Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
  1. #1
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    NORD-TRØNDELAG
    Meldinger
    7

    Standard Fra levaxin til armour?

    Har veldig lyst til å prøve armour, da jeg ikke føler at levaxin gir meg den virkningen jeg ønsker.
    jeg går på 200 og 300µg annenhver dag.
    Legen min sier at det ikke er noe å hente for meg med å prøve armour, da jeg går på forholdsvis høy dosering av levaxin.
    Noen synspunkter på dette?
    Syns ikke selv at jeg har så veldig mye å tape på å gjøre et forsøk, det kan jo gi en forandring til det bedre.
    Hvis ikke, så kan man joalltids gå tilbake til levaxin igjen.

    Mvh.
    resi
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

  2. #2
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

    Standard

    dette her kan jeg ingenting om omtrent, men uansett hvor mye Levaxin du tar får du ikke i deg T3... det er kun T4 i Levaxin.
    T4 skal omdannes til T3 i kroppen, men etter hva jeg har forstått er det ikke alle av oss som gjør det like effektivt desverre :(

    derfor tror jeg det er mulig du vil ha effekt av Armour. den inneholder alle thyriodea-hormonene.

  3. #3
    baremei Gjest

    Standard

    Det legen din sier er bare tull. Dessuten burde han tilbudt deg behandling med både T4 og T3 (liothyronin) når ikke dere oppnår ønsket resultat.

    Hadde jeg visst det jeg vet idag hadde jeg forsøkt med liothyronin først, for armour er både dyrt og brysomt (jeg har en lege jeg må sette meg på før han får ut fingeren ).

    Men det virker så bra, så nå gambler jeg ikke mer og holder meg til det.

  4. #4
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    53
    Meldinger
    204

    Standard

    Armour og Levaxin er ikke helt det samme, Armour inneholder blandt annet T4, T3, T2 og T1 i tillegg til annet "grise rusk" som vi ikke vet så mye om. Så det legen din sier er ikke riktig. Der er flere som ikke blir bra på levaxin som får det bedre på Armour.

  5. #5
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

    Standard

    Jeg er enig med baremei i det hun sier om legen din !
    Selv bruker jeg kombinasjonen armour/levaxin og har det faktisk veldig bra akkurat nå ! Og ihvertfall MYE bedre enn på bare levaxin !

  6. #6
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

    Standard

    Jeg fikk et helt nytt liv etter at jeg begynte på Armour. Levaxin hjalp ikke på meg i det hele tatt.

    Desverre er det mange leger som er helt i mot Armour eller som ikke har hørt om det i det hele tatt. Kanskje legen din er en av disse. Tidligere hadde jeg en slik lege og det er ikke lett.

    Det er godt mulig at Armour vil virke bedre for deg, men også viktig å huske på at det er ingen vidundermedisnin det heller, men det skader ikke å prøve.

    Lykke til.

  7. #7
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

    Standard

    Gi legen din den siste artikkelen i tidsskriftet http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/PA_L ... ID=1423906 Og det finnes mye mer om T3 i kombinasjon med T4. Jeg ville ha prøvd det før jeg hadde kastet meg på Armour. Bare vær forsiktig med dosene. Har hørt mye om de som ble dårlige av T3 for de fikk for mye, eller at de senket T4 for mye.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

  8. #8
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

    Standard

    Det kan godt hende at Armour Thyroid eller noe sånt virker mye bedre på deg, spesielt siden 250µg (hvorfor tar du ikke likt hver dag? mange merker foskjell).
    Jeg vet om folk som tar 4 og 5 grain hver dag og er bra. Men det blir dyrt her.
    Så jeg ville tatt noe liothyronin i tillegg, men først må man se på blodprøvene, altså ft4 og ft3. Hvis ft3 er lav, er det helt logisk å prøve å få opp ft3.

    Så fins det dem som trenger en ft3 littegrann over referanseområdet.

    Kan ikke si noe uten blodprøvene dine.

  9. #9
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    NORD-TRØNDELAG
    Meldinger
    7

    Standard

    Hei ....

    Og takk for svar til alle sammen!

    Ser ut som jeg har mye å lære her.

    T3 har ikke vært nevnt i det hele tatt av legen min så vidt jeg vet.
    Har heller aldri sett dette på noen utskrift av prøver jeg har tatt.

    Akkurat nå er det en god stund siden jeg har tatt noen prøver, så jeg bør kanskje få tatt noen nye.
    Hvilke prøver bør jeg forlange?
    Hvor ofte tar dere nye prøver?
    Av de som jeg har sett nevnt her i forumet, er det bare FT4 og TSH jeg har sett på mine resultater.

    Må også nevne at jeg har hemakromatose, dette kan kanskje også være med på å bidra i negativ retning.
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

  10. #10
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

    Standard

    S - TSH
    S - FT4
    S - FT3
    S - Thyroxin (Total T4)
    S - Thyroxinbindende globulin
    S - Thyroglobulin
    S - Thyroglobulin antistoff = anti - TG
    S - Thyr.perox -antistoff = anti - TPO
    S-THS receptor -antistoff = TRAS

    Dette er standard thyreoidea utredning på Haukeland. Jeg ville tatt disse prøvene først og fremst og så kan du utvide etter hvert.

    Og har ikke legen din sjekket T3, når du ikke blir bra på så høy dose Levaxin, så er han kanskje en av de som ikke har oppdatert kunnskapen sin!? Du har altså rett til å kreve behandling, men sett deg inn i temaet før du presenterer det for legen. Da pleier ting å gå lettere. Det er i hvertfall min erfaring!

    Lykke til videre! Leger kan være noen merkelige dyr...
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

  1. Forskjell på Levaxin og Armour??
    Av Frustrert i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 1
    Siste melding: 12-05-08, 21:29
  2. Levaxin eller Armour
    Av Bille i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 2
    Siste melding: 04-09-07, 13:34
  3. Kombinasjonsbehandling armour og levaxin.
    Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 5
    Siste melding: 28-06-07, 10:20
  4. Levaxin eller Armour ?
    Av Laila i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 4
    Siste melding: 18-05-06, 14:04

Bokmerker

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn