Side 5 av 17 Først 1234567891011121314151617 Siste
Viser søkeresultater 41 til 50 av 165
    Kirsten Gjest

Standard

Ja Yvette, kjenner meg ennå en gang igjen i det du skriver. Jeg har også vært aleneforsørger, jobbet 100% og i mange år gått på skole på kvelden. Jeg var heller ikke hypo da, faktisk hyper i flere år.

Men jeg tror at mange år med gjeldsproblemer, for mye arbeid, ikke ferie og grubling til langt på natt hvordan jeg skal klare å betale regningene før rettslig innkasso har kostet helsa. :(

Leste noe som dr. ? Rytter Evensen skrev om dette og det handlet om at nå har mange kvinner som har vært dobbeltarbeidende passert 50 år og det er en av grunnen til at mange ikke har mer krefter igjen. Jeg har også et par venninner som har vært aleine med barn i alle år, jobbet 100% i krevende jobber, tatt utdanning på fritiden og er nå totalt utslitt. Ikke rart det slår ut i sykdommer. :x
    Men bare for å ha sagt det da,... mannfolk har jo hatt og har sine belastninger!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

Jeg står heller ikke opp hvis ikke jeg må. Jeg _elsker_ å sove, selv om jeg etterhvert har skjønt at jeg ikke har godt av det. Å lystre når sofaen roper etter middag er en sann nytelse, og det hender fremdeles at jeg sovner og blir der til dagen etter. DET er dumt, det!
    Å så enig jeg er Jeg kan fortsatt legge meg tidlig en lørdag og ikke stå opp i det hele tatt på en søndag, foruten for å spise litt frokost

Men jeg tror at mange år med gjeldsproblemer, for mye arbeid, ikke ferie og grubling til langt på natt hvordan jeg skal klare å betale regningene før rettslig innkasso har kostet helsa.
    Slet med dette selv for en del år tilbake og jeg har alltid trodd at det var for mye jobbing og for lite ferie som var årsaken til mine problemer, samtidig som man fikk gjeldsproblemer :(

Så Leya - jeg beundrer stå på`en din - til tross for tretthet og det du skriver om jobben din. Det er tøft. Håper du får hvile masse i helgen. Skal ikke helle malurt i begeret, men blir man bedre av så mye søvn?? Føles ikke slik. Er nok priveligert som har anledning til det, men jeg synes liksom ikke jeg har så mye til liv da...??
    Takk for det Yvette. Skjønner hva du mener med ikke å ha så mye liv... Jeg har perioder hvor jeg jobber, drar hjem og sover til dagen etter, det blir ikke så mye liv av det heller... Nå har jeg tatt meg litt i nakkeskinnet og startet med vann trening en gang i uka, men jeg rekker å sove en time før trening da

Jeg hadde det ihvertfall veldig koseligt på lørdag, selv om jeg stod opp kl 16... og skulle møte venneparet vårt i oslo 3 timer senere. Det verste er at jeg har begynt å bli noe så utrolig fyllesyk når jeg er ute sånn, jeg ble slått ut sånn som jeg blir nå. Er sliten idag også til og med..

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard Sprm vedr Armour..

Jeg var på Balder klinikken igår og fikk vite at jeg allikevel ikke kan få starte med Armour, fordi de hadde påvist at jeg hadde insulin resistens...
    Kan dette stemme ? Kan ikke skjønne at det skal ha noen påvirkning på bruken av armour for min del.
    Hvis jeg klarer å få ned de høye verdiene, vil jeg antagelig kunne prøve meg på Armour senere, men jeg vil prøve nå jeg... !

Jeg har lest igjennom pakningsvedlegget til n'Finn, men der står det
    "3. Diabetespasienter må utvise forsiktighet og sjekke glukose i urinen. "

Æsj - ble litt oppgitt. Nå må jeg isteden prøve meg på en diett uten sukker, gjær og melkeprodukter frem til jeg skal tilbake 25 oktober.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Har ikke lest om at noen i Amerika har blitt nektet Armour pga. insulinresistens.

Skal du få prøve Glucophage, eller hva skal de gjøre med insulinresistensen? Hvordan fant de ut det?

De på forumene sier at Kanel, i kapsler, er veldig bra mot insulinresistens. De har prøvd det og gått ned i vekt også. Og fått jevnere blodsukker.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

Nå skal jeg inn til samtale om 2 timer og jeg begynner å få skikkelig med sommerfugler i magen....
    Sjefen min er ikke kjent for å være særlig diplomatisk eller at hun har den rette innstillingen overfor sine ansatte, så jeg er veldig glad for at jeg skal ha med meg noen. Tror jeg skal la min tillitsvalgte stå for det meste av pratinga..
    Jeg skal ihverfall ikke røpe enda at jeg har tenkt til å takke nei til sluttpakka som er tilbudt det får komme senere

De fant det ut på blodprøvene mine. Den ene verdien lå på 1582 og referanseverdien var maks 1400 og på en annen verdi lå jeg på 180 og den skulle være over 200 mener jeg (hmm eller var det omvendt på den siste...?)
    Jeg skulle foreløpig fortsette med Levaxin og holde meg til en diett med mye grønnsaker og lite sukker (ikke den jeg skriver om at jeg skal gå på i 3 uker nå), men hvis kanel i kapsler kan være tingen, skal jeg jaggu prøve det....

Kan tipse dere som har lurt på V2000 tablettene om at de kan dere bestille http://www.halsokostbolaget.com/ webshopen dems selger disse for 319,- svenske kroner, med den gode kronekursen kommer man veldig bra ut av det. Fikk vite at i norge koster de mellom 450-500,-

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Ja dem skryter av kanel til det formålet.

Har du tilgang til en eller annen Atkins-bok, det meste der handler om inssulinresistens. Jeg ville også kuttet drastisk ned på karbohydratene, særlig korn.

Min mor hadde litt forhøyet HbA1c og var noe dehydrert, blodsukker litt over ref.verdien. Legen fikk henne på sukkerfri diett og en avføringsprøve viste candida. Hun gikk på noen soppdrepende medisisner en god stund og kuttet ut all sukker , og gikk ned flere kilo, enda hun mauler brød.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

Jeg fikk mange oppskrifter av legen igår og så får jeg vel låne meg en bok i værste fall.
    Får håpe jeg klarer meg godt i disse ukene, for jeg har skjønt at det er ganske viktig å kun holde seg til dietten i ukene før jeg skal ta nye prøver...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    175

Standard

Hei leya

Hvis du innstiller deg på dietten - er jeg sikker på du klarer deg fint. Viktig å fokusere på det du kan spise - og ikke på det du skal la være.
    Jeg var nokså lei meg til å begynne med da jeg startet med diett (ikke sukker, hvete og gjær) - var så fokusert på alt jeg ikke kunne spise, for der var jo mesteparten av det jeg brukte til daglig:-) Men etter hvert gikk det utrolig bra.....når jeg bare fant ut at jeg skulle fokusere på alt jeg kunne spise
    Og - har det så mye bedre med diett.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    91

Standard

Jeg går på Armour og har diabetes 2 og antagelig insulin resistens også, men ingen problem å begynne med Armour.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Leya Vis post
    Nå skal jeg inn til samtale om 2 timer og jeg begynner å få skikkelig med sommerfugler i magen....
    Sjefen min er ikke kjent for å være særlig diplomatisk eller at hun har den rette innstillingen overfor sine ansatte, så jeg er veldig glad for at jeg skal ha med meg noen. Tror jeg skal la min tillitsvalgte stå for det meste av pratinga..
    Jeg skal ihverfall ikke røpe enda at jeg har tenkt til å takke nei til sluttpakka som er tilbudt det får komme senere
    Æsj - samtalen gikk rett i dass !!!
    Kvinnemenesket påstod at jeg ikke hadde realkompetanse til å utføre jobben min.... Hva i alle dager, hun presterte jo å ansette meg i sin avdeling for 4 år siden... Min tillitsvalgt fortalte henne at dette ikke ville holde som årsak i en oppsigelse og da svarte hun at jeg gjorde best i å takke ja til den lukrative sluttpakken, det ville jo være til det beste for meg så falt jeg ikke mellom 2 stoler hvis jeg takket nei...... Hun klarte til og med å påstå at det også var sosiale forhold på avd som gjorde at jeg var blitt "valgt" ut. Det hun sier er at hun valgte meg fordi hun ikke liker meg !!! :evil: Bare vent til hun får høre at jeg har tenkt til å takke nei og gå videre med saken hvis det ender i en oppsigelse, da blir det baluba da tenker jeg !!

Som om ikke dette er nok, ble jeg påkjørt bakfra på vei til jobb på onsdag, så nå sitter jeg jaggu her med en kjempevond nakke, en sinnsyk hodepine og en voldsom kvalme som kommer og går. På sykehuset kom det ikke frem noe av røntgenbildene, men jeg skulle allikevel være obs... Jeg skal til fastlegen min idag, så får jeg se hva han sier om dette, jeg har ikke akkurat blitt bedre de siste to dagene....
    Føler liksom ikke at gullhåra vokser i r**** på meg om dagen :(

Side 5 av 17 Først 1234567891011121314151617 Siste

Lignende tråder

1. Litt om meg og mitt. Jeg har hatt lavt stoffskifte i mange år.
    Av Bellissimo i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 10-10-09, 12:12
  2. Håper noen kan hjelpe meg litt...veksler stoffskiftet mitt??
    Av Marina73 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 03-04-08, 19:55
  3. lurer litt på stoffskiftet mitt
    Av evius i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 01-05-07, 20:36
  4. Litt om meg og mitt....
    Av Leya i forumet Presentasjoner
    Svar: 24
    Siste melding: 25-04-07, 17:33
  5. Ny i forumet. Litt om mitt sykdomsforløp...
    Av Thyr i forumet Presentasjoner
    Svar: 6
    Siste melding: 04-05-06, 22:32

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn