Viser søkeresultater 1 til 10 av 26
-
24-09-06, 20:59 #1
Har brukt Levaxin i ca 3 år nå.
Har vært her inne før - men det er leeeenge siden
Er stadig innom å leser litt, et supert forum for å holde seg oppdatert! I kveld fikk jeg endelig meldt meg inn på nytt - for nå lurer jeg litt på hva jeg skal gjøre!!
Har brukt Levaxin (150/125 mcg pr dag) i ca 3 år nå. Følte at jeg ikke ble helt bra så i nov. 05 startet jeg med Liothyronin - og fikk en pangstart!! Etter litt justering hadde jeg en bortimot perfekt periode i januar-mars 06. Gikk ned 10 kg og boblet over av energi og tilltakslyst - utrolig deilig. Men så stoppet det litt opp, merket at formen flatet seg ut, vektnedgangen stoppet opp og etter en stund begynte jeg faktisk å gå opp i vekt - frustrerende. Har også PCOS og startet denne uken med Metformin for å se om det kan hjelpe - skulle gjerne vært nede 10 kg til (kunne nok egentlig gått ned 20 men er fornøyd med 10).
Var hos legen forrige uke og tok nye prøver, de fleste var fine - lite endring fra sist gang - jeg lurer på er om jeg bør gjøre noe for å få FT3 ned? Hvor "farlig" er det at den er over ref.?
A-TPO: 337 (litt ned)
FT4: 18,7
TSH: 0,08
FT3: 7,3 (opp til 5,7)
Husker ikke ref. på de andre prøvene, skrev bare ned øver grense på FT3 siden det var den som var utenom
-
24-09-06, 21:10 #2
Jeg har forsøkt høye Liothyron. Det virket kjempebra på meg første uka, så var det slutt. Jeg prøvde å øke dosen for å prøve å få igjen den gode følelsen, men den kam ikke tilbake selv om jeg var oppe i doser på 5x20/dag - og fT3 var over 20. Det virket rett og slett ikke, så jeg bråslutta - og jeg kjente heller ikke noe til bråsluttinga.
Må vel si at dette er mine erfaringer - andre har helt andre erfaringer med dette.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
24-09-06, 23:14 #3
Jeg har nettopp forsøke Liothyronin i noen måneder. Merket ikke særlig forskjell. Men fikk etterhvert "hjertebank", dvs kraftige, men fremdeles langsomme slag. Har det alltid slik ei uke i måneden, men nå ble det daglig. Ble også kvalm, dermed sulten, dermed økte jeg flere kiloer.
Har kuttet Liothyronin nå bl.a. fordi jeg er litt bekymret for hjertet - har hørt at det er farlig for hjertet med for mye. Og prøvene viste litt over referanseområdet. Men kommer antakligvis til å forsøke med noe mindre dose til vinteren igjen da noen mener at det kan hjelpe på kroppsvarmen.
Foreløpig konklusjon er at det i alle fall ikke hjelper å bli "overdosert" - i mitt tilfelle å komme over referanseområdet.
Lykke til ;)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
24-09-06, 23:27 #4
Det har ikke hjulpet meg heller å være overdosert hverken på vekten eller noe annet. Nå har jeg en T4 på 31 og har det kjempefint, men regner med noen dagers medikamentfaste for å komme på 22 som er grensen her i Stavanger før jeg oppsøker den nye legen.
Jeg vil ikke risikere kjeft eller å ikke få resept på Armour fordi jeg er overdosert. Synd disse legene er så opphengt i tall.
-
07-11-06, 18:43 #5
Info. om Armour!
Kan noen hjelpe meg med det?
Bruker Lev. (150) og Lio. (10), men formen blir ikke bra. Har nå drøftet Armour med legen min og han er villig til å la meg prøve det. Jeg sa at jeg hadde lest endel om Armour (her inne) og han lurte på om jeg ikke kunne skrive ut det jeg hadde å ta det med til han nestegang så vi kunne gå gjennom det sammen.
Hadde vært veldig taknemmelig for noen linker som tar for seg generell infor og dosering - noen som har???
-
07-11-06, 19:53 #6
prøv www.relis.no, og gå inn på Armour thyreoid. Det funka overbevisende nok for legen min hvertfall
Har brukt Armour i snart 3 uker, o lykke!!
Lykke til!!!!Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
07-11-06, 20:11 #7
På Relis må du først trykke på søk i databasen. bare hak av for helsepersonell. Trykk på "flere søkemuligheter", og skriv Armour Thyroid i fritekstsøket og trykk søk ret bak denne linja.
http://www.armourthyroid.com/
http://www.forestpharm.com/ (produsenten)• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
07-11-06, 21:11 #8
Tusen takk for raske svar heisann og n'Finn
Har lest gjennom sidene og skal ta de med til legen.
Hva med doseringen; er det noen "linker" som sier noe om hvordan man begynner og deretter øker - eller må man bare prøv seg frem?
-
30-12-06, 16:11 #9
Trenger litt hjelp ang. Armour??
Dette blir et litt langt og rotete innlegg, men jeg blir veldig taknemmelig dersom noen kan gi meg svar eller kommentarer!!
Har hatt hypotyreose og PCOS siden våren 03, og sliter med å finne formen og rette form for medisinering. Startet med levaxin og gikk på det i noen år, for så å prøve en kombinasjon av levaxin/liot. (litt over 1 år). De første mnd. fungerte jeg utmerket på kombinasjonen og jeg følte at jeg endelig var meg selv igjenn. Men i våres snudde det - sakte og snikende kom "dritten" tilbake igjenn. De verste "problemene" er sterke mage og rygg smerter som jeg har slitt med siden i sommer. I følge mange div. blodprøver ser det meste normalt ut. Tidligere i høst prøvde jeg noen mnd. med Metformin uten at det hadde noen virkning. Frem til nov. har jeg brukt 150 mg levaxin og 10 mg liot. Ved siste stoffskifteprøve i slutten av oktober var fT4 20, fT3 rett over øvre grense og TSH ikke målbar - har hatt ganske stabile prøver de siste mnd.
Men mage og ryggsmertene har i de siste mnd. bare økt på og har nå på slutten vært helt uutholdelig. Jeg har egentlig ikke mensen (hormonspiral), men det var helt tydelig at de hadde en sammenheng med syklusen å gjøre (kom tilbake med samme interval). Jeg var helt slått ut i 2-3 uker:sterke smerter og generell dårlig form - dertter 1-2 uker som jeg fungerte litt bedre for så å rase utfor i 2-3 uker igjenn. Ble utrolig sliten, lei og frustrert.
For å prøve noe nytt startet jeg opp med 30 mg Armour 29.11 og etter 3 dager forsvinner alle mage og ryggsmerter - tror først det er tilfeldig, men den ene uken går over i den andre og jeg er overlykkelig. (Er sykemeldt siden det er et ganske stort hopp å gå fra 150+10 levax/liot til 30 mg armour - og merker jo det godt på formen generelt ). Planen var å øke sakte etterca 3 uke, men merker på formen at jeg ikke kan vente så lenge (får veldig lav og sakte puls, hovner opp i halsen og hele kroppen verker) Ble enig med legen om å ta nye blodprøver etter ca 2-3 uker og det gjør jeg: fT4 har gått ned til 5 så jeg øker til 60 mg i løpet av 3 dager, formen blir litt bedre og finner ut at jeg får øke litt kjappere enn planlagt (ny plan: øke med 15 mg. pr uke opp til 90 mg)
MEN etter 5 dager på 60 mg. begynner det å verke litt i mage og rygg igjenn - og det øker på - i julehelgen topper det seg og jeg er så ille som jeg aldri har vært før. Regnet med en liten reaksjon men ikke at det skulle bli så ille!! Så her sitter jeg nå, men øm mage (på det verste følte jeg at eggstokkene skulle hoppe ut), sår rygg, utrolig mye vann i kroppen (vekten viser mellom 6-8 kg mer enn for 3 uker siden). Har på en måte kommet meg gjennom det verste nå føler jeg, men det som sitter igjenn ennå er en intens smerte i venstre side (mellom hofte og ribben) - så lenge jeg ligger helt stille gjør det ikke vondt, men går jeg litt rundt så iler det til og pulserer og svir helt til jeg legger meg ned igjenn.
Så til mine spørsmål:
*Var det dumt av meg å prøve på Armour??
*Har jeg startet med en for lav dose Armour??
*Hvor lenge bør jeg prøve Armour før jeg kan vente pos. res.? og hva med øking etter 1 1/2 grain??
*Kan smerten i siden være nyre eller binyre?? eller hva??
*Er det noen som kan noe om sammenhengen mellom PCOS og hypotyreose?
-
30-12-06, 17:58 #10
Kan det tenkes at du har endometriose...?
http://www.endometriose.no/
http://www.astrazeneca.no/sykdommer/End ... index.html
http://www.helsenytt.no/artikler/endometriose.htm
Lignende tråder
-
Jeg har brukt Levaxin siden våren 2004
Av Lisbeth i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 24Siste melding: 14-09-10, 16:57 -
Datteren min på 21 år har brukt Levaxin i ett år nå
Av Bille i forumet Lavt stoffskifteSvar: 33Siste melding: 10-02-10, 22:34 -
Brukt armour og sluttet?
Av heisann i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 9Siste melding: 22-09-06, 00:20 -
Her er noe som beviser at desiccated thyroid var brukt i skandinavia i 1975.
Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 24-04-05, 18:50
Svar med sitat
Bokmerker