Side 7 av 10 Først 12345678910 Siste
Viser søkeresultater 61 til 70 av 94
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Asker
    Meldinger
    13

Standard

Hei!

Hva slags eksem er det du er plaget av? Jeg har hatt det samme problemet. Jeg har det ikke nå men har hatt det i perioder. En gang halvveis rundt halsen. Først var det tørt og senere illrødt. Så etterhvert ble jeg veldig tørr og sår rundt øynene. Trodde det var sminken, så jeg sluttet å sminke meg. Gikk ikke bort selv med kremer. Svei som bare det. Så forvant det etter en lang stund. Legene hadde ingen svar. Har hatt utbrudd rundt øynene men ikke halsen. omsider gikk jeg til hudlege og ble testet for alt. Reagerte ikke på noe kosmetisk. Konklusjonen ble "stress eksem" og resept på en krem som kostet 300 kr. (Elidel)
    Jeanette

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Hvilke kosttilskudd anbefaler du ved atkins?
    Jeg mener å huske at man trenger en del kalk da.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Jeanette - jeg fikk tips om A-krem fra apoteket her på forumet etter at jeg postet at jeg var plaget av eksem/tørr hud på halsen. Jeg har også litt langs munnvikene. Og denne kremen er den beste jeg har prøvd, og jeg har vært innom "alle" andre kremer på apoteket! Forstår ikke hvorfor de ikke tipset meg om denne :evil: Har også fått utskrevet kremer på resept, men helt ubrukbare. Jeg er litt plaget ennå, men MYE bedre og jeg håper det skal gå bort etter hvert Anbefales!
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    386

Standard

Jeg tok dette:

1 super supplemental (mulitvitamin/mineral)
    4 pikasol (omega 3)
    1 mega b stress
    6 Cal-Mag citrate
    2 kaleroid
    2 bio-C 750 mg

Kaleroid kjøpte jeg på apoteket. Det er det viktigste ved Atkins. Resten er typisk helsekost. Det er dette jeg kom fram til etter å ha lest hva Atkins anbefaler. Han selger egne kosttilskudd, men jeg ville ikke bestille det fra USA. Dyr frakt. :o

Jeg har tatt dette noen dager, minus kaleroid og Cal-Mag. Og Chisandra i tillegg, for å prøve å komme litt ovenpå igjen. Jeg synes Chisandra virker mer oppkvikkende enn Rosenrot, som jeg blir dårlig av.

Skal bestille 5-HTP når jeg får lønn den 12.
    http://www.dnavitamins.co.uk/product...aminoacids.htm
    Yvette skrev om den i et annet innlegg. Har tenkt å se om den virker fint for meg også.

I dag var jeg dårligere igjen. Tok kosttilskuddene før jeg dro på jobb om ettermiddagen. Var helt utafor til seks-sjutiden. Da begynte jeg å føle meg bedre . Det var første dagen jeg tok Chisandra i dag. :idea: Endelig litt bedre form, sånn 85% av en bra dag!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    175

Standard

hei Jeanette

det er som røde små "vannblemmer" og klør noe innmari. Har hatt det på armen rett nedenfor albuen. Trudde kanskje det kom av krykkene - at de gnissa mot armen og at det derfor ble en slags irritasjon....men det er ikke det. Kan komme selv om jeg ikke bruker krykker. Har nu fått det nederst på ene foten litt opp for ankelen. Jeg smører og smører med krem. Forsvinner etter 7-10 dager. Borte ei stund også blusser det opp igjen. Det på armen har vært borte ei lang stund før det blusset opp igjen - trodde kanskje det var de store dosene med Omega 3 som hjalp.....den gang ei. Vel, får vel høre imorgo hva Omdal sier - om det evt vises noen mangler på blodprøvene.
    Noe skal man vel plages med

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

A-krem anbefales virkelig ! Tror det var jeg som tipset Yvette om den. Kan ikke få skrytt nok av den altså, den er virkelig verdt å prøve. Den koster mellom 149,- og 159,- alt ettersom hvilket apotek man er på.
    Er man innom sverige, så selges den på helsekosten til ca halve prisen....

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    175

Standard Nytt besøk på Balder

Hei hei

Var på Balderklinikken i går.
    Stoffskifteprøvene S-fritt T4 - 19.3,
    S-TSH - 0.02,
    TSH-reseptorer as - 0.02
    Føler meg ganske bra med disse målingene.
    Ellers er det mangel på D-vit. Så det blir litt nye helsekostprodukter igjen. Skal bruke ganske mye for å få magen i orden igjen. Skal også ta prøve for kvikksølv - har jo ihjelplomberte jeksler fra jeg var barn, ikke uvanlig på den tia. Litt spent på det.
    Ny omgang med B12 sprøyter, selv om den er fin på prøvene kan det være for lite.
    Så kort fortalt var det mitt besøk på Balder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Bare for å tyte mer om denne hårmineralanalysen min, men der står det at Selen reduserer kvikksølv. Og det ser ut til å stemme faktisk - enten man tror dette er humbug eller ikke. Er ikke sikker selv. Men jeg har spist Selen i tiden mellom 1. og 2. analyse, og det ser ut som om selenet har dradd kvikksølvet ut av kroppen og inn i håret.

Spiser du Selen ella? Det er uansett foreslått her på forumet.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    175

Standard

Hei

Jeg brukte selen før - men har ikke brukt det siden tidligere i sommer. Hadde tenkt og høre her på forumet - syns jeg husket noe ang at det var lurt å bruke det. Nivået mitt var ved forrige måling (26.mai) 1.7 - ref 0,6-1,8, fikk da beskjed at jeg kunne slutte med det....
    ser det står lenger ned på sia ang selen - skal lese det...hukommelsen er ikke helt god

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Selen trengs til omvandlig av t4 til T3.
    Dessuten senker det antistoffene.

Side 7 av 10 Først 12345678910 Siste

Lignende tråder

1. Økning av dose
    Av HeidiN i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 9
    Siste melding: 27-05-08, 16:20
  2. Regulering av dose i graviditeten.
    Av Unn i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 17
    Siste melding: 26-01-07, 16:02
  3. Armour økning etter blodprøvesvar
    Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 6
    Siste melding: 25-09-06, 20:04
  4. Økning Armour - bedre form
    Av ella i forumet Naturlig Thyroid medisiner