Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
-
24-11-06, 18:47 #1
Hvor lang tid på svar på hormonprøver fra Aker sykehus??
Hei.
Lurte på om noen av dere har erfaring med hvor lang tid sånn ca det tar å få svar på hormonprøver fra Aker sykehus. Legen min sendte dem dit denne gangen. På mandag er det 14 dager siden de ble tatt.....Hypertyreose høsten 2003. "Alle gode ting er tre" ;) Storebror 91, lillebror 03 og bittelillesøster 05
-
24-11-06, 20:03 #2baremei Gjest
Maks en uke er min erfaring. Og tar jeg prøvene på Aker kan jeg ringe etter to-tre dager og svarene er klare.
Det hender jeg har tatt prøver hos fastlegen min før 12 en fredag, og får svarene tir-ons uken etter.
Du bør definivt purre, ja.
-
24-11-06, 21:56 #3
Hadde ringt rett til laboratoriet på Aker jeg, er legen min treg(Ã… DET HENDER........) ringer jeg på Drammen og hører selv.
Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
25-11-06, 11:05 #4
Trodde ikke at laboratoriene gav ut svar på prøver til privatpersoner. Trodde det bare var leger og sekretærer som fikk dem..?
Opprinnelig skrevet av heisann
Da jeg jobbet på laboratoriet ved SuS ( immunologisk avdeling) gav vi bare svarene til leger mm.Hypertyreose høsten 2003. "Alle gode ting er tre" ;) Storebror 91, lillebror 03 og bittelillesøster 05
-
25-11-06, 13:21 #5baremei Gjest
På Aker kan man ringe rett til den hyggelige damen som har stemmen sin på telefonsvareren, men jeg antar de bare gir ut svar til folk de kjenner. Jeg har jo vært der mye i perioder, prøvene ble tatt der, og jeg fikk svarene på tel. enten av endokrinologen eller av lab'en.
-
25-11-06, 19:09 #6
Jeg fikk ikke opplyst svarene på telefon hos Aker. De kunne kun oppgis til legen som hadde rekvirert dem fikk jeg til svar.
Men 2 uker er lang tid, har du sjekket at ikke legen din har mottatt de?
-
28-11-06, 14:37 #7
Jeg har fått opplyst det flere ganger på Drammen, og jeg kjenner de ikke. My mulig jeg har vært heldig...
Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
28-11-06, 21:53 #8
Jeg arbeider som helsesekretær ved SUS og jeg får ikke oppgi noen prøvesvar. Det eneste jeg kan svare på er om svaret er kommet eller ei.
Jeg spurte en gang hvor raskt svaret kom til leger som har elektronisk post. Da sa de at det gikk med en gang de sendte det ( pr. pc)
Imidlertid sa legen at det tok 3 dager før han fikk det.
-
29-11-06, 11:28 #9
Da har jeg endelig fått svar på prøvene mine
Alt var "normalt" kunne damen i telefonen si. Kan du lese opp verdiene for meg, spurte jeg. Da virket hun nesten en smule irritert, men hun gjorde det nå. Turte ikke å be om referanseverdiene siden hun var litt sånn snurt i stemmen.
Så jeg har funnet dem på Aker sine sider på nettet. Er det noen av dere som vet om disse stemmer? ser at sidene ikke er oppdatet siden 2004....
Men her er svarene mine:
(Ps: nå har jeg rettet på ref.verdiene. Tusen takk til nora
)
TSH: 0,83 (0,5-3,6)
Ft4: 14,8 (8-20)
Ft3: 6,3 (3,5-7,8)
anti-TPO <10
anti-Tg <20
FSH: 6,9 (<12)
LH: 6,1 (<12)
Prolaktin: 151 (50-700)
Østradiol: 0,16 (0,08-0,78 )
Progesteron: 3,5 (<3,4)
SHBG: 87 (23-100)
Kortisol: 422 (138-690 (kl 8.20))
Nå venter jeg på svar på Mr-bildet
Synse i grunnen at det var rart at det ikke viste noe på noen av prøvene. Hodepinen jeg hadde HELE forrige måned har heldigvis vært fraværende. Men jeg har blitt så fryktelig svimmel i det siste. Har store problemer om å konsentrere meg når jeg f.eks. skal handle. Klarer ikke å fokusrer på mer en en varehylle om gangen....I går da jeg var og handlet, trodde jeg at jeg ikke skulle klare å bære lillejenta ut til bilen igjen. Kjentes ut som jeg skulle svime av.
Ellers er jeg fortsatt trøtt på formiddagen og ettermiddagen. Kveldene er noe bedre.
Jeg som er kjent for å ha klisterhjerne, må skrive ned hva jeg skal handle, eller husker jeg det ikke. Og hodet føles hele tiden som det er fylt med bomull.
Kjønnsdrift har jeg ikke hatt på flere år. Er det flere av dere som sliter med lysten?
Hadde håpet at bl.prøvene skulle gi en liten ledetråd på hva som er galt, men det gjorde de ikke. Kjenner at jeg er ganske oppgitt i dag. Og nå som jula nærmer seg og alt
Hypertyreose høsten 2003. "Alle gode ting er tre" ;) Storebror 91, lillebror 03 og bittelillesøster 05
-
01-12-06, 13:22 #10
Jeg hadde også fine prøver, selv om jeg ikke hadde det fint. Levaxin virket rett og slett ikke på meg.
Lignende tråder
-
Viktig! Svar fra Aker vedr ref verdier for brukere av Armour
Av Siven i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 13Siste melding: 08-10-11, 16:38 -
Viktig! Svar fra Aker vedr ref verdier for brukere av Armour
Av Siven i forumet Normalverdiene?Svar: 12Siste melding: 17-05-10, 18:38 -
Aker sykehus legges ned
Av Mod i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 4Siste melding: 17-02-10, 20:11 -
Viktig! Svar fra Aker vedr ref verdier
Av Siven i forumet BlodprøverSvar: 0Siste melding: 14-12-09, 12:53 -
lang ventetid på Aker?
Av Lissa i forumet Hos legenSvar: 4Siste melding: 01-11-06, 22:41
Svar med sitat
Bokmerker