Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
-
10-02-12, 04:40 #1
Ble drapstruet fordi hun dyrker supersøte stevia
Kilde: http://sprek.aftenposten.no/sprek/So...ren-15461.htmlSøt seier for steviadyrkeren
Anne-Mette Helland (56) ble drapstruet fordi hun dyrker supersøte stevia. Nå kan hun snart selge urten lovlig.
Helland ble i 2006 intervjuet av VG om at hun dyrker og selger den søte urten stevia. Hun forteller at dagen etter oppslaget ble hun nedringt, og blant annet truet på livet.
- Jeg fikk beskjed om at jeg burde vite hvem jeg provoserte ved å selge stevia. At mitt liv var lite verdt i denne sammenhengen, og at ulykker skjer. Og jeg som bare har et lite drivhus i hagen, forteller hun.
Lurer på hvem som framførte den truselen....
Får håpe at stevia blir tilgjengelig i butikkene her nå! Så man slipper å bestile i fra utlandet.
-
10-02-12, 07:23 #2
Sv: Ble drapstruet fordi hun dyrker supersøte stevia
Sukkerindustrien er en mektig fiende, se bare i USA....
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
11-02-12, 06:27 #3
Vi har kjøpt stevia i helsekostbutikk nå. Det finnes mye informasjon om stevia på nettstedet stevia.no.
-
13-07-12, 12:59 #4
Jeg kjøper Sukrin+ som har stevia i seg nå, siden det er blitt lovlig
Er overbegeistret for det 'sukkeret'
og prøver konstant å få mine foreldre til å bytte til det eller bare vanlig sukrin. Det eneste negative med Sukrin/Sukrin+ er at det ikke er å få kjøpt på dagligvare butikken, må til helsekost butikk og prisen er noe stiv, men det veies opp med at du ikke trenger å bruke like mye.
Stevia burde bli mulig å få kjøpt på butikken, men det skjer nok ikke med det første.
-
13-07-12, 18:23 #5
Holder meg til Sukrin. Tror Stevia gir meg migrene.
Det er et lyspunkt at Stevia nå er tillatt i USA, da kommer vel vi etterpå.
-
13-07-12, 20:22 #6
Lignende tråder
-
Jeg har ingen medicin fået i over 2 år, fordi jeg har nægtet at tage mere Eltroxin
Av lisel i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 12Siste melding: 03-03-12, 02:34 -
Jeg har ingen medicin fået i over 2 år, fordi jeg har nægtet at tage mere Eltroxin
Av lisel i forumet Thyroid HellSvar: 0Siste melding: 05-01-12, 00:39 -
Stevia vs sukker
Av Stina i forumet Helbred og kostholdSvar: 32Siste melding: 25-09-10, 09:33 -
TSH 10 før diagnose!!! fordi Norge tilslutter seg BMJ Best practice!
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 1Siste melding: 29-11-09, 18:29 -
Beskjed om å senke dosen med Armour fordi prøvesvarene var litt høye
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 3Siste melding: 13-05-07, 19:46
Svar med sitat

Bokmerker