Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Tråd: Levaxin eller Armour ?
-
18-05-06, 08:07 #1
Levaxin eller Armour ?
Begynnte med Levaxin i fjord sommer men merket ingen bedring. Da sa legen at da var det bare til å slutte. Så sagt så gjort. Har fått beskjed om å måle stoffskiftet 3.hver mnd. Siste måling viste :TSH 5,45, FT4 17,4, T4 103 og T3 2,3. Anti TPO pleier å ligge opp mot 1000 men ble ikke målt.
Lab-legen har kommentert at substitusjonsbehandling bør overveies. Har symptomer både på hypo og hypertyreose. Hva gjør jeg? Trenger hjelp fra dere som vet hva dere snakker om. Levaxin i storre dose enn 25mikrogram eller kan jeg bruke Armour-tyroid?
-
18-05-06, 08:31 #2baremei Gjest
Re: Levaxin eller Armour ?
Er dette dosen du fikk? Da er det kanskje ikke så rart at du ikke merket forskjell. Det er vanlig startdose, men man må gjerne øke underveis.
Opprinnelig skrevet av Laila
Forandret blodprøvene seg noe underveis? Hvor lenge tok du Levaxin?
-
18-05-06, 09:15 #3
Tok Levaxin i ca 2 mnd. Tsh sank noe, ned til ca 3. Fikk enda mer hjertebank og ble rar i magen og mange andre rare symptomer. Begynnte med 25 mikrogram og økte til 50 etter noen uker. Målte forresten Kortisol sist kl 8.30 det var 496,hadde da vært på nattevakt og var på vei hjem i bingen. Alltså det var på en måte kveld for meg. Noen med erfaringer her ? Noe må da det være som freser opp systemet,har ofte hvilepuls tett på 100 og diare.
-
18-05-06, 11:59 #4
Da trenger du også prøver på ferritin, ved ferritin lavere enn 50-70 får man slike symptomer.
Levaxin 25 µg er en vits..
Og hvis legen som kommenterte blodprøven din kommenterte at man bør overveie substistusjonsbehandling, når du allerede tok levaxin, da hadde du ihvertfall for lav dose.
Og legen skrev ikke på rekvisisjonen om at du allerede tok 25 µg levaxin. Han skulle skrevet det, for å få et fornuftig svar.
Du kan ikke vite om du blir bedre før du kommer opp i en normal dose (ddet er en dose som bringer din ft4 og ft3 til et sted i øvre halvdel av labbens referanseområde) og det vil bli dyrt å prøve Armour istedenfor. Det er mye lurere å prøve om ordinær levaxin gjør susen ( i riktig dose altså)
-
18-05-06, 14:04 #5baremei Gjest
Sånn hadde jeg det når jeg hadde toksisk knutestruma. Fikk radioaktivt jod og var plaget litt også etter det, helt til jeg ble optimalt behandlet.
Opprinnelig skrevet av Laila
Har kjertelen blitt sjekket med ultralyd og evt. biopsi hvis de fant noe, eller har du fått tatt scintigrafi?
Altså at knuter er utelukket?
Evt. kan det være som Nora sier - lavt ferritin. B12-mangel kan også være verdt å undersøke.
De fleste med lavt stoffskifte får treg mage og lav puls, min endokrinolog og jeg var enige om at jeg var en av dem som fikk rasende puls, åndenød og mage som gjør meg til litt av en sprinter i perioder.
Jeg har etterhvert kuttet melk på forslag fra fastlegen (cøliaki var først er utelukket), og 2mnd etter det er magen bedre.
Lignende tråder
-
Armour eller levaxin, eller begge deler?
Av trude.lutt i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 4Siste melding: 12-11-07, 19:37 -
Spydde først dag på Armour-tilfeldig eller...?
Av Tor i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 11Siste melding: 19-09-07, 17:02 -
Levaxin eller Armour
Av Bille i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 04-09-07, 13:34 -
Over eller underdosert på Armour?
Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 3Siste melding: 15-09-06, 15:35 -
Amour eller levaxin?
Av siri i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 8Siste melding: 06-09-06, 20:07
Svar med sitat
Bokmerker