har en lege som viser interesse for meg.
    Han sa jeg skulle få nær oppfølgen med svangerskapet mitt også.. så jeg føler jeg er i trygge hender.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Takk, grynet

Ja, jeg har hørt at han er veldig grundig, så det rimer med de 1000 spørsmål og 50 min. Hørte at han snakket med folk i en times tid, for han vil observere hvordan folk blir etter ei stund. De med ME kan mobilisere styrke for kortere perioder, men han vil da kunne se hvordan en lengre samtale påvirker dem. Fantastisk bra at du kom inn selv om du hadde tatt feil på datoen.

Men 1200, forferdelig dyrt. Hadde time hos han i fjor mars, tror jeg. Da skulle jeg betalt 800, så vidt jeg husker, men jeg måtte avlyse - orket ikke turen og hadde ikke penger nok til time hos han, reise og opphold.

Nå vet du i alle fall. Men så lurer jeg på: Er en diagnose hos han godkjent i "systemet"? Når jeg skulle vært til han, så var det ikke det. Jeg hadde likevel måtte ha bekreftet diagnosen hos en spesialist - enda en grunn til at det ikke var hensiktsmessig nok for meg å dra.

Godt å høre at du er i gode hender, helt fra Kavli og til legen din. Mye bedre å vite hva tingenes tilstand er, slik at forholdene kan legges til rette.

Lykke til videre - med svangerskap og fødsel og det hele. Når skal du føde? Du må bare trykke for livet når tiden er inne til det, og så hvile i etterkant - så går det nok så greit at, skal du se ;)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    51
    Meldinger
    205

Standard ME stoffskifte og Meningokokk vaksine

Las akkurat innlegget til grynet. Har hatt stoffskifte problemer i mange år nå, det startet etter vaksinen i 88, først med mononukleose deretter mange år med hangling og karakterer som raste nedover. Kjente meg ikke igjen. Fikk diagnose hypothyreose etter 7 år...bra den første tiden, så mange år der det gikk mest nedover, en opptur etter at jeg startet med armour..men nå er det på samme viset. Tror jeg skal prøve å få en utredning for ME...er så fortvilet..orker ikke å jobbe mer enn 75% men skulle absolutt ha jobbet fullt): Er det noe håp med ME eller er det hvile og tilrettelegging som er tingen? Hvordan er det med kognitive funksjoner i fremtiden...?
    Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
    Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14

Lignende tråder

1. p-piller og stoffskiftet
    Av Reven i forumet Andre hormoner
    Svar: 15
    Siste melding: 02-10-08, 23:13
  2. Øker SINK stoffskiftet?
    Av RIGG i forumet Sink - Zink
    Svar: 2
    Siste melding: 26-03-08, 16:40
  3. Stoffskiftet og elveblest
    Av vødrun i forumet Presentasjoner