Side 6 av 17 Først 1234567891011121314151617 Siste
Viser søkeresultater 51 til 60 av 165
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Gå til whiplashforeninges hjemmeside (vet ikke hva den heter) og sjekk om du har fått gjort nok dokumentasjon og undersøkelser etter påkjørselen.
    Du er nok veldig i sjokk nå.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

Standard

Huffda, leya - så mye på en gang...

Men du - og nå snakker jeg mest ut fra min egen tilstand og erfaringer, altså - er du sikker på at det er verdt det å starte en sånn kamp med arbeidsplassen din nå...? Har du virkelig krefter og energi å avse til dette...? Håper du forstår meg riktig nå, altså - jeg forstår veldig godt behovet ditt for å ta opp kampen. Men hvis det får negative konsekvenser for helsen din...?

Håper du blir fort bra igjen etter bilulykken!

Her er forresten siden til Whiplash-Forbundet - men der var det ikke så mye informasjon ennå:

http://www.nwf.no/

Men det går an å ringe dem. Også fant jeg denne, der var det litt informasjon:

http://www.whiplashskaddes-raadgivningskontor.no/

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    91

Standard

Uff dette hørtes ikke bra ut, hverken kollisjonen eller møtet! Stå på overfor arbeidsgiver, ikke gi deg! Håper du føler deg bedre etterhvert i nakken og hodet ditt.
    Ønsker deg en god helg!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

Hei, hei og takk for meldinger og klemmer !!
    Endelig begynner jeg å føle meg litt bedre, har vært mer eller mindre sengeliggende siden fredag ! Jeg blir fortsatt fort kvalm, men hodepinen begynner å gi seg, så det går fremover. Jeg skal på jobben imorra, så får jeg se hvordan det går....

Kris: jeg er ikke helt sikker, men siden vi er flere som kan støtte seg til hverandre, tar jeg sjangsen på at jeg skal klare å stå imot presset som blir på jobben... Dessuten så føler jeg at jeg for min egen del, eller så kommer jeg til å gå rundt og lure på om jeg gjorde det riktige... Tusen takk for linker, jeg skal kikke litt på de.

Vi fikk ihvertfall beholde bilen og det gjorde oss veldig glade oppi det hele, for vi fikk først beskjed om at den kom til å bli kondemnert, men jeg trygla og ba om at den ikke måtte bli det nå....

Sitat Opprinnelig skrevet av des65 Vis post
    Jeg går på Armour og har diabetes 2 og antagelig insulin resistens også, men ingen problem å begynne med Armour.
    Det høres ut som om jeg skal ta opp dette neste gang jeg skal på balderklinikken.... Synes det hørtes litt rart ut at det var grunnen til at jeg ikke kunne starte med armour....

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard Ja, ja. Da var jeg på balder klinikken igjen idag...

D vitamin nivået mitt blir lavere og lavere, det har kanskje med at jeg ikke har tatt kalk eller magnesium som nevnt her inne tidligere... Hva vet jeg..

Noen av svarene var som dette i hvertfall:
    vit D3 ref 50-150
    03.02.06 = 29, 10.04.06 = 19
    anti tpo ref <35
    03.02.06 = >1000, 10.04.06 = >1000
    fritt T3 ref 2,3-5,7
    03.02.06 = 4,7, 10.04.06 = 3,6
    fritt T4 ref 9,0-22,0
    03.02.06 = 15,6, 10.04.06 = 13,0
    TSH ref 0,20-4,0
    03.02.06 = <0,01, 10.04.06 = <0,01

Formen er så som så om dagen, men det har nok mye med at jeg har gått med bihulebetennelse ganske lenge og startet med antibiotika først på fredag.. I tillegg så har jeg noe sinnsykt med senebetennelse i den ene armen min, blir nesten gal, ikke føler jeg at jeg kan være noe særlig borte heller pga situasjonen på jobben (kommende arbeidsrettsak pga usakelig oppsigelse, for de som ikke har fått med seg det)

Fikk meg ikke til å spørre om armour denne gangen heller.., men jeg får prøve å huske det til neste gang jeg skal tilbake i juni

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Hos meg ble ft3 veldig lavt en gang det ble tatt prøve når jeg var noe forkjølet....

Savner referanseområdene til ft3 og ft4.

har du malabsorpsjon? Cøliaki?
    Din vitamin D er veeeldig lav.
    Er det derfor du ble syk nå kanskje, D-vitaminnivået har også noe med immunforsvaret å gjøre.
    Jeg vet ikke noe om ikke-inntak av kalk forårsaker lavt D-vitamin. Ikke hørt om, ihvertfall.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

Hei nora
    Jeg har ikke cøliaki, men om jeg har malabsorpsjon vet jeg ikke, tror ikke jeg har fått med meg hva det er jeg....

Vet ikke om det er pga D vitamin mangelen jeg har blitt syk, jeg har gått og hanglet i mange uker, før det plutselig nå slo skikkelig til før helga :(

Hvis det var mine referanseområder på T3 og T4 du savnet, så ligger de der de også

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Din ft4 og ft3 er gått ned til et sted jeg ikke ville følt meg ok, mens TSH er lavt, og min personlige teori er at det er pga. infeksjon.

Hva vitamin D gjør ved infeksjon vet jeg ikke, man må spørre en som vet bedre, altså om vitamin D går ned ved infeksjon.
    Referanseområdet er forresten noe misvisende, PTH for eksempel går ikke ned før man har ihvertfall 80 nmol/l
    Leste noe fra en tysk forsker som driver med osteoporose etc og han bruker også noe i nærheten av dette som cutoff for mangel. (de har pg/ml der)

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

Standard

Hvor mye D3-vitamin tar du?

Husk at du må ta minst 5-6000 IU/dag for at du skal klare å få nivået i blodet opp til 80 nmol/L! Det at du ikke tar kalsium har ingenting å si for D-vitaminnivået ditt - det er omvendt. D-vitamin muliggjør opptak av kalsium. Grunnen til at det er viktig å ta kalsium når du tar store doser D-vitamin, er at kroppen din ellers tapper skjelettet for kalsium.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

Føler meg relativt bra, ikke helt 100%, men har mye mer overskudd enn tidligere når spes T4 var mye høyere.
    Men idealformen jeg har hatt hittil, var i januar, når T3 lå på 4,1 og T4 lå på 11,7, da gikk vekta ned og formen opp Prøver meg frem med doseringene med Levaxin og Lioth. så formen kanskje kommer tilbake der den var i januar. *håper, håper, håper*

Hmm, jeg tar 2000mg pr dag, men jeg må innrømme at jeg desverre slurver litt... så jeg må ta meg en nakkeslenger nå og klistre en lapp i panna, så husker jeg kanskje å ta alle vitaminene mine hver eneste dag...

Apropo at nora nevner infeksjon, så er resultatet av mikrocrp prøvene sånn:
    MIKROCRP (ref <5)
    09.01.06 = 13, 03.02.06 = 10, 10.04.06 = 6
    så det ser ut som om det går riktig vei med infeksjonen jeg tydeligvis har i kroppen...

Side 6 av 17 Først 1234567891011121314151617 Siste

Lignende tråder

1. Litt om meg og mitt. Jeg har hatt lavt stoffskifte i mange år.
    Av Bellissimo i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 10-10-09, 12:12
  2. Håper noen kan hjelpe meg litt...veksler stoffskiftet mitt??
    Av Marina73 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 03-04-08, 19:55
  3. lurer litt på stoffskiftet mitt
    Av evius i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 01-05-07, 20:36
  4. Litt om meg og mitt....
    Av Leya i forumet Presentasjoner
    Svar: 24
    Siste melding: 25-04-07, 17:33
  5. Ny i forumet. Litt om mitt sykdomsforløp...
    Av Thyr i forumet Presentasjoner
    Svar: 6
    Siste melding: 04-05-06, 22:32

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn