Viser søkeresultater 21 til 30 av 104
-
06-04-08, 07:25 #21
Jeg har ikke annet enn treg mage...ikke vondt i magen, luft eller lignende. Blodsukkeret er også fint, 5.3 fastende.
Føler det slik at når kroppen får mat, så reagerer jeg som om jeg har løpt maraton. Merkelig, akkurat som om den vanlige trettheten man kan få etter en middag er veldig forsterket. Det hender det går lenge mellom måltidene (prøver dog å spise hver 3. time), og da er det jo rart at jeg ikke får mer energi, men blir utslått i stedet.
-
06-04-08, 20:26 #22
Jeg kjenner meg helt igjen. Hadde problemet med å bli trett etter middag. Til slutt var det så ille at jeg sovnet etter å å ha spist litt tynn suppe
Fikk tips om å sjekke amalgan fyllingene. Fjernet to av dem og all tretthet forsvant etter ca 2mnd. Det var en befrielse. Dette var for 20 år siden og blir ikke trett etter måltid nå heller.
-
06-04-08, 20:57 #23
Jeg har et par gamle fyllinger igjen, skal få fjernet de så fort som overhode mulig! Takk for tips:-)
-
07-04-08, 12:18 #24
Amalgam-fyldninger
Hej
Hermed en omtale af en tysk undersøgelse, som skulle vise at Amalgam-fyldninger IKKE kan være årsagen til fysiske gener... Ja hvad skal man snart tro....
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2008/04 ... m?rss=true
Mvh. Gitte
-
07-04-08, 20:32 #25
allergi er det som slår meg og ja....
når man blir moderat slapp etter et mpltid er det typisk etter et måltid med stor andel av karbohydrater. jeg blir veldig satt ut av tunge potet og saus middager(og blææææh i kroppen) som bare er fulle av tomme karbohydrater. dette er jo fordi blodsukkeret syynker.
men så ødelagt som du blir har jeg aldri hørt om bortsett fra med allergi/kraftig intoleranse for matvarer.
har ek eks-kollega som hadde mye hjelp i den...hva heter den....den klinikken i oslo? balder ja!
dette var etter å ha tatt ordinære prøver(gastroskopi/måle blodsukker fastende).
du må iallefall gå til en lege som kan følge deg skikkelig opp, og skriv ned absolutt alt du spiser - samt reaksjoner etterpå. dette kan hjelpe en evt spesialist mer.
-
07-04-08, 21:06 #26
Hm, hvilken intoleranser kan man egentlig ha? Jeg har tatt blodprøve som indikerer at jeg ihvertfall ikke har cøliaki.. Men jeg legger merke til at jeg blir ekstra ille når jeg spiser hvitt brød.
Huff, kanskje jeg bare er hypokonder:-( Har følt meg så mye dårlig over tid at jeg tror jeg har brukt opp tålmodigheten til de rundt meg. Utrolig kjipt når man "hører" at de tenker at jeg bare er lat. Og jeg som alltid var DEN energiklumpen før i tiden!! Sukk.
-
07-04-08, 21:47 #27
Mat som sovemedisin
Hei!
Før ble jeg så trett etter lunsj eller middag at jeg nesten besvimte. Mange i svarene med de samme problemene, nesten alle spiser brød og frukt. Da kan du like gjerne spise vanlig sukker. Man får en topp i blodsukkeret, og så daler det som et lodd. Da blir mange trette, slappe og slitne.
Det står mye om lavkarbokosthold her, og jeg anbefaler alle å prøve det. Nei, det er ikke lett å ikke sprekke. Hvis man aldri har prøvd lavkarbo, vil mange få seg en positiv overraskelse. Men det innebærer null frukt (untatt avokado), poteter, brød, pasta. Ikke juice, rotgrønnsaker og hvit ris. Ikke lettprodukter, for de inneholder mer sukker enn fulle produkter.
Hvis noen er interessert, kan man lese Atkinsbøkene, Skaldemanns bok, eller søke på Mat & Helse sine sider. (Bladet Mat & helse - min guru). Man trenger ikke følge dette ekstremt, men lære seg grunnprinsippene, og ikke minst lære hvorfor lavkarbo virker.
Sist sommer, lenge før jeg fikk diagnose, men hadde alle symptomer, gikk jeg ned fem kilo på to uker ved å følge Atkins. Humørsvingningene forsvant, jeg var ikke trett og sliten. Nei, det er ikke farlig, fordi man spiser masse grønnsaker også. Salatgrønnsaker funker best.
Også var det det med å følge opp da... Med min ekstreme sukkeravhengighet har det ikke vært lett. Jeg sprakk, men da skal man bare prøve igjen. Brød er det værste for meg når det gjelder tretthet og vektoppgang.
-
08-04-08, 22:27 #28
Tusen takk for svar. Jeg er veldig søthungrig og spiser nok ikke optimalt nei. Vanlig norsk bondekost:-)
Skal lese litt om lavkarbo, og gjerne forsøke en light variant. Tør ikke ha alt for høye ambisjoner, hehe. Med tanke på vekta, tror jeg nok kroppen vil respondere bra på det uansett:-)
-
10-04-08, 11:19 #29
Jeg har akkurat fått vite at jeg har vrt overdosert m levaxin, skulle egentlig aldri begynt. oh har nå sluttet å ta levaxin.
Jeg har flere ganger denne tiden som hyper opplevd det du beskriver med fullstendig utmattelse etter å ha spist, skikkelig grusomt, og det har ikke gått over på mange timer. I det siste har jeg spist litt og ofte og styrt unna for kraftig ma, så da har det gått bedre.
Men jeg vet ikke om dette skyldes for høyt eller for lavt stoffskifte for min del.
-
15-04-08, 07:40 #30
Hei!
Jeg kjenner meg igjen i det å bli dårlig etter måltider. Spesielt etter lunsj på jobben ble jeg til tider veldig dårlig. Det føltes som om magen ble helt sprengt - og som om den ble trykket opp i halsen. Da ble jeg til tider utrolig uvel og hadde store problemer med å konsentrere meg. Jeg økte Levaxindosen i desember fra 125 mg til 150 mg på grunn av at jeg generelt var mye dårlgiere og ut i mars begynte jeg å føle meg bedre når det gjaldt mageproblemene. På samme tidspunkt fikk jeg beskjed av legen om å redusere dosen til 150 mg. fem dager i uken og 100 mg. to dager. Dette rådet ga hun meg etter at hun hadde konsultert endokrinologer på Aker i forbindelse med at jeg ønsket å begynne på Armour, eventuelt en kombinasjonsbehandling med Levaxin og Leo. Jeg hadde da en TSH på ca. 0,1. Det virker som om jeg har behov for en lav TSH. Problemet med å bli dårlig etter lunsj er nå helt borte.
I flere år har jeg hatt det slik at jeg ble dårlig etter lunsj, men jeg trodde ikke det hadde forbindelse med stoffskiftet. Det må det tydeligvis ha...
Jeg har nå startet på en kombinasjon av Levaxin og Armour på egen hånd. Jeg kunne ikke lenger leve livet med håndbrekket på og jeg føler meg nå så mye bedre! Nå har jeg så pass overskudd om ettermiddagen etter jobben at jeg kan finne på å gå en times spasertur. DET er lenge siden det! I tillegg har jeg orket å invitere venner til osteparty så nå ser det ut for at det sosiale livet får en oppsving også.
Du får ha lykke til!
Hilsen Lisa
Lignende tråder
-
Dere som har dårlig erfaring med Levaxin
Av camomilla i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 39Siste melding: 20-10-09, 17:50 -
Fikk utskrift av prøvesvarene, men...
Av Maggien i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 05-10-08, 20:07 -
En gladmelding: Jeg fikk Levaxin på bakgrunn av høy TPO :-)
Av Marina73 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 22Siste melding: 15-05-08, 17:54 -
Fikk brain fog i dag...
Av Ida i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 11Siste melding: 04-06-06, 11:25
Svar med sitat
Bokmerker