Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
Tråd: Fra levaxin til armour?
-
26-11-06, 13:15 #1
Bruker
- Medlem siden
- Nov 2006
- Sted
- NORD-TRØNDELAG
- Meldinger
- 7
Fra levaxin til armour?
Har veldig lyst til å prøve armour, da jeg ikke føler at levaxin gir meg den virkningen jeg ønsker.
jeg går på 200 og 300µg annenhver dag.
Legen min sier at det ikke er noe å hente for meg med å prøve armour, da jeg går på forholdsvis høy dosering av levaxin.
Noen synspunkter på dette?
Syns ikke selv at jeg har så veldig mye å tape på å gjøre et forsøk, det kan jo gi en forandring til det bedre.
Hvis ikke, så kan man joalltids gå tilbake til levaxin igjen.
Mvh.
resiFor å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
26-11-06, 14:10 #2
dette her kan jeg ingenting om omtrent, men uansett hvor mye Levaxin du tar får du ikke i deg T3... det er kun T4 i Levaxin.
T4 skal omdannes til T3 i kroppen, men etter hva jeg har forstått er det ikke alle av oss som gjør det like effektivt desverre :(
derfor tror jeg det er mulig du vil ha effekt av Armour. den inneholder alle thyriodea-hormonene.Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
26-11-06, 15:08 #3baremei Gjest
Det legen din sier er bare tull. Dessuten burde han tilbudt deg behandling med både T4 og T3 (liothyronin) når ikke dere oppnår ønsket resultat.
Hadde jeg visst det jeg vet idag hadde jeg forsøkt med liothyronin først, for armour er både dyrt og brysomt (jeg har en lege jeg må sette meg på før han får ut fingeren
).
Men det virker så bra, så nå gambler jeg ikke mer og holder meg til det.
-
26-11-06, 15:18 #4
Armour og Levaxin er ikke helt det samme, Armour inneholder blandt annet T4, T3, T2 og T1 i tillegg til annet "grise rusk" som vi ikke vet så mye om. Så det legen din sier er ikke riktig. Der er flere som ikke blir bra på levaxin som får det bedre på Armour.
-
26-11-06, 16:10 #5
Jeg er enig med baremei i det hun sier om legen din !
Selv bruker jeg kombinasjonen armour/levaxin og har det faktisk veldig bra akkurat nå ! Og ihvertfall MYE bedre enn på bare levaxin !
-
26-11-06, 20:18 #6
Jeg fikk et helt nytt liv etter at jeg begynte på Armour. Levaxin hjalp ikke på meg i det hele tatt.
Desverre er det mange leger som er helt i mot Armour eller som ikke har hørt om det i det hele tatt. Kanskje legen din er en av disse. Tidligere hadde jeg en slik lege og det er ikke lett.
Det er godt mulig at Armour vil virke bedre for deg, men også viktig å huske på at det er ingen vidundermedisnin det heller, men det skader ikke å prøve.
Lykke til.
-
27-11-06, 00:49 #7
Gi legen din den siste artikkelen i tidsskriftet http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_L ... ID=1423906 Og det finnes mye mer om T3 i kombinasjon med T4. Jeg ville ha prøvd det før jeg hadde kastet meg på Armour. Bare vær forsiktig med dosene. Har hørt mye om de som ble dårlige av T3 for de fikk for mye, eller at de senket T4 for mye.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
27-11-06, 11:21 #8
Det kan godt hende at Armour Thyroid eller noe sånt virker mye bedre på deg, spesielt siden 250µg (hvorfor tar du ikke likt hver dag? mange merker foskjell).
Jeg vet om folk som tar 4 og 5 grain hver dag og er bra. Men det blir dyrt her.
Så jeg ville tatt noe liothyronin i tillegg, men først må man se på blodprøvene, altså ft4 og ft3. Hvis ft3 er lav, er det helt logisk å prøve å få opp ft3.
Så fins det dem som trenger en ft3 littegrann over referanseområdet.
Kan ikke si noe uten blodprøvene dine.
-
27-11-06, 18:13 #9
Bruker
- Medlem siden
- Nov 2006
- Sted
- NORD-TRØNDELAG
- Meldinger
- 7
Hei ....
Og takk for svar til alle sammen!
Ser ut som jeg har mye å lære her.
T3 har ikke vært nevnt i det hele tatt av legen min så vidt jeg vet.
Har heller aldri sett dette på noen utskrift av prøver jeg har tatt.
Akkurat nå er det en god stund siden jeg har tatt noen prøver, så jeg bør kanskje få tatt noen nye.
Hvilke prøver bør jeg forlange?
Hvor ofte tar dere nye prøver?
Av de som jeg har sett nevnt her i forumet, er det bare FT4 og TSH jeg har sett på mine resultater.
Må også nevne at jeg har hemakromatose, dette kan kanskje også være med på å bidra i negativ retning.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
27-11-06, 18:28 #10
S - TSH
S - FT4
S - FT3
S - Thyroxin (Total T4)
S - Thyroxinbindende globulin
S - Thyroglobulin
S - Thyroglobulin antistoff = anti - TG
S - Thyr.perox -antistoff = anti - TPO
S-THS receptor -antistoff = TRAS
Dette er standard thyreoidea utredning på Haukeland. Jeg ville tatt disse prøvene først og fremst og så kan du utvide etter hvert.
Og har ikke legen din sjekket T3, når du ikke blir bra på så høy dose Levaxin, så er han kanskje en av de som ikke har oppdatert kunnskapen sin!? Du har altså rett til å kreve behandling, men sett deg inn i temaet før du presenterer det for legen. Da pleier ting å gå lettere. Det er i hvertfall min erfaring!
Lykke til videre! Leger kan være noen merkelige dyr...
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
Lignende tråder
-
Forskjell på Levaxin og Armour??
Av Frustrert i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 1Siste melding: 12-05-08, 21:29 -
Levaxin eller Armour
Av Bille i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 04-09-07, 13:34 -
Kombinasjonsbehandling armour og levaxin.
Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 5Siste melding: 28-06-07, 10:20 -
Levaxin eller Armour ?
Av Laila i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 4Siste melding: 18-05-06, 14:04
Svar med sitat
Bokmerker