Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
-
11-08-08, 12:28 #1
Gravid med nr 2, må justere dose selv
*mumle* Flyttet fra byen med endokrinologen min, og fastlegen her hadde ikke time til meg før jeg er kommet i uke 8.
Jeg prøvde forklare at man faktisk skal øke dosen gradvis med 50% i løpet av første trimester, og at det var greit å ha noen prøvesvar å gå ut i fra hvis jeg skal justere det uten hjelp fra henne.. men neida, det kunne vente til da ja.
Hvor mye skal man egentlig måtte krangle med en legesekretær eller lege for slike enkle ting som noen blodprøver?
TSH'en min bør ligge på rundt 1.0 for at jeg skal ha det bra har jeg etter hvert kommet frem til, i samarbeid med endokrinologen. Sist jeg sjekket, for et års tid siden, var den på 2.4 og legen hadde skrevet "Dette ser jo bra ut" på resultatene de sendte. Uhm.. "Nei?!" Leser egentlig leger papirer som blir sendt dem fra andre legesentre om tidligere behandlinger? *mumle!*
Så jeg er litt på egendosering allerede. *sukk* Glad for at jeg ble fulgt godt opp av endokrinologen før, så jeg vet omtrent hva som skal til for å være på rett dose.. men irriterende at fastlegen ikke ser ut til å kunne noe om emnet på en såpass utbredt sykdom, og spesielt i forbindelse med graviditet
Lev & Lio fikk meg til å våkne fra dvalen.
-
12-08-08, 13:31 #2
vitaminer og graviditet
Jeg tar (i tillegg til Levaxin og Liothyronin) folat, multivitamin og 2 "godt for hjertet" trantabletter hver morgen, og sørger for å ikke drikke melk til frokost med dette, siden kalsium visst skulle hemme opptaket av thyroxin.
Er det no' mer jeg burde vært oppmerksom på?
Sist jeg var gravid var det mye snakk om selen og magnesium, nå er det d-vitaminer.. hum.. burde jeg ta noe ekstra av noe av dette tro? Noen prøver jeg burde sørge for å få tatt?Lev & Lio fikk meg til å våkne fra dvalen.
-
13-08-08, 08:13 #3baremei Gjest
Re: Gravid med nr 2, må justere dose selv
Kan du ikke spørre om de kan ta blodprøven nå, så har du resultater klare til timen og slipper å vente enda en uke?
-
17-09-08, 07:52 #4
Re: Gravid med nr 2, må justere dose selv
Byttet fastlege, og den nye ga meg skjema og beskjed om å gå til Fürst hver 4 uke.
Jeg får kopi av svarene, og hvis hun ikke ringer meg skal jeg fortsette som før,
hvis hun syns tallene er for lave/høye tar hun kontakt. fremgang
Lev & Lio fikk meg til å våkne fra dvalen.
Svar med sitat
Bokmerker