Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Tråd: Lav puls...
-
05-10-08, 02:25 #1
Lav puls...
Jeg liker ikke tilstanden jeg har nå for tiden - Lav puls, ofte, også! Som nå. Greit, kl er 03:30 og jeg skulle ha sovet for lenge siden, men.. Jeg har under 60 i hvilepuls. Teller en ca 50, eller 45 i minuttet nå. Ikke helt normalt. Det er for lavt for en som ikke trener. Noen ganger føler jeg at pulsen blir så svak at hjertet skal til å slutte å slå, og jeg blir litt smågripen med panikk. Pulsen har blitt tregere og tregere i år. Vet jeg går nedover på doseringen med Levaxin, men nå har jeg stått på 100 mkg i en del uker. Jeg bare vet ikke hvordan jeg skal få pulsen litt opp. Føler meg litt halvdød ja....
-
05-10-08, 12:40 #2
Re: Lav puls...
Lav puls er vanlig ved lavt stoffskifte (men den n fort tippe over i høy puls når adrenalinet slår inn for å kompensere)
Ta det opp med balderklinikken, du er jo pasient der ikke sant? Men du holder å få tatt diverse tester der.
De tester deg sikkert også for kronsik tretthetssyndorm og alt mulig, antar jeg. Med ME kan man ha diverse hjerterytmeforstyrrelser. Og denne hodevondten går igjen på forumet. Mulig det at du ble overdosert pga pluteselig bedre opptak av liothyroninen, og at du ble underdosert etterpå, utløste ME. Bare et forslag , en teori fra meg. (istedefor aker sin teori at kjertelen din har startet opp igjen og derfor ble din ft3 høy)
-
05-10-08, 13:29 #3
Det er vanskelig å telle seg fram til en korrekt hvilepuls. Og det er meeeget stor forskjell på 45 og 50.
Om du kan få lånt deg en pulsklokke, så tar du på deg beltet med det samme du våkner og bestemmer deg for en gjennomsnittlig verdi etter ett kvarter. Ligg helt rolig og pust vanlig. Noter helst i noen dager.
Når du først er igang, kan du ta en ortostatisk hjertetest også.
Reis deg forsiktig opp av senga og se på pulsklokka hele tia. Merk deg høyeste visning - den kommer etter 15-20 sekunder.
Høyeste - laveste = ortostatisk puls.
Idrettsfolk bruker denne som en overtreningsindikasjon. Den skal helst ikke over 20.
Pulsklokka "sampler" hvert 5.sekund og viser pulsen i slag/min.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
05-10-08, 18:59 #4
Min tidligere private stoffskiftespesialist sa nettopp Det - at jeg av en eller annen grunn fikk høy FT3 (ingen vet hvorfor!) og så ble jeg "feildiagnosert" eller underdosert, som du sier, på Aker. Men at jeg har sakte økende TSH, hva betyr det? Aker sier at det betyr at jeg produserer mer og mer selv.
Opprinnelig skrevet av nora
Jeg føler meg bare slappere og slappere.
Hvis jeg har fått "ME" nå da, så blir vel ME borte hvis jeg begynner å ta Liotyronin igjen? Hvis ikke, så kan jeg ikke akseptere at Aker har ødelagt livet mitt.

Bokmerker