Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Tråd: Trening og puls
-
22-03-07, 19:29 #1
Trening og puls
Jeg sliter med å få opp pulsen under trening og har skjønt at dette er vanlig. Betyr vel og at jeg forbrenner mindre enn andre selv om jeg tar i.
På spinning sliter jeg med å komme meg opp i 150 (trener alltid med pulsklokke).
En ting jeg har slitt med i det siste er at det gjør vondt bak brystbenet og litt bak mellom skulderbladene når jeg passerer 140 pulsslag. Gjør vondt å trekke pusten skikkelig. Hva kan dette være da? Blir selvsagt bekymret, jeg
Skal på kontroll igjen om under 2 uker, men det er litt lenge å vente. Noen som vet noe om dette?
-
23-03-07, 14:03 #2
Det med smertene tror jeg er anstrengte muskler. Merket slikt før i tiden ;-)
-
23-03-07, 14:16 #3
Jeg ser at ingen har svart deg på denne. Nå er jeg ingen ekspert, men kan snakke ut fra egen erfaring. Det du skriver om at du sliter med å få opp pulsen og at du har skjønt at det er vanlig, er jeg ikke helt enig i. Det stemmer ikke på meg. Jeg har høy maxpuls og kan trene i lange intervaller mellom 190 og 200. Dette styrer jeg selv. Jeg faller lett ned til 130 igjen (mellom intervallene). Hvilepulsen er lav så jeg er ikke bekymret. Mellom 55 og 60.
Det jeg lurer på ang deg er om du kjører lange intervaller i 130-sonen? Og da mener jeg minst 1 og 1/2 time. Med slik trening utvides hjertet og blodkar (om jeg ikke husker feil
) slik at hjertet er i stand til å pumpe mer oksygen, og når du tar hardere økter senere så vil pulsen også øke. Det fungerer i allefall slik for meg. Men det er kjedelig treninger. Allikevel helt absolutt nødvendige!!! Om du vil øke intensiviteten etter hvert....
Det med smertene overlater jeg til andre å svare på.
Hva annet trener du? Og hvor ofte?
Min treningspuls er helt uavhengig av dose. Den kan øke bittelitt ved doseøkning, for så å flate ut igjen. Jeg føler jeg har full kontroll på dette. Måler også bestandig uansett form for trening.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
23-03-07, 17:00 #4
Ble litt usikker på om innlegget mitt har relevans til spørsmålet ditt. Jeg vet jo ikke helt sikkert om stoffskifteproblematikk kan innvirke på hvor høyt man kan komme i puls. Er nok individuelle forskjeller uansett...så jeg snakker bare fra egen erfaring...
Kan du ikke fortelle litt mer om hvor lenge du har trent, hva du trener, ca alder osv...? Om du gidder... Interessant å høre andre sine erfaringer!
Det med forbrenningen har vel mer med hvor godt medisinert du er - heller enn hvor høyt du kommer i puls...• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
23-03-07, 19:15 #5
Jeg har trent mye tideligere. Hadde en pause pga svangerskap, bekkenløsning og premature rier. De siste 2 årene har jeg trent ganske gjevnlig igjen. I fjor vår gikk jeg ned 15kg, men plutselig sa det stopp. Formen gikk helt i bånn, vekten økte uten grunn og jeg slet med tåkefølelsen i hodet + 100 andre symptomer.
Spesielt det siste halvåret har jeg hatt problemer med å få opp pulsen. Fra i sommer som var hadde jeg ingen problemer med å komme opp i godt over 165 i puls. Nå sliter jeg å runde 150, men likevel er følelsen den samme. Føler meg like utkjørt. Smertene har kommet de siste mnd.
Er nok ikke riktig innstilt medisinmessig ennå. Nylig tatt nye prøver som jeg får svar på om et par uker.Går fremdeles opp i vekt til min store frustrasjon
Tross 3-4 treningsdager pr uke.
Varierer mellom Bodypump, spinning, aerobic, step, tredemølle, stavgang osv. Har nettopp passert 33år.
Føler meg generelt bedre når jeg får trent gjevnlig.
Lignende tråder
-
Lav puls...
Av Thomas W H i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 3Siste melding: 05-10-08, 18:59 -
Rar puls rett etter trening
Av litza i forumet Høyt stoffskifteSvar: 15Siste melding: 03-10-07, 18:07 -
Puls...
Av Shanita i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 1Siste melding: 21-03-07, 23:43 -
Høy puls etter mat...
Av Irgni i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 8Siste melding: 16-02-07, 19:13 -
Syk puls...
Av Maia i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 9Siste melding: 06-01-07, 14:59
Svar med sitat

Bokmerker