Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
-
25-09-08, 15:13 #1
Fikk utskrift av prøvesvarene, men...
Har vært hos legen å tatt prøver nå, og fått med meg utskrift slik jeg be anbefalt her. Så sitter jeg da her og prøver å finne ut hva, hvilket og hvorfor..
TSH 0,11 (0,3-4,5) FT3 4,6 (3,5-7,0)og FT4 18 (11-24). Knasker 100 mg Levaxin daglig. (satte ref.verdiene i parantes)
Legen sier at alt er supert og jeg ikke har noen stoffskifteproblemer nå, evntuelle plager jeg har må skyldes andre ting. Blir lettere fortvilet, føler at jeg bare må akseptere dette og slutte å syte..
Er det noen som vet litt mer enn meg som har lyst å gi meg noen kommentarer? Hva kan jeg gjøre videre? Ser at TSH'en er lav, hva vil dette si? Ubetydelig sa legen.
-
25-09-08, 16:07 #2
Re: Fikk utskrift av prøvesvarene, men...
Hei..nå svarer jeg ikke på det du er på jakt etter, men kort fortalt er det IKKE blodprøver som sier hvordan du føler deg. 10-12% blir jo heller aldri bra på "Levaxin". Du skal bygge opp igjen en cellestruktur som har hatt dysfunksjon i laaaang tid, og det skjer ikke ved at en blodprøve er såkalt "bra". Haug sier iallfall at når vi kommer på den dosen vi evnt. opplever som ok, skal vi stå uendret på den i minst 6mnd. før vi i det hele tatt vil føle oss" friske"..Og så er det flere av oss som ikke har funnet den dosen enda, selv om vi har gått på medisiner i flere år.
Men det jeg egentlig hadde lyst til å fortelle er om et møte med en indremedisiner som har minst 30 års fartstid..Han innrømmet at det leger visste om stoffskiftet var faretruende lite!! Han burde nevnes ved navn, men kan jo ikke det.
Her gjelder vel som ofte ellers i livet, at de som sier de ikke vet, egentlig kan mere enn dem som skal vite best ,mest og alt. Skal en viss oversikt til,for å innse sin egen begrensning!!
Som sagt, ikke mange lovord om kunnskapen om stoffskifte i legestand(tenkte vel på primærhelsetjenesten- dog mange av oss har ulik erfaring fra endokrinologer og).
Så..føler du deg ikke bra, så "syt" uavhengig av blodprøvene dine. Det må være begrensa for hvor mange som er syke mellom ørene..hvis vi klarer å holde stand og fortsette å si at, nei, bra blir vi ikke av dette opplegget deres!!Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
25-09-08, 18:13 #3
Re: Fikk utskrift av prøvesvarene, men...
Kloke ord det derre gunnda.
Og Maggien, legen din er av den sjeldne gode sorten, TSH er ikke noe å bry seg om.
Du skal ikke bry deg om TSH. Kjertelen din er defekt, og det eneste stedet TSH virker er på den.
Det er bare fint at TSH er så lav. Noen ganger kan det skje at annet vev i kroppen blir TSH-følsomt og steller til problemer hvis TSH er "normal" eller høy.
Det eneste som er viktig, er at DU føler deg bra - og det gjør du ikke ?
Da hjelper det ikke at blodverdiene er slik de kloke "herrer" vil ha dem. Da bommer de, for det er jo du som er faciten i behandlingsopplegget du er påført.
Levaxin er et kunstig produsert medikament som prøver å etterlikne ETT av kjertelens produkter - T4. I mikroskop ser det bra ut, og instrumentene på labben tar det for god fisk.
Men gjør kroppen din det ?
Og har behandlermiljøet svar på hvorfor behandlingen ikke virker tilstrekkelig ?
De svarer at da må det være noe annet ! Det låter jævlig kjent den frasen der !!!
Jeg satte meg i stolen, bretta opp armen og sa, nå får du finne ut hva det "andre", som gjør meg syk er !
Men det fant dem ikke ut, og da kom hypokonderstemplet..... (låter det kjent?)
Det som hjalp meg mest var at jeg byttet til Armour.
Senere, er D-vitamin i mye større doser enn anbefalt det som har løftet behandlingen enda mer.
Så kansje du skulle prøve det før du gikk på Armour ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
05-10-08, 20:07 #4
Re: Fikk utskrift av prøvesvarene, men... Liothyronin?
Jeg leser fortsatt øynene store og tørre inne på forumet, men med en hjerne som ikke er til å få med seg alt jeg ønsker så er forvirringen fortsatt stor. Fikk en tanke om å be legen min om å få prøve Liothyronin.
Er det noen som har noen råd til meg hvordan jeg skal argumentere med legen, som synes jeg er frisk som en fisk, slik at jeg kan prøve Liothyronin?
Svar med sitat
Bokmerker