Side 3 av 3 Først 123
Viser søkeresultater 21 til 24 av 24
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: stadig træt og svimmel, nedsætte dosis af Erfa?

Når du føler deg slik som du beskriver nå, skal du kun bedrive lett mosjon. Så øker du etterhvert som formen stiger. det er viktig å ikke presse seg, hverken på jobb, hjemme, sosialt eller på trening. Da motarbeider den helbredelsesprosessen i binyrene som du har satt i gang.

Jeg har gradvis økt pulstallet på treningen min. Jeg lar pulsen gå opp bare i intervaller. Jeg startet på 115-120 i puls da jeg orket å trene litt. Nå har jeg intervaller innimellom hvor jeg ligger tett oppunder 140. Men makspuls er det en stund til jeg skal forsøke meg på! Og når jeg trener, passer jeg på å ha hvilepauser innimellom. Jeg kjenner at det å bedrive moderat trening er viktig . Moderat trening er når du kan føre en samtale samtidig med at du trener.

For meg er det mer enn nok med en times variert trening nå. Men jeg regner med at jeg snart kan øke den tiden litt. Jeg kjenner at det er viktig å ikke presse meg hele tiden, men la økning i intensitet og puls komme naturlig. Da tror binyrene har det bra. Og en gåtur er jo også godt! Men jeg forstår at du lenger etter å løpe. Jeg lengtet etter å ro, å slå meg selv ned i støvlene, å løfte vekter. Kort sagt: å føle meg sterk og levende igjen! Men det kommer Honeyhob, vi må bare være tålmodige

Jeg er kommet mye lengre, og på kortere tid enn jeg trodde, da jeg var på det dårligste. Jeg er mye mer aktiv enn jeg trodde jeg skulle være for bare en måned siden. Så fatt mot! Du gjør de rette tingene for kroppen din
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Danmark
    Alder
    45
    Meldinger
    332

Standard Sv: stadig træt og svimmel, nedsætte dosis af Erfa?

Tak Ruth, det er dejligt at læse dine opløftende indlæg. Mellem jul og nytår kom jeg til at motionere alt for hårdt og jeg røg ned med et brag og har haft meget svært ved at komme op igen, og nu har jeg lige fået en forkølelse oveni, så mit energiniveau er lig 0 og mit håb for at blive rask er ikke hvad det har været.

Så det er dejligt at læse hvad du skriver, så er der forhåbentlig håb for mig forude også
    Fokusér på det du gerne vil have og det vil komme til dig

Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Danmark
    Alder
    45
    Meldinger
    332

Standard pludselig svimmelhed???

Hejsa

Jeg har i lang tid følt at jeg var på den rigtige dosis af Erfa(150 mg). Jeg har bekæmpet svamp, understøttet binyrer og lever uden sukker, gluten og mælk.

Sidste weekend var jeg ikke hjemme og havde glemt mit Erfa, så jeg tog ikke noget medicin i 1,5 dag.

Da jeg tager min medicin igen mandag morgen, bliver jeg lidt svimmel og da jeg igen tager min medicin om eftermiddagen bliver jeg helt vildt svimmel, træt, let trykken i brystet(men min puls er lav), og sådan har det været hele ugen.

Hvad sker der??? Har prøvet at nedjustere dosis fordi jeg simpelthen blev så svimmel, men det hjælper ikke. Er helt ned på 60 mg nu og er stadig svimmel og træt???

What to do??

Håber der er kloge mennersker der kan råde mig
    Fokusér på det du gerne vil have og det vil komme til dig

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Standard

Det som umiddelbart slår meg, er at binyrene dine har hvilt ekstra da de i en (selom kort) periode ikke har måtte forholde seg til direkte T3.
    Når de møter T3 i blodbanen igjen, viser de seg igjen som dårlige.

Et par dager uten "REN" T3 kan ha ""roet"" dem, men så må de trå til igjen, og de klarer det ikke.Trøtt, svimmel generell uvel følger jo binyrer.
    Hvis du tar HC ville jeg tatt litt mere noen dager.
    Ellers ville jeg prøvd med HC-krem.
    Du bør heller ikke slippe deg for lav, for det og sliter binyrene.
    En vond sirkel dette.
    Andre kommer kanskje med mere fornuftige svar til deg, men som sagt var det dette som umiddelbart slo meg.
    Gog bedring!!
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Side 3 av 3 Først 123

Lignende tråder

1. Skal det ta så lang tid?
    Av Lillejenta i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 03-11-08, 16:40
  2. hvor lang tid tok det.....?
    Av DALIA i forumet Operasjonssalen
    Svar: 3
    Siste melding: 15-06-08, 20:34
  3. Svar: 9
    Siste melding: 01-12-06, 13:22