Viser søkeresultater 81 til 90 av 165
Tråd: Litt om meg og mitt....
-
10-09-06, 20:05 #81
Re: Dosering Armour
Symptomene fra slitne/stressa binyrer er jo veldig mye de samme som for lavt stoffskifte og kan lett forveksles. Før vi ble diagnostisert med hypothyreose og fikk medisiner for det måtte binyrene "jobbe på spreng" for å prøve å kompansere for mangel på stoffskiftehormoner ...etterpå går det som regel slag i slag. Binyrene trettes også av andre ting enn mangel på hormoner - annen sykdom (f.eks. influensa), mangel på søvn, kosthold med mye raffinerte matvarer, mangel på enzymer, nikotin, alkohol, lite fysisk aktivitet, sprøytemiddler og andre miljøgifter, men kanskje mest avgjørende for oss stoffskiftepasienter har du "feil" medisiner og for hurtige og store doseøkninger.
Opprinnelig skrevet av Yvette
Fort deg langsomt er mitt råd ...særlig for dem som går over på Armour. Har du det for travelt, ja så er du garantert nedturen også! Vær realistisk, ha is i magen og nyt de bittesmå daglige tegna på at du "går i riktig retning" i stedet for å bli skuffa over at "underet" ikke meldte seg over natta.
De fleste får en fantastisk opptur i det de begynner på eller går over til armour, men jeg tror samtlige av dem kan skrive under på at en ikke blir 100% restituert på et par ukers tid. Selv brukte jeg 6 måneder før jeg nådde/fant vedlikeholdsdosen og følte livskvaliteten igjen var på topp ... nå 4 år etter merker jeg enda forbedring.
Om du vil lese litt mer om trette binyrer kan du google på "adrenal fatigue".En solskinnshistorie?
No one needs a smile as much as someone who has none left to give. So if you meet someone like that, leave him one of yours.
-
10-09-06, 20:27 #82
Jeg krysser fingrene for at denne bedringen fortsetter og at helsa vil holde livet ut, Siri Ann!
Jeg er selv på sjette måneden med armour nå.. Føler meg usammenlignbart mye bedre enn under tiden med levaxin, men alt er ikke på plass enda. Jeg har hatt en rimelig sakte doseprogresjon da. Er oppe i 2,25 grain nå.
Forresten, har ikke du en egen hjemmeside en plass? =) Mener å ha havnet inn på den en gang i tiden..
-
11-09-06, 08:22 #83
Nei, ikke en egen, men jeg er registrert med http://www.fpp.no under profil - det er hjemmesiden til Foreningen for Pasienter og Pårørende hvor jeg sitter i styret.
Opprinnelig skrevet av Marianne
En solskinnshistorie?
No one needs a smile as much as someone who has none left to give. So if you meet someone like that, leave him one of yours.
-
11-09-06, 08:45 #84
Takk, takk alle sammen.
Yvette, det hadde vært morsomt.
Jeg har også startet med 1 1/2 grain og tenkte å holde meg på det i ett par uker før jeg prøver å endre noe på doseringen...
Kom på en ting - Siri Ann: jeg har tatt prøver for å sjekke binyrene uten at det har slått ut, kanskje jeg skal ta de på nytt for det er ihvertfall ett år siden jeg tok de blodprøvene.. ?
-
11-09-06, 12:36 #85
Artig Leya
Vi får dele erfaringer da underveis. Har ikke merket noe spesielt ennå. Ca 4 uker på kombibehandling. Nesten samme dose som deg ser jeg, og nå 3. dagen med bare Armour.
Og takk til Siri Ann for forklaring.• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
11-09-06, 18:15 #86
Tror ikke det er noen vits i det - "slitne binyrer" er ikke et annerkjent problem hos leger/spesialister i Norge og utløser verken behandling eller diagnose. Som egenbehandling kan du, om du har normalt blodtrykk, drikke avkok på lakrisrot x 3 pr dag + sørge for at du får nok vit. B5. NB! Personer med høyt blodtrykk skal ikke bruke lakrisrot!!! Det er også mulig å få homeopatiske medisiner som styrker binyrene.
Opprinnelig skrevet av Leya
En solskinnshistorie?
-
13-09-06, 09:29 #87
Hei Yvette
Jeg merker fortsatt ingen forandring, men det er vel alt for tidlig for det enda ;-)
Jeg har noen voldsomme brennende smerter fra skuldrene og ut i armene og verker veldig i musklene :( Føler det som om jeg er underdosert, for jeg får innimellom en kraftig hjertebank (føles som om jeg blir kvælt/får angst.) Men jeg med at dette går over om ikke så alt for lenge !
Legen min hos Balderklinikken var veldig opptatt av binyrene mine når jeg startet der ifjor høst, men jeg kan allikevel starte litt egenbehandling og se om det hjelper.
-
13-09-06, 13:18 #88
Hei Leya. Har ikke slike smerter. Når det gjelder binyrene så tror jeg at jeg støtter disse ved egenbehandlng med DHEA-krem. Jeg er ikke sikker. Ellers merker jeg ingenting., Har lyst til å øke dosen, men venter litt til.
Ser at Siri Ann skriver om lakrisrot. Kanskje jeg burde prøve det med et blodtrykk på 100/60? Så mye prøving og feiling.
Til Siri Ann: Kan jeg spørre hvor stor dose Armour du tar pr dag? Mulig du har nevnt det? Eller mulig du ikke vil si det? Spør bare jeg. Som nybegynner.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
16-09-06, 13:37 #89
Jeg har forresten prøvd å ta dosen litt senere på dagen og utrolig nok så er smertene mine nesten borte, kanskje det er det som skal til for meg...? Mener jeg har hørt andre si at de må enten dele dosen eller ta den senere på dagen for å bli bedre, stemmer det ?
-
25-09-06, 12:06 #90
Heisann Yvette. Hvordan går det med deg ?
Jeg har det nå ganske så bra, stort sett uten smerter, men har hatt en ukes ferie, så jeg tenkte å kanskje øke dosen litt til fom i morgen.
Har du gjort noen dose endring den siste uken ? Evnt, hvordan er formen din om dagen ?
Etter litt over fjorten dager på kun Armour, kan jeg si at formen er på riktig vei igjen. Føler meg bedre igjen, men er redd for at det ikke vil vare denne gangen heller.... Jeg kommer til å øke dosen med armour pytte litte grann og se hvordan kroppen reagerer på det
Lignende tråder
-
Litt om meg og mitt. Jeg har hatt lavt stoffskifte i mange år.
Av Bellissimo i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 10-10-09, 12:12 -
Håper noen kan hjelpe meg litt...veksler stoffskiftet mitt??
Av Marina73 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 03-04-08, 19:55 -
lurer litt på stoffskiftet mitt
Av evius i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 01-05-07, 20:36 -
Litt om meg og mitt....
Av Leya i forumet PresentasjonerSvar: 24Siste melding: 25-04-07, 17:33 -
Ny i forumet. Litt om mitt sykdomsforløp...
Av Thyr i forumet PresentasjonerSvar: 6Siste melding: 04-05-06, 22:32
Svar med sitat

Bokmerker