Side 7 av 11 Først 1234567891011 Siste
Viser søkeresultater 61 til 70 av 101
    Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    51
    Meldinger
    205

Standard

Et godt tips til dere alle: gå på apoteket og spør om det er mulig å sjekke om noen har fått foreskrevet armour thyroid, og i tilfelle hvem. Da vet dere hvor dere skal leite for å få hjelp...

Hadde lav T4, på 10 og følelse av å fort bli kald. Vurderte å kombinere med levaxin, men trappet heller opp armour. Det hjalp! Føler nå at T4 verdien er bra. Skal sjekke igjen om en stund.
    Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
    Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    51
    Meldinger
    205

Standard

Et godt tips til dere alle: gå på apoteket og spør om det er mulig å sjekke om noen har fått foreskrevet armour thyroid, og i tilfelle hvem. Da vet dere hvor dere skal leite for å få hjelp...

Hadde lav T4, på 10 og følelse av å fort bli kald. Vurderte å kombinere med levaxin, men trappet heller opp armour. Det hjalp! Føler nå at T4 verdien er bra. Skal sjekke igjen om en stund.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av RIGG
    Har gjort det. Helt ukjent medisin for apoteket. Iallfall her på stedet. Har ikke sjekket i Ålesund.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av RIGG
    Har gjort det. Helt ukjent medisin for apoteket. Iallfall her på stedet. Har ikke sjekket i Ã…lesund.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    51
    Meldinger
    205

Standard Beinverk!!! Hva hjelper?

Har smerter i skjelettet, spesielt den ene underarmen og i det siste skulderledd. Er det flere med samme smerter? og hva hjelper?

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    361

Standard

Muskel- og skjelettsmerter er vanlig ved hypo. Jeg har vært plaget med smerter i den ene underarmen, knærne og hoftene. Det ble bedre/ forsvant etterhvert som Levaxindosen økte og jeg begynte å spise mer proteinrik mat. Fikk mer kraft i armene. For 1 år siden klarte jeg ikke å bære noe særlig. Dette går mye bedre nå. Lykke til!

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    51
    Meldinger
    205

Standard Ikke lenger helt frisk på armour...):

Har skrevet et innlegg for en tid tilbake om armour og at jeg har følt meg så bra etter at jeg fikk prøve armour. Nå bruker jeg 2 grain om dagen, men føler meg på nytt kjempesliten, muskelkramper, smerter i skjelett og musklatur, varme/kuldeintoleranse, mer øresus enn jeg har hatt på lenge, følelse av blodtrykksfall når jeg reiser meg, dotter i hodet..you name it...fortvilende... lurer nå på om det er ME som er diagnosen- i tillegg til hypothyreosen....Jeg som hadde håpet at jeg endelig var FRISK!!

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

Standard

Det kan høres ut som det er binyrebarken din som sliter.

www.stoffskifte.info/binyrebark.html

Ellers er det visstnok ikke uvanlig å få utløst ME etter stoffskiftesykdom - særlig hvis man har hatt svingende stoffskifte.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    51
    Meldinger
    205

Standard Kombinasjonsbehandling armour og levaxin.

Har gått på armour 2 tab. i noen mnd nå, hadde før denne doseringen 1/2 levaxin og 1 armour 60 mg pr dag. Fikk skikkelig overdoserings symptomer med forhøyet T3, lav, lav TSH og lav t4 (10).

Leser boken "the 2 percent solution" som handler om at det ideelle er å ta 2% armour og 98% levaxin. Vanskelig å finne rett dosering. Har nå gått tilbake til 1/2 levaxin og 1 1/2 armour. Vil prøve å ta 75 mcg levaxin og 1 armour om en stund...noen tips?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Målinger av stoffskiftet ble også veldig rare når jeg gikk over til Armour. De virket forstyrrende inn på mine avgjørelser i dosespørsmålet, så jeg kutta dem ut.
    Uten påvirkning av disse er dosen min nå kommet opp i 5 Grain.
    Siden mitt i mai er symptomene blitt mye mindre, men jeg må vel vente litt til med jubelen. Dette er trege greier.

Om man skal tro på målingenen da, så hadde jeg enda lavere fT4 enn deg, men din er jo alt for lav den også etter min tolking da.

Feilen hos meg var at jeg hadde alt for lav dose og at jeg ikke økte den når symptomene kom etter lengere tid på samme dose.

Tips fra meg må bli at har du symptomer så er dosen for lav.

Det er alltid intressant å lese om andres erfaringer. 2% Armour + 98 % Levaxin ?
    Kan sikkert funke for noen - andre finner andre løsninger ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Side 7 av 11 Først 1234567891011 Siste

Lignende tråder

1. Hvordan få andre til og forstå hvordan det er å ha lavt stoffskifte?
    Av justme i forumet Familielivet med stoffskiftesykdom
    Svar: 2
    Siste melding: 21-03-13, 11:55
  2. Var veldig hyggelig å treffe dere!
    Av Carro i forumet Thyroidea og kunst!
    Svar: 5
    Siste melding: 30-09-09, 19:07
  3. Andre i Bergen med hypothyreose?
    Av maika i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikere
    Svar: 0
    Siste melding: 15-04-09, 22:06
  4. Svar: 6
    Siste melding: 08-09-07, 11:18
  5. hvordan gi andre innsikt om sykdommen sin?
    Av Lissa i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdom
    Svar: 7
    Siste melding: 13-11-06, 12:53

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn