Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
-
27-05-06, 09:24 #1
Erfaringer med å slutte med antidepressive/Efexor?
Hei!
Har brukt antidepressive i snart 6 år. Har prøvd å si til legen at æ vil slutte med de, men det er gått i glemmeboka hos legen. Har begynt selv å trappe ned, først 1/uke i to uker, så 2/uke i to uker og sånn har æ tenkt å fortsette.
Grunnen at æ vil slutte er at æ synes ikke æ treng de mer og når æ så på bivirkningene, dårlig matlyst, slapp og nu husker ikke flere, men mye av det som æ opplever i hverdagen. Har liksom lyst å rydde denne medisinen bort for å se om det hjelper.
Så æ lurer på om det er noen der som kan si om denne nedtrappingsplanen høres fornuftig ut og hvilke erfafinger dokker hadde ved nedtrappingen?
-
28-05-06, 18:48 #2
jeg har ingen erfaring med bruk av antideppressiva, men dersom legen din har glemt at du skulle trappe ned , så ville jeg minnet ham/henne på det, slik at du får en plan på hvordan du skal gjøre det. Det er flott at du tar det gradvis, for det er ikke alle medisiner det er lurt å slutte brått med. Ønsker deg lykke til.
-
28-05-06, 19:22 #3
Jeg vil og slutte med mine men jeg går på Cipralex og føler de hjelper ikke meg bruker 10 mg startet på 5 mg :,(
Men legen så jeg skulle få en timeplan og trappe ned på den måten håper jeg kan det etterhvert er da ikke vits og gå på noe som ikke hjelper :,(
Føler jeg blir pressa til sånne piller og har prøvd mange men de biter ikke på meg assa he he
Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
29-05-06, 16:52 #4
Vil ikke anbefale å trappe ned på egenhånd uten råd fra lege, det kan være tøft både å begynne med antidepressiva, og trappe ned. Rådfør deg hos ansvarlig for psykisk helse i kommunen, har fått mye hjelp fra dem.
Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.
-
30-05-06, 00:07 #5
takk for svar!
fikk den glupe ideen om å søke på nettet og der fant æ ev. bivirkninger ved nedtrappingen og plan for å trappe ned. Man skulle gå ned 25% /måned i medisinering så har tenkt å følge det. Så i mitt tilfelle tar det sånn 4 mnd før æ er ferdig.
Ska ihvertfall prøve uten å snakke med lege, tror at æ er forbedredt.
Jeg vet ikke engang hvor / hva psykisk helse i kommunen er.... Men takk for tipset, skal nok kontakte lege hvis det blir helt jævlig.
Lilja, hvor lenge har du prøvd forskjellige antidepressive? Det tar minst 3 uker hvis ikke mer før man merker noe. Det som er at når de virker så tar man bort toppene fra følelsene, både gode og dårlige. man får flat følelsesregister ihvertfall i mitt tilfelle.Men æ har hatt nytte av de men nu vil jeg ikke mer!
Lignende tråder
-
Å slutte brått med levaxin, erfaringer?
Av jojo75 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 16Siste melding: 19-04-08, 09:53 -
Nå skal jeg slutte med Levaxin - litt skummelt?
Av miramax i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 5Siste melding: 27-05-07, 12:56
Svar med sitat
Bokmerker