Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
Tråd: Fikk brain fog i dag...
-
02-06-06, 19:36 #1
Fikk brain fog i dag...
Jeg hadde min siste muntlig eksamen i ettermiddag, og selvfølgelig fikk jeg brain fog! Jeg fikk innvilget tilrettelagt eksamen, dvs. at eksamen skulle gå i sakte tempo og jeg skulle få tid til å tenke før jeg svarte. Men da jeg kom til eksamen virket det som om de (altså, de to sensorerne) ikke skjønte hva problemet var. Jeg forklarte de hvilken sykdom jeg har og hvordan den kan virke inn på hukommelse og konsentrasjon osv, men jeg tror ikke det "gikk hjem" hos de...

Da jeg begynte å besvare spørsmålene de stilte fikk jeg brain fog og jeg hadde store vanskeligheter med å finne frem til de riktige svarene. Spørsmålene var ikke vanskelige, men jeg fikk rett og slett ikke frem informasjonen. Jeg kunne bokstavelig talt føle en tåkesky i hodet der jeg kunne se all informasjonen gjemt "bak" skyen, men jeg liksom ikke tyde hva som stod der, og dermed ikke svare på spørsmålene. Hadde lyst til å gråte mens jeg satt der, det var så frustrerende. Jeg blir så utrolig lei av denne sykdommen fordi den ødelegger så mye!
-
02-06-06, 19:50 #2
Kondolerer så mye.
Og du har helt rett - denne sykdommen ødelegger for så utrolig mye. Hvordan skal vi få andre til å forstå?
Men hvordan gikk det alt i alt? Fikk du svar der og da?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
02-06-06, 19:53 #3
Stakkars deg. Det må ha vært en vanskelig dag.
Jeg har det sånn at jeg ikke husker navnet på personer eller ting sånn helt plutselig. Det er ekkelt.
Jeg er også sint på denne sykdommen, så er vi to.
Ønsker deg alt godt. Vanskelig å finne noe vettugt å si når du har det så vanskelig.
Stor klem til deg på din vonde dag.
-
02-06-06, 20:16 #4
Takk for omtanken dere

Jeg får ikke vite karakteren før på onsdag, men jeg tror ikke jeg fikk verdens beste karakter akkurat. Jeg sa hele tiden "jeg beklager, jeg vet svaret men jeg klarer rett og slett ikke få det frem". Ã… det var så frustrerende. Heldigvis var de veldig hyggelige mot meg. Men jeg vet ikke hvor hyggelige de er i karaktersettingen da
-
02-06-06, 20:52 #5
Stakkar
Om det går galt, kan du da be om å få ta eksamen om igjen? Evt om et par måneder? Evt som privatist?
Har ikke så god greie på dette, og vet heller ikke hva slags skole du går på - eller hva slags studerende du er. Men er det en rådgiver på skolen du evt kan snakke med dette om?
Lykke til, Ida ;)
PS Ikke tenk noe mer på det i helga nå, ikke noe du kan gjøre til eller fra akkurat nå."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
02-06-06, 21:03 #6
Hei Ida
Føler med deg, vet akkurat hvordan det kan være. Hadde muntlig eksamen i fjor og dagen før i presentasjon av prosjektet var i storslag og kunne nesten ha prata sensoren rundt og i muntlige....... husket ikke det elementære av faget og ikke engang hva æ hadde prata om dagen før! Det som berga meg var nok at vi fikk en felles karakter for skriflig, presentasjon og muntlig og at veilederen visste godt hva jeg kan.
Men tilbake til deg, hadde det vært bedre for deg hvis eksamen var skriftlig eller kanskje skriflig/muntlig? Eller at du fikk andre arbeidskrav? Iom at skolene er pålagt å tilpasse eksamene i hensyn til "skavanker" så kanskje du skulle tenkt på hvilken eksamens form er best for deg.
Det hjelper kanskje ikke for eksamen du hadde men i fremtiden?
Prøv å glemme hele eksamen, du kan ikke gjøre noe med det, annet enn ev. å ta opp på nytt. Tenk over hva du kan om du ikke fikk sagt det. Det er sikkert masse!
Ha en fin helg!
-
02-06-06, 22:33 #7
Brainfog er noe møl!!!!!!
Håper det gikk bedre enn du følte idag. Det hender jo
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
03-06-06, 18:40 #8
dette er faktisk ganske vanlig under eksamen, også blandt friske folk....kjøp den memo boken, den har masse øvelser for hukommelsen.
kanskje det ikke hjelper deg noe særlig, men mange sliter med dette- og det er kun systematisering av kunnskap og nedstressingsøvelser som hjelper noe særlig.
både for de med og uten lavt stoffskifte
-
03-06-06, 18:49 #9
Syns skikkelig synd på deg! Vet ikke om de hjelper så mye med "metoder for å huske"- for man glemmer gjerne disse også.. Syns at enkelte dager er verre enn andre, og brain-fog'en er gjerne ekstra ille under stress. Uansett: Lykke til - det gikk sikkert bedre enn du trodde!
-
03-06-06, 19:32 #10
Huff, føler med deg! :(
Brainfog er noe dritt, kjenner veldig godt til hvordan det er når alt bare stopper helt opp i toppen! Det kan være skikkelig frustrerende!
Jeg synes det er spesielt ille når det skjer når jeg snakker med fremmede, de må jo tro jeg er tilbakestående!
Lignende tråder
-
Brain Fog
Av ninus i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 10Siste melding: 01-06-10, 18:08 -
Brain Fog
Av ninus i forumet Nyttige linkerSvar: 0Siste melding: 14-03-07, 13:36 -
Kan liothyronin hjelpe mot brain fog?
Av Thyr i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 1Siste melding: 28-11-06, 09:19
Svar med sitat
Bokmerker