Viser søkeresultater 341 til 350 av 612
-
02-10-06, 09:38 #341
Jeg ble også avvist, fra St.Olavs hospital i Trondheim, skrev et kjempeinnlegg om den opplevelsen, men det innlegget forsvant dessverre med det gamle forumet :(
Det sto i brevet at avvisningen skyldtes måten de hadde vurdert henvisningen fra fastlegen på (altså hadde de utfra brevet vurdert min situasjon som ikke ille nok) samt at de tilføyde at det var lange sykehuskøer for tiden (antagelig for at jeg skulle føle meg bedre). Så vær obs på det folkens, måten fastlegen legger frem saken deres på har mye å si for hva som skjer videre.
Jeg tror det må være en av de oppevelsene hvor jeg har følt meg aller mest urettferdig behandlet. Det er ingen god følelse å bli avvist fra offentlig helsetilbud, og bli nektet den utreding man ønsker seg, når helsen svikter. Jeg satt rett og slett igjen med en følelse av verdiløshet.
-
02-10-06, 09:53 #342
Hei. ER ikke sikker på om vi snakker om det samme, men om jeg ikke skal tilbake i 100% jobb og blir ufør, blir jeg slags kommunalt ufør. Og da er det KLP eller KPL(no sånt) som betaler fra stillingsprosenten og opp til 100%. Og da skulle det heller ikke gå utover pensjon, når den tid kommer.
Jeg har vært til samtale med IA-ansvarlig på trygdekontoret og det var han som sa dette. Er ikke sikker på om det gjelder alle jobber eller kun de som jobber i kommunen.(jeg jobber i en kommunal, en IA-bedrift)
Men det går jo ann å ringe på sitt lokale trygdekontor og snakke med en IA-ansvarlig der?
Lykke til!!!!!Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
02-10-06, 13:47 #343
Tjener man like mye som før da altså

Du har nok mye rett i det Marianne.
Jeg har lest begge henvisningene.( fant dem i journalen min
) Henvisningen fra den første legen var bare helt bak mål så kanskje det ikke var så rart at jeg ikke fikk komme.
Ã… ja en føler seg kjempeavvist og liksom ikke verdig nok til å komme til en eller annen Gud av en endokrinolog.
-
02-10-06, 22:36 #344
min opplevde også å bli avvist!
det største problemet med det er at hun tror hun er til for at legene skal ha jobb og at hun er til brydderi, så hun maset ikke mer...
jeg blir bare så frustrert....
Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
03-10-06, 20:41 #345
Det høres flott ut. Men samtidig litt nederlag. Jeg vet liksom ikke lenger hvor mye det er realistisk at jeg skal klare.
Men det er godt å ha i bakhånd. Akkurat nå får jeg se hvordan det går med medisiner fremover blir jeg uten lenge så går det til h... og vil nok ta lang tid å komme opp igjen.
Det hadde vært deilig da, men jeg trenger nok tid til å akseptere at jeg ikke er som før. Det er en slags sorg liksom.
-
03-10-06, 21:27 #346
jeg har hatt denne sykdommen i snart 10 år og sørger fortsatt over at jeg ikke er som før. jeg klarer simpelthen ikke å akseptere at jeg er invalid... for det er jo sånn det fungerer i perioder. det er et kjempenederlag og jeg får ekstremt dårlig samvittighet og selvfølelse...
jeg kan jo ikke få livsforsikring en gang... (hadde ikke det på det tidspunkete jeg fikk diagnosen og da var det jo kjørt).
jeg aner ikke hvordan jeg skal kunne klare å gå ut i jobb ved endt utdannelse om et års tid - er livredd bare for å prøve..., men jeg må jo det!
jeg håper du finner en løsning som fungerer for deg både økonomisk og helsemessig!
Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
-
04-10-06, 20:45 #347
SPARING AV ARMOUR HVORDAN VILLE DERE GJORT DET?
Jeg har lite Armour igjen. Dersom jeg bruker så mye jeg vil har jeg bare ut uken.
Hva er best å redusere dosen, samt ta annen hver dag? Til nå har jeg redusert dosen, men ønsker egentlig å øke den for å se om den fryktelige kløen som gjør meg gal og bare lar meg sove 2 timer hver natt forsvinner.
Den nye legen jeg har fått kunne ikke hjelpe med dette før han hadde fått papirene mine det hjalp ikke at jeg sa at siste blodprøver på nyrer, lever og elektrolytter var normale.
Skal drive å lære noe nytt også på jobb, så jeg bør helst være litt klar i hodet. Lenge å vente 6 uker på Armour. Jeg har bestilt et synonym preparat og håper det kommer den 8. Sist var det noe tull og det kom ikke når det skulle.
Hva ville dere gjort.
-
04-10-06, 20:56 #348
er det ingen som har hamstret her inne som kan hjelpe deg?
Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.
-
04-10-06, 21:00 #349
herregud måman hamstre det også?
hvordan funker dette da? må man søke for hver gang man skal ha påfylling?
undskyld at jeg spør så dumt, men jeg vurderer å spørre om å få prøve ut dette og aner ikke hva jeg begirmeg inn på...Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
-
04-10-06, 21:05 #350
Dersom du er så uheldig som meg og ikke har funnet en lege som vil bestille det på registreringsfritak til deg så må du bestille på nettet.
Du kan jo bestille så mye du vil, men det koster jo en del da så jeg har ikke råd til mer enn 2 bokser pr. gang. Helst ikke det heller så har til nå bestilt 1.
Hamstring er nødvendig for slike tilfeller som når firmaet ikke har mer på lager på f. eks som nå 6 uker, da kan man risikere 6 uker uten medisin i alle fall om man ikke vil bruke Levaxin i mellomtiden og det vil ikke jeg for det virker ikke likevel blir bare feit.
Lignende tråder
-
Nylig diagnostisert lavt stoffskifte
Av HildeM i forumet Lavt stoffskifteSvar: 56Siste melding: 01-09-10, 12:23 -
Velkomen, August
Av Delisa i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 1Siste melding: 01-08-10, 07:19 -
Foredrag Thyra dagen i Stavanger 2006
Av Anne Ma i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 17Siste melding: 29-10-06, 17:41 -
Foredrag Thyra dagen i Stavanger 2006
Av Anne Ma i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 2Siste melding: 12-08-06, 00:37
Svar med sitat

Bokmerker