Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Tråd: Øke dose selv?
-
13-10-10, 19:31 #1
Øke dose selv?
Hei
Jeg er ny på Levaxin med diagnosen Hashimotos. Startet for en mnd siden med 50 mg pr dag. Ja, jeg sover bedre (hallelujah), men endringene stopper der. Bør jeg avtale økning av dose med lege eller er det greit nok å f eks øke til 75 mg pr dag etter egen avgjørelse?Mange av symptomene har jeg hatt så lenge jeg kan huske, og endel av dem har blitt kraftig forverret etter operasjonen.
-
13-10-10, 19:40 #2
Sv: Øke dose selv?
Du vil nok få et bedre samarbeidsklima dersom du har legen med på laget under doseøkning. Du kan jo si at du har opplevd bedring, men at det kjennes for lite ut. Er du heldig får du telefonisk ja, er du litt mindre heldig må du inn til en blodprøve først.
Får du etter dette "vent"/"nei" - så kan du fremdeles velge å gjøre som du vil.... og finne en annen lege dersom samarbeidsklimaet blir for dårlig.
Sånn helt privat/uoffisielt så mener jeg at man burde få veiledning i å håndtere dosen selv, etter symptomer, i stedet for disse blodprøvene som for mange virker mer som en tvangstrøye enn noe annet.
Ulempen da er jo at man ikke får veiledning... men om legen viser seg å være en tosk (som enten ikke hører på symptomer, eller ikke kan sine stoffskiftesykdommer) så er ikke det noe tap, ikke sant?Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
13-10-10, 20:30 #3
Det er jo ofte lettere å få tilgivelse enn tillatelse....:-)
Enig med deg Smgj at blodprøvene kan oppleves som en tvangstrøye for mange.
Selv doserer jeg nå etter symptomer, med et halvt blikk på blodprøvene. Den dosen man føler seg bra på, er den man skal ha. Om legen sier man må senke dosen pga TSH så må man rett og slett tenke sjæl og trekke på skuldrene.
-
13-10-10, 21:22 #4
Den første der likte jeg Berit

For det ER det !
Så kan man jo av vanvare komme til å ta en dobbelt dose i nye og ne da........
Og hvis man er bedre, kan man jo unnerette sin gode doktor om at man har funnet ut at man blir mye bedre med en høyere dose.
Min lege har overlatt "det derre" til meg.....
Uvisst av hvilken grunn
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
13-10-10, 21:49 #5
Hmm, kanskje ta en telefon til legen i morra og informere om at jeg øker litt da.. ;)
Mange av symptomene har jeg hatt så lenge jeg kan huske, og endel av dem har blitt kraftig forverret etter operasjonen.
Lignende tråder
-
Test dig selv for binyretræthed (iris-testen)
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 06-03-12, 08:00 -
Skal man tvinge seg selv?
Av Siven i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 14Siste melding: 25-10-11, 11:45 -
Gravid med nr 2, må justere dose selv
Av Cha i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 3Siste melding: 17-09-08, 07:52 -
Litt om meg selv
Av VIFkongen i forumet PresentasjonerSvar: 2Siste melding: 19-08-07, 11:26 -
Presenterer meg selv
Av grynet i forumet PresentasjonerSvar: 1Siste melding: 17-04-06, 21:33
Svar med sitat
Bokmerker